Gå til innhold

Å bli kastet ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil ikke gå inn i en diskusjon annet enn å spørre, kan min samboer som jeg eier leilighet med få utkastelsesordre (eller hva det heter)? Han eier litt større del av leiligheten enn meg, om det har noe å si.

Anonymous poster hash: 74d9d...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er altså ikke jeg som vil kaste ham ut, men omvendt.

Ts

Anonymous poster hash: 74d9d...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du at om han ikke har betalt for seg og banken går til utkastelse via namsmannen? Så er svaret ja, ikke bare han men dere begge.

Se på låne og tilsagnspapirene, dere er nok solidarisk ansvarlig for lån/felleskostnader.

Anonymous poster hash: 31834...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan min samboer som jeg eier leilighet med få utkastelsesordre (eller hva det heter)? Han eier litt større del av leiligheten enn meg, om det har noe å si.

Nei - ikke når du eier leiligheten sammen med ham. Unntak: om du og han har avtalt at bare han skal kunne bo der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Nei alt er betalt, men han nevnte at han vil at jeg skal flytte og at han skal få kastet meg ut. Lurte på i den forbindelse om jeg må begynne å pakke allerede eller hva som skjer. Takk for svar

Anonymous poster hash: 74d9d...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke lengre sammen, men han vil kjøpe deg ut med andre ord? Dere får nesten ta kontakt med advokat og spørre hvordan det skal gjøres.



Anonymous poster hash: 66652...27d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge dere eier begge to, kan han ikke kaste deg ut nei. Da må dere i så fall bli enige om at han kjøper deg ut, ellers kan han ikke Kaste deg på dør fra ditt eget hjem.

Anonymous poster hash: 9ec2e...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha rimelig tid til å skaffe deg noe annet.Det er straffbart å kaste noen ut på gaten



Anonymous poster hash: 1b5c8...ce8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha rimelig tid til å skaffe deg noe annet.Det er straffbart å kaste noen ut på gaten

Anonymous poster hash: 1b5c8...ce8

Han har ingen rett til å kaste TS ut fra en eiendom som hun eier!

Det han kan gjøre er å kjøpe henne ut, eller kreve sameiet oppløst, dvs legge leiligheten ut for salg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...