Gå til innhold

Begynner Norge å bli......korrupt?


Haru

Anbefalte innlegg

Vårt hat mot innvandring, tendens til å diskriminere eller sette skepsis på immigranter/utenlandske, og vel sikkert en del andre ting også.

Hvorfor er vi så opptatt av at alle skal være Norsk?

Hvorfor har vi en tendens til å diskriminere og forskjellsbehandle?

Og ser du personlig på alle andre land som mindreverdige drittland?

Er vi arrogant?

Har det alltid vært slik? Begynner Norge å bli korrupt i moral?

Jeg forventer at de fleste som svarer her vil enten gå til angrep på meg, eller

nervøst benekte sannheten. Og ja jeg er Norsk og foreldrene mine er Norsk

Endret av Haru
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malanthor

Vet ikke hvor du tar det fra at vi har noe hat mot innvandring, men uansett;

Det er ikke rasisme å kalle en spade for en spade. :blomst:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rasisme å kalle en spade for en spade. :blomst:

litt for simpelt svar. man må tenke bredere her

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt for simpelt svar. man må tenke bredere her

Nei, det må man ikke. Innvandring kommer til å velte velferdsstaten og endre samfunnet i en negativ retning.

Anonymous poster hash: d085d...2fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi bor i NORGE, og ikke i Irak. Fortsetter innvandringen som nå, vet jo ikke turistene om de er i midtøsten eller skandinavia.



Anonymous poster hash: 76ad3...86b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malanthor

litt for simpelt svar. man må tenke bredere her

En forenkling ja, men ikke nødvendigvis noe galt med det heller.

Jeg har ikke et problem med å hjelpe mennesker i nød. Tvert imot; Jeg ønsker å hjelpe mennesker i nød. Jeg gir månedlig til flere veldedige formål og jeg skulle ønske at vi som land gjorde enda mere.

Det jeg ikke ønsker er å få folk til landet som bringer med seg en fryktelig ukultur. En forenkling: Jeg vil ikke ha drittsekker til landet uavhengig av etnisitet. Vi har nok med våre egne.

Videre synes jeg at vi i større grad burde hjelpe folk der de bor. Hvorfor ta folk vekk fra problemet istedefor å fikse problemet? Da vil det forbli et problem for evig og alltid. Kinda stupid in my book.

Just my 5 cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrupsjon kan også være innen moral og filosofi, her er et utdrag fra Wikipedia for eksempel:

"In philosophical, theological, or moral discussions, corruption is spiritual or moral impurity or deviation from an ideal"

jeg tror det er viktig å ikke tenke bare EN ting. Korrupsjon er ikke bare innen politikk.

Burde ikke voksne skjønt dette? Jeg synes også det er trist at dere henger dere så mye opp i ett ord istedet for å diskutere saken. Se på det fulle bildet.

Diskutere. Hva mener du? Hvorfor og hvorfor ikke?

La oss gå tilbake til start nå og slutte å tulle med denne ene mikroskopiske tingen

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som kommer hit tenker klan, familie og religion først og fremst. Stat og det å være norsk teller mindre.

Forskning viser desverre at en mikset befolkning er mindre glad i betale skatt fordi deres folk ikke tjener på det. Dvs "de andre" tar for seg mer av fellesgodene.

Mye vanskeligere å få folk til å løfte sammen når samholdet er mindre. Så enten må de som kommer hit integreres godt. Eller så må vi regne med mer av våre folk mot deres folk. Lojalitet mot egne og ikke Norge.

Korrupsjon og forskjelllsbehandling er en naturlig utvikling

Anonymous poster hash: 5f148...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt hat mot innvandring, tendens til å diskriminere eller sette skepsis på immigranter/utenlandske, og vel sikkert en del andre ting også.

Hvorfor er vi så opptatt av at alle skal være Norsk?

Hvorfor har vi en tendens til å diskriminere og forskjellsbehandle?

Og ser du personlig på alle andre land som mindreverdige drittland?

Er vi arrogant?

Har det alltid vært slik? Begynner Norge å bli korrupt i moral?

Jeg forventer at de fleste som svarer her vil enten gå til angrep på meg, eller

nervøst benekte sannheten. Og ja jeg er Norsk og foreldrene mine er Norsk

Er dette bare enda en tråd der man skal snakke om nordmenns dårlige kristne moral? Kanskje sharia hadde vært no?

Anonymous poster hash: 86574...aea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel opptatte av at folk skal være norske fordi vi synes landet vårt er ganske bra og ønsker at de som flytter hit i størst mulig grad innretter seg etter hvordan Norge er.

Vi diskriminerer antagelig på grunnlag av en blanding av fordommer og erfaring.

Jeg ser ikke alle andre land som mindreverdige drittland, men det er mange land og kulturer jeg har lite til overs for. Dette henger igjen sammen med hvorfor vi ønsker at folk som kommer fra denne typen land skal innrette seg etter våre verdier og normer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder innvandring så gjør det meg skeptisk at vi får store ghettoer rundt omkring, og når vi ser til utlandet, blir disse ghettoene etterhvert gjennomsyret av kriminalitet.

Det gjør meg også skeptisk at mange innvandrere ikke er interessert i å integrere seg. De ønsker i stedet å prakke på oss både religionen sin og de skikkene de har tatt med seg. Det irriterer meg at de vandrer rundt i heldekkende laken, og tror at de får innpass i arbeidslivet med dette. Dette tullet gjør at de diskvalifiserer seg, og blir gående på NAV-midler. Ingen vil ha en arbeidstaker der du kun ser et "telt" og ikke aner hvem vedkommende er rent fysisk.



Anonymous poster hash: 20bc9...9d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt hat mot innvandring, tendens til å diskriminere eller sette skepsis på immigranter/utenlandske, og vel sikkert en del andre ting også.

Hvorfor er vi så opptatt av at alle skal være Norsk?

Hvorfor har vi en tendens til å diskriminere og forskjellsbehandle?

Og ser du personlig på alle andre land som mindreverdige drittland?

Er vi arrogant?

Har det alltid vært slik? Begynner Norge å bli korrupt i moral?

Jeg forventer at de fleste som svarer her vil enten gå til angrep på meg, eller

nervøst benekte sannheten. Og ja jeg er Norsk og foreldrene mine er Norsk

Hvorfor er vi så opptatt av at alle skal være Norsk?

Hvis det er det jeg tror du mener med det spørsmålet, er det stolthet. Vi vil være noe unikt som ikke alle har muligheten til å være del av. Barnslig, men det er ikke rasistisk. Det sånn nei-den-er-min- du- får-ikke-ta-den holdning. :fnise:

Hvorfor har vi en tendens til å diskriminere og forskjellsbehandle?

Det gjør vi med hverandre også, det er tydelig at det er populært. Jeg vet ikke helt hvorfor noen gjør det, men når vi er redd for å bli et eller annet eller er redd for noen, er det lett å kritisere det.

Og ser du personlig på alle andre land som mindreverdige drittland?

Nei, jeg liker andre land, har noen ganger lyst til å flytte, men gresset er ikke grønnere på den andre siden. Det er alltid fordeler og ulemper med alle land, inkludert Norge.

Er vi arrogante?

Noen mennesker er det, andre ikke :)

Har det alltid vært slik?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt hat mot innvandring, tendens til å diskriminere eller sette skepsis på immigranter/utenlandske, og vel sikkert en del andre ting også.

Hvorfor er vi så opptatt av at alle skal være Norsk?

Hvorfor har vi en tendens til å diskriminere og forskjellsbehandle?

Og ser du personlig på alle andre land som mindreverdige drittland?

Er vi arrogant?

Har det alltid vært slik? Begynner Norge å bli korrupt i moral?

Jeg forventer at de fleste som svarer her vil enten gå til angrep på meg, eller

nervøst benekte sannheten. Og ja jeg er Norsk og foreldrene mine er Norsk

Vil tro det har med artens overlevelse og egen trygghet i bunn.

Alle tar vare på sine egne først. Det gjelder for alle "arter".

Først ser vi etter nærmeste familie og sørger for dem, deretter de som er "like" oss og tilhører samme stamme, kultur, språk og som vi kan sammenligne oss med. De vi identifiserer oss med.

Tror alle kulturer er slik. Vil tro at en Zulu og en Tibetaner tenker på samme måte.

I et kollektiv eller en vennegruppe vil de komme før de andre uansett hudfarge. Da er det ikke rasistisk, men det er forskjellsbehandling.

Rasistisk er ikke bra selfølgelig og det skal ikke forekomme. Men at ikke alle har et snev av "våre egne" først tror jeg er litt i overkant naivt. Selv sosialister vil sette andre sosialister først :vetikke:

Anonymous poster hash: 5f148...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...