Gå til innhold

Jenter som vil være venner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd dette i alle fall to ganger, og det jeg synes er merkelig er at jentene blir sure for at jeg ikke er interessert i å være venner etter at de har avist meg.

Hun ene spurte jeg ut, men jeg fikk et vagt svar som jeg tolket som en ganske høflig avisning. Etter det har ikke jeg tatt noe mer initiativ til å prate med henne og nå er hun sint. Selv om hun ikke er interessert i meg som en potensiell partner så virker det som hun vil at jeg skal ta initiativ til å prate med henne. Jeg på den andre side har ikke noe incentiv for å ta initiativ til henne når det ikke kan skje noe. Jeg har det fint med at vi kan være bekjente som er hyggelig med hverandre når vi møter på hverandre, men det er tydeligvis ikke godt nok for henne. Nå blir jeg straffet for at jeg ikke tar initiativ, i form av å bli ignorert :P

Jeg forstår ikke hvorfor disse jentene blir så sure når de egentlig ikke er interessert. Er vennskap med en fyr så viktig for dem? og hvorfor?

Anonymous poster hash: 0b499...ffd
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det samme med en fyr. Han ville ha meg gående på gress i tilfelle noe bedre dukket opp.

• Liker 1
Skrevet

Har vært borti det samme, og syns det er merkelig. Kanskje de likte den positive oppmerksomheten de fikk, fordi vi var interessert. Og savner den når vi slutter å ta kontakt etter å ha blitt avvist? :vetikke:

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig blir de sure, og det har de da all grunn til å være. De ser på det som et vennskap. Blir ikke du sur når dine venner ikke tar kontakt med deg? Jeg ser på vennskap som gull verdt. Jeg trodde de fleste gjorde det. Om du ikke klarer å være venner med dem etter at de har avist deg, så må du jo egentlig bare takle at de er sure på deg. Det er jo forståelig. Jeg hadde blitt lei meg dersom en god venn plutselig viste romantisk interesse for meg og det ikke var gjensidig, og dermed hadde sluttet å være med meg. Lei situasjon, men du må da forstå at det kan føles som et tap for dem også. Det handler om å sette seg inn i andres situasjon og se det fra deres øyne. Dette betyr selvfølgelig ikke at du må ta kontakt med dem.

Anonymous poster hash: 64ca1...344
  • Liker 15
Skrevet

Nå var det vel ikke snakk om folk som var gamle venner i utgangspunktet.

• Liker 6
Skrevet

Selvfølgelig blir de sure, og det har de da all grunn til å være. De ser på det som et vennskap. Blir ikke du sur når dine venner ikke tar kontakt med deg? Jeg ser på vennskap som gull verdt. Jeg trodde de fleste gjorde det. Om du ikke klarer å være venner med dem etter at de har avist deg, så må du jo egentlig bare takle at de er sure på deg. Det er jo forståelig. Jeg hadde blitt lei meg dersom en god venn plutselig viste romantisk interesse for meg og det ikke var gjensidig, og dermed hadde sluttet å være med meg. Lei situasjon, men du må da forstå at det kan føles som et tap for dem også. Det handler om å sette seg inn i andres situasjon og se det fra deres øyne. Dette betyr selvfølgelig ikke at du må ta kontakt med dem. Anonymous poster hash: 64ca1...344

Slik jeg tolket det så er det snakk om jenter man ikke er gamle venner med, men ber ut på date eller dater som avviser deg fordi de ikke er interessert i noe mer. Og disse blir sure når man da kutter kontakten etter at man har blitt avvist, fordi de vil utvikle et vennskap av en eller annen grunn.

• Liker 2
Skrevet

Har selv dårlige erfaringer med å ha jenter jeg er interessert i som venner. Vennskap og romantiske følelser lar seg vanskelig kombinere. I sånne tilfeller velger jeg å bryte kontakten, bryr meg fint lite om de blir sure eller ikke.

Husker sist gang jeg havnet opp i den diskusjonen. Etter mye frem og tilbake (for å gjøre en lang historie kort) valgte jeg å være ærlig med henne og si det (skrev en epost, da det var ekstremt vanskelig bare å få møtt henne). Hun svarte at hun hadde gått hen og forelsket seg i en annen, med standardfrasen "håper vi kan være venner". Da skrev jeg tilbake at jeg ønsket å gå videre, uten henne i livet mitt. Dette var siste året på studiet, skulle også flytte tilbake til hjembyen, som ligger i en annen kant av landet. Da passet det å bryte kontakten permanent.

Lenge etterpå (over et halvt år), etter at jeg hadde flyttet fra studiestedet, ringte det en venninne som fortsatt studerte til meg. Denne jenta hadde begynt på samme fag som venninnen min, og jenta begynte å prate dritt om meg til venninnen min, type "han tålte ikke at jeg hadde fått meg kjæreste" osv. Venninnen prøvde å prate om andre ting, men jenta penset fort samtalen tilbake på meg. På det tidspunktet hadde jeg stort sett kommet over henne, og så fremover.

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig blir de sure, og det har de da all grunn til å være. De ser på det som et vennskap. Blir ikke du sur når dine venner ikke tar kontakt med deg? Jeg ser på vennskap som gull verdt. Jeg trodde de fleste gjorde det. Om du ikke klarer å være venner med dem etter at de har avist deg, så må du jo egentlig bare takle at de er sure på deg. Det er jo forståelig. Jeg hadde blitt lei meg dersom en god venn plutselig viste romantisk interesse for meg og det ikke var gjensidig, og dermed hadde sluttet å være med meg. Lei situasjon, men du må da forstå at det kan føles som et tap for dem også. Det handler om å sette seg inn i andres situasjon og se det fra deres øyne. Dette betyr selvfølgelig ikke at du må ta kontakt med dem. Anonymous poster hash: 64ca1...344

Hvor stormannsgal er man vel ikke hvis man tror at man avvise noen og fremdeles få beholde dem som en venn...

Anonymous poster hash: 20f1e...8d7

• Liker 1
Skrevet

Å tro at man bare kan avvise og likevel beholde personen man nettopp har avvist som en venn (eks. homsevenn etc) er ganske egoistisk.

• Liker 2
Skrevet

Har opplevd dette i alle fall to ganger, og det jeg synes er merkelig er at jentene blir sure for at jeg ikke er interessert i å være venner etter at de har avist meg.

Hun ene spurte jeg ut, men jeg fikk et vagt svar som jeg tolket som en ganske høflig avisning. Etter det har ikke jeg tatt noe mer initiativ til å prate med henne og nå er hun sint. Selv om hun ikke er interessert i meg som en potensiell partner så virker det som hun vil at jeg skal ta initiativ til å prate med henne. Jeg på den andre side har ikke noe incentiv for å ta initiativ til henne når det ikke kan skje noe. Jeg har det fint med at vi kan være bekjente som er hyggelig med hverandre når vi møter på hverandre, men det er tydeligvis ikke godt nok for henne. Nå blir jeg straffet for at jeg ikke tar initiativ, i form av å bli ignorert :P

Jeg forstår ikke hvorfor disse jentene blir så sure når de egentlig ikke er interessert. Er vennskap med en fyr så viktig for dem? og hvorfor?

Det finnes som kjent gutter som ligger under for hore-madonna-tankegangen, gutter som bevisst eller ubevisst deler det annet kjønn inn i to grupper, på den ene side «horene», jenter det er relativt lett å få i seng og som man derfor gjerne puler på, men som man ikke vil ha noe mer alvorlig forhold til, og på den annen side «madonnaen», dydige og prektige jenter man kan tenke seg som partner og mor for sine barn.

Litt tilsvarende finnes det jenter som deler gutter inn i to grupper, på den ene side de hyggelige snille guttene som kan egne seg som venner, men som er litt for greie og snille til at man kan føle seg seksuelt tiltrukket av dem, på den andre side «de slemme guttene», gutter man blir med hjem og har sex med første kveld. Hvis du har blitt oppfattet som kategori «snill gutt», kan det være at enkelte jenter blir irritert over at du bryter ut av kategorien og dermed viser at hennes bedømmelse kanskje ikke var helt riktig. Snille gutter skal være snille, det er bare de slemme som kan tillate seg å gjøre som de vil. ;)

Det kan nok også være at noen jenter liker å ha guttevenner som er litt betatt av dem. Slik at de får bekreftelse på egen attraktivitet gjennom sine mannlige venner.

• Liker 5
Skrevet

Kvinner tror gjerne at de er gode nok til å være kompiser bare fordi fyren vil være sammen med henne.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde flere jentevenner da jeg studerte (i en annen by), og det har gått helt fint (har ingen i nær omgangskrets nå, de jeg hadde som venner har jeg mistet kontakt med pga avstand). Felles for de jeg var venner med er at jeg ikke hadde snev av romantiske følelser for dem.

• Liker 1
Skrevet

men du må da forstå at det kan føles som et tap for dem også. Det handler om å sette seg inn i andres situasjon og se det fra deres øyne. Dette betyr selvfølgelig ikke at du må ta kontakt med dem.

Anonymous poster hash: 64ca1...344

Nå kjenner ikke jeg henne noe særlig, men det er noe slikt jeg i utgangspunktet tenkte. Jeg tenker at damer generelt er mer relajsonsorienterte enn menn. Pga det tror jeg at enkelte tar det langt mer personlig når man ikke ønsker noe vennskap.

Hun tar ikke noe initiativ til å prate med meg først sikkert fordi hun da føler hun viser interesse når hun egentlig ikke er interessert. Hadde jeg tatt initiativ til henne hadde vi lett blitt stående å prate lenge. Merkelig skrue hun der, men jeg skal i alle fall være hyggelig når jeg møter på henne. Hun får heller gå rundt å være sur.

• Liker 1
Skrevet

Uups. Jeg er sannsynligvis en av disse tullete jentene som tror at alle jeg ikke er interessert i som noe mer er potensielle venner haha.

(Det skal sies at jeg ikke blir sur hvis folk ikke er interessert som du nevner, men jeg kan syntes det er kjipt.)

I mitt tilfelle så gjør jeg det av flere grunner.

Jeg sier at vi kan være venner som en høflig (Feig..) avslutning på ting. Eller så møter jeg en fyr jeg digger å henge med, men som jeg ikke klarer å få følelser for og ikke har lyst til å ha ut av livet mitt. Da kan jeg også prøve å fortsette med ting så vi blir venner. Det kan eventuelt være at man er opptatt med noen andre og derfor spør om å være venner for man vil se hvordan ting går med personen man styrer med først. hah..

Nå er det sikkert flere som syntes dette er helt latterlig og idiotisk. Og det er helt greit. Men jeg lurer på en ting.

Hvorfor vil dere ikke være venner hvis dere syntes ei jente er artig og koselig? Hvorfor må det alltid være Alt eller ingenting?

Skrevet

Nå er det sikkert flere som syntes dette er helt latterlig og idiotisk. Og det er helt greit. Men jeg lurer på en ting.

Hvorfor vil dere ikke være venner hvis dere syntes ei jente er artig og koselig? Hvorfor må det alltid være Alt eller ingenting?

Fordi man ser etter andre kvaliteter i en kjæreste enn en venn.

• Liker 4
Skrevet

Fordi når jeg har fått følelser for ei så er det bare smertefullt å skulle være vennen hennes. Det er grusomt å høre på all praten om hvor fantastisk hennes nye flamme er, og av erfaring så er vi ikke så gode venner som hun vil ha det til lenger så fort hun er i et nytt forhold. Da blir man ignorert, helt til det blir slutt for da forventer hun at du skal være der å trøste henne :klaske: Gjorde den feilen en gang og aldri igjen :riste:

En hver oppegående mann (eller kvinne for den saks skyld) opprettholder ikke kontakten etter en avvisning.

• Liker 4
Skrevet

Fordi når jeg har fått følelser for ei så er det bare smertefullt å skulle være vennen hennes. Det er grusomt å høre på all praten om hvor fantastisk hennes nye flamme er, og av erfaring så er vi ikke så gode venner som hun vil ha det til lenger så fort hun er i et nytt forhold. Da blir man ignorert, helt til det blir slutt for da forventer hun at du skal være der å trøste henne :klaske: Gjorde den feilen en gang og aldri igjen :riste:

En hver oppegående mann (eller kvinne for den saks skyld) opprettholder ikke kontakten etter en avvisning.

Ser den! Er sikkert ikke kjempegøy å få høre all informasjon om den nye potensielle typen hvis man oppriktig er veldig betatt/forelsket i personen. Kjipt å høre om erfaringen din her.

Men personlig vet jeg om flere som er venner med folk de har hatt en greie med (inkludert meg selv.). Og at følelsene har blitt borte og gått over til å bli mer vennskapelig, men det kommer vel ann på.

Fordi man ser etter andre kvaliteter i en kjæreste enn en venn.

Gjør man?

Jeg ser etter mye av det samme i en kompis som en potensiell kjæreste. Og treffer man en fyr/dame som har alle de gode egenskapene man ser etter i en kjæreste, men (overfladisk nok) ikke er attraktiv og det derfor er utelukket med et forhold. Så er det jo kjedelig å miste kontakten med personen, hvis dette kunne vært tidenes kompis/venninne..

Skrevet

Svar fra en kvinne. Kvinner vil bare være venn når de ikke ser på deg som en potensiell kjæreste. De håper dog at dere fortsatt kan være venner fordi det er godt å ha noen som er der og gir litt komplimenter, samt fordi man også har en sjangs for å møte kameratene dine (får et større nettverk og muligens muligheten til å treffe mannen man vil ha som kjæreste).

Anonymous poster hash: 0393e...6ed
  • Liker 1
Skrevet

Svar fra en kvinne. Kvinner vil bare være venn når de ikke ser på deg som en potensiell kjæreste. De håper dog at dere fortsatt kan være venner fordi det er godt å ha noen som er der og gir litt komplimenter, samt fordi man også har en sjangs for å møte kameratene dine (får et større nettverk og muligens muligheten til å treffe mannen man vil ha som kjæreste). Anonymous poster hash: 0393e...6ed

. Ikke noe rart at menn ikke gidder å være venner med dere da.

Anonymous poster hash: c25f8...977

• Liker 1
Skrevet

Svar fra en kvinne. Kvinner vil bare være venn når de ikke ser på deg som en potensiell kjæreste. De håper dog at dere fortsatt kan være venner fordi det er godt å ha noen som er der og gir litt komplimenter, samt fordi man også har en sjangs for å møte kameratene dine (får et større nettverk og muligens muligheten til å treffe mannen man vil ha som kjæreste). Anonymous poster hash: 0393e...6ed

Det der er ganske råttent, syns jeg. Å håpe at man får lagt an på kompisene til han som du vet er interessert i deg. Da er det stor sjanse for at du å ødelegger vennskapet mellom han og kompisene hans.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...