Gå til innhold

Gitar som spesialbaggasje på fly?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er forsvarlig å sende en gitar i gitarkoffert som spesialbaggasje på fly (norwegian)? Skulle tatt den med inn men hadde billigste billett og fikk ikke en gang betale for å ta den med - måtte kjøpe ny billett i såfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Musikergubben min reiser stadig med instrumenter på SAS (instrumentene i lasterom som spesialbagasje), og det går helt flott, men jeg stoler ikke like mye på Norwegian.

Anonymous poster hash: 25a69...c06
Skrevet

Tja... Musikergubben min reiser stadig med instrumenter på SAS (instrumentene i lasterom som spesialbagasje), og det går helt flott, men jeg stoler ikke like mye på Norwegian.

Anonymous poster hash: 25a69...c06

Hvorfor ikke? De behandler ikke bagasjen annerledes enn SAS om du tror det..

Vi har sendt andre ting som fiskeutstyr osv uten problemer. Ser mange som sender instrumenter.

Anonymous poster hash: 54a21...cee

• Liker 1
Skrevet

Har sjekket litt på nettet og rådet er å ikke sende såsant en ikke har flightcase. Norwegian anbefaler å sende som spesialbaggasje, men lover ingentingz Generelt anbefales SAS utifra de erfaringene musikere har om "velvillighet" fra selskapet til å få til en god transport.

Vi har sendt andre ting som fiskeutstyr osv uten problemer. Ser mange som sender instrumenter.

Skrevet

Ringte Norwegian som forøvrig var helt på bakbeina i forhold til å få til en "grei" løsning så jeg har gitt opp og må la den stå igjen og ta den på toget neste gang istedet.

Har sjekket litt på nettet og rådet er å ikke sende såsant en ikke har flightcase. Norwegian anbefaler å sende som spesialbaggasje, men lover ingentingz Generelt anbefales SAS utifra de erfaringene musikere har om "velvillighet" fra selskapet til å få til en god transport.

• 4 uker senere...
Skrevet

Eg har hatt med med gitarer som håndbagasje flere ganger, både i bag og i kasse.

Skrevet

Jo, det gjør de faktisk. To forskjellige selskaper med to forskjellige ground handlingselskaper og litt forskjellige policyer rundt service. SAS tar i større grad ansvar for eventuelle skader og gjør dermed større innsats for å unngå skader. Naturligvis går det som oftest greit med begge, men man vil jo gjerne ha en garanti, ikke bare en "det går antakelig greit". Nå viste det seg jo at Norwegian ikke var interessert i å hjelpe kunden sin i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 6608b...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...