Gå til innhold

Spill for to


Siam

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om favorittbrettspill;

Har dere noen forslag til morsomme spill for to?

Vi kan ikke spille backammon og idiot hele tiden når vi er alene.... :-?

Vi er ikke så veldig glad i kortspill, så aller helst er vi på utkikk etter brettspill hvor bare to kan spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Scrabble og Rummy kan man iallfall være bare to om å spille.

Og når jeg får tenkt meg litt om kommer jeg kanskje på flere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min spiller mest kunnskapspill, Passport og Det Store Norske Spillet er vi glade i. Ellers kan du jo spille ludo, scrabble, TP, Geni, sjakk +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liggende Pyraos og Kalaha her' date=' begge skal spilles av to spillere.[/quote']

Hva slags spill er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØk på nett så finner du mere om Kalaha, det er et gammelt egyptisk spill. Litt som backgammon, med enkle regler med utrolig mye taktikk når man begynner å bli god. Pyros har jeg ikke spillt på kjempelenge så jeg husker faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk ganske goey aa spilel Monopol naar man bare er to...for den ene blir vanligvis fort mye rikere enn den andre... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Axis & Allies. Tar lang tid første gang. Men den ene siden er lettere enn den andre, så det går veldig fint siden den ene som oftest er bedre enn den andre. Masse morro også emm, også er det historisk.

Go. Østens svar på Sjakk. Er mye mindre system orientert og går mye mer på intuisjon fordi det er så uendelig mange muligheter. I spillet er man enten svarte eller hvite brikker og som på Othello så gjelder det å få kontroll på brettet.

Sjakk er alltid genialt. Det som er så genialt er at når man begynner å kunne situasjoner og lurerier så trenger man bare å tenke billedlig bare et par trekk framover, og alikavel spille skikkelig bra!

Hvis du er svart: Spill Sicilian defence, og lær startfasene om den. Den gjør spillet mye mere åpent og gir action.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk veldig underholdende og sosialt å spille playstation sammen, også! Mange artige spill hvor 2 kan spille samtidig... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...