AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Jenta mi på 8 datt fra huska, så ene tanna er løs. Tror ikke det er melketenna. Har lest at tenner pleier å bli faste igjen etterhvert hvis de er løse. Anonymous poster hash: af13d...097
Nuttery Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 Hva mener du med "tror ikke det er melketanna". Har hun mistet denne tanna før? Hvis det er melketann ville jeg bare dratt den ut om den var løs nok til det. Hvis det er en "voksen-tann" ville jeg dratt til tannlegen å fått det sjekket om den ikke festet seg rimelig fort.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 Hva mener du med "tror ikke det er melketanna". Har hun mistet denne tanna før? Hvis det er melketann ville jeg bare dratt den ut om den var løs nok til det. Hvis det er en "voksen-tann" ville jeg dratt til tannlegen å fått det sjekket om den ikke festet seg rimelig fort. Ja har bestilt time hos tannlegen. Men ville bare forhøre her. Ja jeg mener det er voksentann. Hva kan tannlegen eventuelt gjøre for å sette den på plass da?Anonymous poster hash: af13d...097
Nuttery Skrevet 14. november 2014 #4 Skrevet 14. november 2014 Ja har bestilt time hos tannlegen. Men ville bare forhøre her. Ja jeg mener det er voksentann. Hva kan tannlegen eventuelt gjøre for å sette den på plass da?Anonymous poster hash: af13d...097 Ingen anelse... Det er litt vanlig å vite om barnet sitt har mistet den og den tannen, forresten. Det burde du kanskje få litt oversikt over.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #5 Skrevet 14. november 2014 Ingen anelse... Det er litt vanlig å vite om barnet sitt har mistet den og den tannen, forresten. Det burde du kanskje få litt oversikt over. Ja jeg har oversikt. Men den tanna har bare kommet snikende inn blant andre tenner. Litt sånn skarp tynn tann. Anonymous poster hash: af13d...097
Nuttery Skrevet 14. november 2014 #6 Skrevet 14. november 2014 Ja jeg har oversikt. Men den tanna har bare kommet snikende inn blant andre tenner. Litt sånn skarp tynn tann.Anonymous poster hash: af13d...097 Hun må jo ha mistet tann 1 for at tann 2 skal vokse ut. Har hun mistet en tann der, og har en ny tann vokst ut?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #7 Skrevet 14. november 2014 Hun må jo ha mistet tann 1 for at tann 2 skal vokse ut. Har hun mistet en tann der, og har en ny tann vokst ut? Nei, denne tanna har bare vokst seg fram blant to en voksentann og en melketann. Kan jo være sånn ekstra tann?Anonymous poster hash: af13d...097
Chiquita Skrevet 14. november 2014 #8 Skrevet 14. november 2014 Dersom det er en permanent tann, vil tannlegen fiksere/lime den fast på streng med støtte i nabotennene (dersom den er veldig løs) Dersom den bare er litt løs vil han neppe gjøre noe. Men det er viktig å la tanna få ro, slik at den får tid til å første seg ordentlig igjen. Ikke seige skorper, knekkebrød eller annet hardt. Viktig å komme til tannlege så raskt som mulig!
Gjest Heartbeat Skrevet 15. november 2014 #9 Skrevet 15. november 2014 Forsøk å få tanna på rett plass, vri den rett og la den så være. Så får tannlege vurdere hva som videre skal skje. Av og til fester den seg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå