AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #1 Skrevet 16. november 2014 Skal til Dubai med kjæresten for første gang. Noen som har vært der? Hvor er det lurt å bosette seg? Hva slags prisnivå er det der? Hvordan fløy dere, charter, flybytte? Severdigheter? Lurt i ha all inclusive? Jeg kommer sikkert med enda flere spørsmål etterhvert... Anonymous poster hash: a2ef6...944
PrinsesseNila Skrevet 16. november 2014 #2 Skrevet 16. november 2014 (endret) Kan egentlig ikke si noe konkret om Dubai siden jeg bare har mellomlandet, men Emirates direkte fra Oslo til Dubai er virkelig å annbefale Og prisnivået er høyt Endret 16. november 2014 av PrinsesseNila
Tuppelina Skrevet 16. november 2014 #3 Skrevet 16. november 2014 Jeg har vært der tre ganger det siste året, elsker det virkelig! To av gangene fløy jeg norwegian direkte, mens den siste gangen swiss med mellomlanding i Zürich. Selv om flyene til norwegian er mindre (det har vært helt vanlige innenlandsfly de har brukt, ikke noe dreamliner), er det likevel deilig å fly direkte mellom Oslo og Dubai. Jeg har bodd to ganger i Deira, og det er greit. Det er en gammel bydel, og vi fikk spørsmål om hvorfor vi som er unge ville bo der. Den siste gangen bodde jeg i Financial Distric, mye mer sentralt i forhold til sentrum. Jeg ville bodd i byen neste gang også, ikke i Deira. Det er forholdsvis dyrt i Dubai. Det billigste er å ta taxi, kan kjøre ganske langt og se ganske mye for 100kr :-) Jeg misunner dere turen, elsker som sagt Dubai :-)
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #4 Skrevet 16. november 2014 Kan egentlig ikke si noe konkret om Dubai siden jeg bare har mellomlandet, men Emirates direkte fra Oslo til Dubai er virkelig å annbefale Og prisnivået er høyt Ser at man kan spare 1400 kr på å ikke velge direktefly med Norwegian. Direkte flyr de bare i arbeidsdagene. Har notert forslaget, men må diskuttere det med kjæresten senere. Anonymous poster hash: a2ef6...944
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Jeg har vært der tre ganger det siste året, elsker det virkelig! To av gangene fløy jeg norwegian direkte, mens den siste gangen swiss med mellomlanding i Zürich. Selv om flyene til norwegian er mindre (det har vært helt vanlige innenlandsfly de har brukt, ikke noe dreamliner), er det likevel deilig å fly direkte mellom Oslo og Dubai. Jeg har bodd to ganger i Deira, og det er greit. Det er en gammel bydel, og vi fikk spørsmål om hvorfor vi som er unge ville bo der. Den siste gangen bodde jeg i Financial Distric, mye mer sentralt i forhold til sentrum. Jeg ville bodd i byen neste gang også, ikke i Deira. Det er forholdsvis dyrt i Dubai. Det billigste er å ta taxi, kan kjøre ganske langt og se ganske mye for 100kr :-) Jeg misunner dere turen, elsker som sagt Dubai :-) Morsomt faktum om taxi. Notert bak øret. Anonymous poster hash: a2ef6...944
super-ida Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Vi bodde 4 dager på radisson media city som var greit sentralt. Og 4 dager på radisson sharja som er utenfor sentrum, men som ligger ved stranda.....syntes det var greit å dele opp ferien. Å spise ute i dubai opplevde jeg som relativt billig, å kjøre taxi enda billigere...... Ingen går noe sted.... Du vil forstå konseptet når du kommer dit....hehe!
Miss Lucky Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Anbefaler å ta en tur til moskeen i Abu Dhabi. Og kamelridetur etterfulgt av arabisk aften med mat og underholdning i ørkenen. Har dere råd og interesse er Dubai et supert sted å leie en superbil for en dag eller to.
Kjetil E Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Ser at man kan spare 1400 kr på å ikke velge direktefly med Norwegian. Direkte flyr de bare i arbeidsdagene. Har notert forslaget, men må diskuttere det med kjæresten senere. Anonymous poster hash: a2ef6...944 Nå har vel Emirates begynt å fly direkte fra Oslo, men billige er de neppe.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Anbefaler en tur på horestrøket i Dubai. Masse bra damer. Anonymous poster hash: 9a630...b66
super-ida Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 Ørkenrally syntes jeg var dritkult!!!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #11 Skrevet 13. desember 2014 Nå har vel Emirates begynt å fly direkte fra Oslo, men billige er de neppe. Det er det jeg tenker. Å spare over 3000 kr på å bruke mer tid på reisen er en god timebetaling. Blir over 420 kr/t. Jeg lener mer mot det billigere alternativet. TS Anonymous poster hash: a2ef6...944
petterm Skrevet 13. desember 2014 #12 Skrevet 13. desember 2014 Bybanen i Dubai er også en rimelig og rask måte å komme seg rundt. Ville absolutt tatt med Ski Dubai. Artig med innendørs slalåmbakke i et ørkenland. Kjøpesenterne er også en opplevelse. Afternoon Tea på Seglet er også en opplevelse, selv om det koster noen kroner.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2014 #13 Skrevet 13. desember 2014 Jeg syntes Dubai var kjedelig i grunn.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #14 Skrevet 13. desember 2014 Afternoon Tea på Seglet er også en opplevelse, selv om det koster noen kroner. Det heter Burj al Arab. Seilet er et hotell i Molde. Anonymous poster hash: 69d27...9e8 1
petterm Skrevet 14. desember 2014 #15 Skrevet 14. desember 2014 Det heter Burj al Arab. Seilet er et hotell i Molde.Anonymous poster hash: 69d27...9e8 Ok, men jeg tror nok mange kaller det Seilet når de er i Dubai :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå