AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 Sliter med å huske hva som nettop skjedde og spesifikke navn på ting. Tidligere hadde jeg en utmerket hukommelse, men i det siste har jeg problemer med å huske hva jeg nettop gjorde og spesifikke navn på ting (det vil si navn på personer, navn på produkter etc). Hvis man går til legen med dette, hva kan legen egentlig få undersøkt? Er i mann i 20 årene og verken røyker eller er spesielt overvektig. Anonymous poster hash: fd077...0fe
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Legen kan ta blodpröver for å sjekke om du har noen mangler bla, utföre klinisk test av nevrologisk status og bedömme om det krever videre utredning. Anonymous poster hash: 1e21c...0c9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Stress?Anonymous poster hash: 6e972...190 1
Silfen Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Kan jo alltids sjekke status på blant annet b12 og diverse.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 noen flere innspill her? Anonymkode: 35593...03c
Linituss Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 Sliter med med samme. Hadde kjempegod hukommelse da jeg var liten. Etter jeg ble 19-20 har hukommelsen min blitt elendig. Husker knapt hva jeg spiste til middag i går, kjenner ikke igjen navn eller ansikter (selv på folk jeg har gått i samme klasse med eller jobbet med i ett år), husker ikke om jeg har gjort ting selv om det er en rutine (skru igjen tanklokket etter å ha fylt bensin, skru av vaskemaskina når den er ferdig og jeg har hengt opp klærne til tørk, legge pålegg tilbake i kjøleskapet), husker ikke hvem som har sagt hva eller om jeg har fortalt noen noe eller ikke (selv om det er en viktig beskjed), årstall eller hva jeg gjorde da og da og har ekstreme problemer med å sette ting i rett rekkefølge på en tidslinje. Det er i det hele tatt ekstremt irriterende og forvirrende både for meg selv og de rundt meg. Merker at det blir betydelig verre om jeg er stressa - og det har det ikke akkurat blitt mindre av med årene. Er 29 nå.
Gjest Khloe Skrevet 19. desember 2015 #7 Skrevet 19. desember 2015 Har du vært mye stresset i det siste og f.eks. hatt eksamener eller holdt på med noe mentalt krevende? Det merker hvertfall jeg reduserer hukommelsen. Ellers kan jo slag mot hodet, å oppleve noe traumatisk, psykiske lidelser (depresjon for eksempel) og medikamenter virke inn på hukommelsen.Hvis det er noe som plager deg veldig, så ville jeg tatt en tur til legen fior å sjekke at alt er som det skal. Men det er jo så klart når det er snakk om noe litt mer alvorlig enn å glemme hvor man har lagt nøkkelen en dag eller hva man hadde til middag, for det tror jeg de fleste glemmer stadig vekk.Håper du finner ut av det!
Gjest morhjertegod Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 Sjekke for mangelsykdommer, stoffskiftet og B12. Mange på B12 har gjort mennesker smågal, er du ellers i fin form?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Jeg kjenner en fyr som også er omtrent likedan.Er vel i begynnelsen av tjue-årene der også, tror jeg.Hvis han for eksempel sover, og har en drøm hvor han drømmer at noen forteller ham at de skal på butikken ett par dager seinere. Når han våkner, så er han bombe-sikker på at det han drømte var virkelig. Men hvis han spør når de skal reise til butikken, så er det selvfølgelig ingen som har peiling på hva han snakker om. Ettersom han bare drømte dette, om at noen sa at de skulle til butikken.Dette kan han viss nok oppleve omvendt også. For eksempel hvis noen sier at de skal hente ham tidlig en morgen, så går han og innbiller seg at det som ble sagt om å hente ham bare var noe han innbilte seg. Dermed dukker han ikke opp der han skulle hentes, fordi han trodde at han bare hadde drømt det noen hadde sagt om at de skulle plukke ham opp til et bestemt tidspunkt..... Anonymkode: f18c1...79e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Har det sånn pga depresjon. Kanskje du har det. Anonymkode: 38830...9fa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå