BoH Skrevet 15. november 2014 #1 Skrevet 15. november 2014 Hei Har tenkt å studere nå. Samtidig får jeg penger fra NAV. Er det mulig å kombinere dette med studier? Så jeg slipper ta opp masse lån, jeg har heller IKKE mulighet å jobbe mens jeg studerer. Det er vanskelig å komme gjennom til NAV så håper noen kan svare her. Takk på forhånd
Rachelzane Skrevet 15. november 2014 #2 Skrevet 15. november 2014 Hei Har tenkt å studere nå. Samtidig får jeg penger fra NAV. Er det mulig å kombinere dette med studier? Så jeg slipper ta opp masse lån, jeg har heller IKKE mulighet å jobbe mens jeg studerer. Det er vanskelig å komme gjennom til NAV så håper noen kan svare her. Takk på forhånd ja det er så og si umulig, min samboer fikk det da. han har ADD, så han fikk støtte av nav ved siden av skolen slik at han skulle kunne fullføre
missioncomplete Skrevet 15. november 2014 #3 Skrevet 15. november 2014 Hei Har tenkt å studere nå. Samtidig får jeg penger fra NAV. Er det mulig å kombinere dette med studier? Så jeg slipper ta opp masse lån, jeg har heller IKKE mulighet å jobbe mens jeg studerer. Det er vanskelig å komme gjennom til NAV så håper noen kan svare her. Takk på forhånd Hva slags penger? Hvis det er dagpenger, kan du ikke være student. Hvis det er arbeidsavklaringspenger og uføretrygd må du snakke med saksbehandleren din. Så vidt jeg vet har man ikke krav om penger fra NAV hvis man er student, men hvis du er i en spesialtilfelle som med sykdom o.l. og det er det som er nødvendig for å få deg i arbeid igjen, kan det hende du har krav på det.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #4 Skrevet 15. november 2014 Du søker støtte fra Lånekassen som alle andre, og søk om studentbolig ved lærestedet, da er det fullt mulig å klare seg uten å jobbe ved siden av (men en sommerjobb bør du ha). Anonymous poster hash: 72abf...499
BoH Skrevet 15. november 2014 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2014 Jeg får AAP ja fra NAV grunnen til at jeg får aap er fordi jeg er syk. Jeg tenkte prøve meg på å studere, for da har jeg mye mer fritid og kan velge om jeg må være hjemme istedenfor skolen pga sykdommen. Og kan velge å studere hjemmefra
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Da jeg studerte var det 2 i klassen min på høgskolen som fikk AAP mens de studerte. Ring saksbehandleren din og be om et møte der du legger frem planen din og hva du tenker etter endt studie (jobbmuligheter, helse etc.). Anonymous poster hash: 4651b...435
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå