Gå til innhold

Fortell meg om Dubai

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til Dubai med kjæresten for første gang. Noen som har vært der? Hvor er det lurt å bosette seg? Hva slags prisnivå er det der? Hvordan fløy dere, charter, flybytte? Severdigheter? Lurt i ha all inclusive?

Jeg kommer sikkert med enda flere spørsmål etterhvert...

Anonymous poster hash: a2ef6...944
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan egentlig ikke si noe konkret om Dubai siden jeg bare har mellomlandet, men Emirates direkte fra Oslo til Dubai er virkelig å annbefale :) Og prisnivået er høyt :)

Endret av PrinsesseNila
Skrevet

Jeg har vært der tre ganger det siste året, elsker det virkelig! To av gangene fløy jeg norwegian direkte, mens den siste gangen swiss med mellomlanding i Zürich. Selv om flyene til norwegian er mindre (det har vært helt vanlige innenlandsfly de har brukt, ikke noe dreamliner), er det likevel deilig å fly direkte mellom Oslo og Dubai.

Jeg har bodd to ganger i Deira, og det er greit. Det er en gammel bydel, og vi fikk spørsmål om hvorfor vi som er unge ville bo der. Den siste gangen bodde jeg i Financial Distric, mye mer sentralt i forhold til sentrum. Jeg ville bodd i byen neste gang også, ikke i Deira.

Det er forholdsvis dyrt i Dubai. Det billigste er å ta taxi, kan kjøre ganske langt og se ganske mye for 100kr :-)

Jeg misunner dere turen, elsker som sagt Dubai :-)

Skrevet

Kan egentlig ikke si noe konkret om Dubai siden jeg bare har mellomlandet, men Emirates direkte fra Oslo til Dubai er virkelig å annbefale :) Og prisnivået er høyt :)

Ser at man kan spare 1400 kr på å ikke velge direktefly med Norwegian. Direkte flyr de bare i arbeidsdagene. Har notert forslaget, men må diskuttere det med kjæresten senere.

Skrevet

Jeg har vært der tre ganger det siste året, elsker det virkelig! To av gangene fløy jeg norwegian direkte, mens den siste gangen swiss med mellomlanding i Zürich. Selv om flyene til norwegian er mindre (det har vært helt vanlige innenlandsfly de har brukt, ikke noe dreamliner), er det likevel deilig å fly direkte mellom Oslo og Dubai.

Jeg har bodd to ganger i Deira, og det er greit. Det er en gammel bydel, og vi fikk spørsmål om hvorfor vi som er unge ville bo der. Den siste gangen bodde jeg i Financial Distric, mye mer sentralt i forhold til sentrum. Jeg ville bodd i byen neste gang også, ikke i Deira.

Det er forholdsvis dyrt i Dubai. Det billigste er å ta taxi, kan kjøre ganske langt og se ganske mye for 100kr :-)

Jeg misunner dere turen, elsker som sagt Dubai :-)

Morsomt faktum om taxi. Notert bak øret.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi bodde 4 dager på radisson media city som var greit sentralt. Og 4 dager på radisson sharja som er utenfor sentrum, men som ligger ved stranda.....syntes det var greit å dele opp ferien. Å spise ute i dubai opplevde jeg som relativt billig, å kjøre taxi enda billigere...... Ingen går noe sted.... Du vil forstå konseptet når du kommer dit....hehe!

Skrevet

Anbefaler å ta en tur til moskeen i Abu Dhabi. Og kamelridetur etterfulgt av arabisk aften med mat og underholdning i ørkenen.

Har dere råd og interesse er Dubai et supert sted å leie en superbil for en dag eller to.

Skrevet

Ser at man kan spare 1400 kr på å ikke velge direktefly med Norwegian. Direkte flyr de bare i arbeidsdagene. Har notert forslaget, men må diskuttere det med kjæresten senere.

Nå har vel Emirates begynt å fly direkte fra Oslo, men billige er de neppe.

Skrevet

Anbefaler en tur på horestrøket i Dubai. Masse bra damer.

Anonymous poster hash: 9a630...b66
Skrevet

Ørkenrally syntes jeg var dritkult!!!

Skrevet

Nå har vel Emirates begynt å fly direkte fra Oslo, men billige er de neppe.

Det er det jeg tenker. Å spare over 3000 kr på å bruke mer tid på reisen er en god timebetaling. Blir over 420 kr/t. Jeg lener mer mot det billigere alternativet.

TS

Skrevet

Bybanen i Dubai er også en rimelig og rask måte å komme seg rundt. Ville absolutt tatt med Ski Dubai. Artig med innendørs slalåmbakke i et ørkenland. Kjøpesenterne er også en opplevelse. Afternoon Tea på Seglet er også en opplevelse, selv om det koster noen kroner.

Skrevet

Afternoon Tea på Seglet er også en opplevelse, selv om det koster noen kroner.

Det heter Burj al Arab. Seilet er et hotell i Molde.

Anonymous poster hash: 69d27...9e8

• Liker 1
Skrevet

Det heter Burj al Arab. Seilet er et hotell i Molde.

Anonymous poster hash: 69d27...9e8

Ok, men jeg tror nok mange kaller det Seilet når de er i Dubai :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...