AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Nå har jeg fått meg et nytt par briller. Denne er den fjerde brillen så langt. Forskjellen på synstestene mine i år og i fjord har høkt med - 0,25 på høyre, og - 1,25 på venstre. Jeg syntes det var vel mye, spesielt venstre øyet... Synstesten i år tok jeg hos Brillespesialisten i Oslo.. så ærlig som jeg svarte på spørsmålene jeg ble stilt, er jeg likevel ikke helt sikker på om han har gitt meg riktig mål på avstand mellom pupillene som er 32 og 32,5 tror jeg.. Grunnen til at jeg sier det er at når jeg får på de nye brillene så føles det skikkelig som om jeg prøver å la pupillene møtes ved nesebenet. Det er en sykt rar følelse... Jeg får ikke lenger hodepine av å få dem på, men det er det jeg beskrev om øynene mine som bekymrer meg ... Nå er disse brillene fra Favoptic, og det er en stor fordel at de gir meg 2 ukers prøvetid på dem før jeg betaler! Har du opplevd liknende? Og hva fant du ut var løsningen? Anonymous poster hash: 26c17...a6d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Det er alltid tilvenning på nye brilleglass. Er du i tvil om styrken, kan du gå inn til en annen optiker og få glass styrken målt i forhold til styrken på brilleseddelen. Men pupillavstanden din den er litt på bærtur i forhold til min fordi min ligger på 6-tallet. Anonymous poster hash: 55f5f...3b8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Med en såpass stor styrkeendring så er det ikke rart at det føles rart ut med de nye brillene. Er det kun nærsynthet eller var det endring i hornhinneskjevhet også? Det tar litt tid i starten før det kjennes normalt ut, og kan oppleves litt slik som du beskriver det. Pupilleavstanden din er jo på 64,5, som er helt på gjennomsnittet og fint kan være riktig. Men er du i tvil, så kan du jo sjekke ved forrige sted du kjøpte briller - eventuelt gå innom en annen optiker og spørre om de kan ta et nytt mål. Du kan i tillegg da spørre om de kan måle brillene dine; da kan de finne ut både styrken og pupilleavstanden i glassene. Og til AB over her; pupilleavstanden som TS oppgir er monokulær, altså for ett og ett øye. Du må plusse de for å få den binokulære (begge øynene) pupilleavstanden, som er den som er vanligst å oppgi. Da havner hun på 64,5, som er en helt normal (faktisk på gjennomsnittet) pupilleavstand. Anonymous poster hash: 00053...8bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå