Gå til innhold

Cala Mesquida


Tjorven

Anbefalte innlegg

Har nå bestilt oss tur til Cala Mesquida på Mallorca. Noen som har vært der og kan komme med noen tilbakemeldinger om hva de synes om stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Var der for 2 år siden. Et herlig sted med kritthvit sandstrand og klart turkis vann. En stor strand med en kiosk og utleie av parasoller. Hotellet er rent og pent. Herlig mat (anbafaler buffeten på hotellet). Underholdning hver kveld. Selve stedet er rolig og lite butikker, men ikke lang vei til større steder med grei bussforbindelse!!

Er et kjempebra sted. Stortrivdes og misunner deg som skal dit!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut.  Vi har bestilt tur med halvpensjon og håper dette er buffet!   :)

Yess det er det, med all slags sorter deilig mat. Beste buffeten jeg har vært borti på chartertur faktisk! :-) . Anlegget er "dobbelt". Det finnes et identisk anlegg like ved for tyskere, mens det andre er for skandinaver. En herlig plass hvis det er ro og avslapning man vil ha. Aktiviteter for både barn og voksne, flott basseng og en herlig strand. Rent og pent - det var i alle fall det for 2 år siden da jeg også var der. God ferie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avslapning vi er ute etter ja, så dette høres helt perfekt ut. Nå gleder jeg meg virkelig ennå mer.

Drar også ved skolestart, så da er det kanskje ennå roligere med tanke på barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok vel litt for gitt at det er Saga sitt anlegg dere skal på, eller? Viva tror jeg det heter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jauda - samme plass - dumme meg glemte at alle turoperatørene er der. *klaske seg i panna*.

Rundt selve anlegget er det ikke så mye å kjøpe, men man kan ta bussen eller taxi til sentrum. Vi reiste med barn, og det eneste jeg kan huske at vi kjøpte var oppblåsbare ting og noen mallorcaperler. Vi reiste på en av utfluktene de har, og den anbefaler jeg hvis du ikke har vært der før da. Husker ikke helt hva den het, men det var til et show i Palma med mat og et forrykende show. Kjempebra! På tax-freen er det evt. tobakk og sprit som er greit å kjøpe om man ikke bare forbestiller på flyet noe som ofte er like billig også trenger man ikke å oppbevare det underveis. Vi kom sent om kvelden, derfor bestilte vi en sånn pakke med vann, øl og litt lett mat slik at vi kunne kose oss på rommet. Like før jeg blir misunnelig her jeg sitter... :wink: - er nemlig ferdig med ferien min for i år..

Hilsen Eplegrønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for veldig god info. Det er kjekt å få noen tips på forhånd!

Vi er veldig spent på prisnivået, for vi har fått høre at det ikke er noe billig der. Men har lest at det er poolbar i området, stemmer det? Og er det en sånn ekte poolbar som er i vannet? Det ser nemlig så stilig ut... :ler:

Gleder oss til å både kunne bade i sjøen og i bassengene. Er bassengene fine?

Hva slags underholdning er det på kveldtid forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen poolbar i bassenget når vi var der i alle fall, men poolbar er det. Og utenfor den ytterste boenheten er det et mindre basseng for dem som vil ha det roligere. Der er det også en restaurant.

Bassengene var kjempefine, og når det gjelder prisnivået tror jeg du allerede har spart penger på å kjøpe halvpensjon. Det er ikke så mange restauranter i nærheten. (Nå skal det sies at vi ikke lette etter det heller..)

Underholdningen var barnedisco først - hver kveld, og etterpå er det forskjellige show. Noen kvelder er det de som jobber på anlegget som entertainere som underholder, og andre kvelder er det innleide artister som holder show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut, og vi regnet med at det var en god investering å satse på halvpensjon. Det er vi fornøyd med nå. Har også bestilt rom med havutsikt, får håpe det vil si ordentlig havutsikt og ikke bare delevis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo kjempebra ut! Hvilken turoperatør bruker dere?

Det er så godt med slike lukkete anlegg med bare skandinaver, jeg føler meg så mye tryggere da. Også er det jo hyggelig å kunne slå av en prat med nabo'n på balkongen om kvelden, kanskje ta en stiv en også sammen og snakke sammen på skandinavisk.

Helt glimrende med halv/helpensjon, så slipper man å stresse avgårde og lure på hvilken restaurant man skal spise på, ofte er det jo også litt vrient å kommunisere med disse spanjolene også, og mange ganger blir man jo lurt opp i stry! Greit å holde seg på hotellet og slippe mas og kjas, og på en buffet ser man jo hva man får å spise og slipper å bli overrasket når tallerkenene kommer på bordet.

Også elsker jeg kveldsunderholdning! Jeg må bare si det, at disse guidene gjør en kjempejobb ikke bare med å arrangere utflukter, men de er jo sååå talentfulle og musikalske og artige mange av dem.

Tjorven, kan du fortelle hvor man kan booke reise hit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken turoperatør bruker dere?Tjorven' date=' kan du fortelle hvor man kan booke reise hit?[/quote']

Siterer bare det jeg skrev lenger opp jeg... :wink:

Ellers tror jeg at Saga har reiser dit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Ville bare si at vi nå har vært der 1 uke, og det er et helt fantastisk sted. Det kan virkelig anbefales på det sterkeste! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...