Gå til innhold

Kul i brystet - farlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurte bare på om noen av dere har/har hatt kul i brystet, og evt hvor stor og hvordan det kjentes ut.

Jeg har en stor, hard kul i begge brystene, som føles vond når jeg klemmer forsiktig på den. Jeg kan på en måte ta "rundt" den, så den sitter ikke fast i muskulaturen eller lignende. Er dette vanlige kjertler eller kan det være noe annet? Jeg tenker at siden det er i begge brystene, og har vært det ganske lenge, så er det kanskje normalt og skal være slik?

Og dersom du har hatt kreft, cyste eller lignende. Hvordan fant du det ut? Hvordan føltes det? Og hva gjorde du med saken?

Mvh litt bekymret jente

Anonymous poster hash: 4e3e1...52d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg lurte bare på om noen av dere har/har hatt kul i brystet, og evt hvor stor og hvordan det kjentes ut.

Jeg har en stor, hard kul i begge brystene, som føles vond når jeg klemmer forsiktig på den. Jeg kan på en måte ta "rundt" den, så den sitter ikke fast i muskulaturen eller lignende. Er dette vanlige kjertler eller kan det være noe annet? Jeg tenker at siden det er i begge brystene, og har vært det ganske lenge, så er det kanskje normalt og skal være slik?

Og dersom du har hatt kreft, cyste eller lignende. Hvordan fant du det ut? Hvordan føltes det? Og hva gjorde du med saken?

Mvh litt bekymret jente

Høres ut som bryst/kjertelvev og dermed normalt. Er du bekymret - gå til lege for en undersøkelse.

Anonymous poster hash: e47d0...d42

Skrevet

Dette er UMULIG å si noe om uten en konsultasjon. Det kan være mange ting; mest sannsynlig en uskyldig kjertelkul. Men du skal ikke gå med dette uten å undersøke den. Start hos fastlegen og h*n vil vurdere om du trenger å dra til brystdiagnostisk senter for UL evt mammografi. Husk; det er bedre å sjekke brystene tusen ganger for mye, enn èn gang for lite :)

Anonymous poster hash: 6a4fd...ff3
Skrevet

Høres ut som bryst/kjertelvev og dermed normalt. Er du bekymret - gå til lege for en undersøkelse.

Takk for svar. Nevnte ikke noe i innlegget om jeg hadde vært hos legen, eller om jeg skulle. Jeg spurte om ERFARING, ikke henvisning til fastlege. Men ellers takk!

Skrevet

Dette er UMULIG å si noe om uten en konsultasjon. Det kan være mange ting; mest sannsynlig en uskyldig kjertelkul. Men du skal ikke gå med dette uten å undersøke den. Start hos fastlegen og h*n vil vurdere om du trenger å dra til brystdiagnostisk senter for UL evt mammografi. Husk; det er bedre å sjekke brystene tusen ganger for mye, enn èn gang for lite :)

Anonymous poster hash: 6a4fd...ff3

Hvis du også skal henvise meg til lege, så svarer du ikke på mine spørsmål.

Skrevet

ja jeg har "stor" kul i begge brystene, altså kjertel

Skrevet

Takk for svar. Nevnte ikke noe i innlegget om jeg hadde vært hos legen, eller om jeg skulle. Jeg spurte om ERFARING, ikke henvisning til fastlege. Men ellers takk!

Værsegod. Antok at du ikke har vært hos lege siden du er bekymret.

Skrevet

Værsegod. Antok at du ikke har vært hos lege siden du er bekymret.

Ikke meningen å virke frekk, men jeg ønsker erfaringer også. De fleste oppegående mennesker går jo så klart til lege. Men jeg ønsker å spørre likevel, siden jeg kun har mine egne bryst å bekymre meg for, og aldri har kjent noen andre. Jeg aner jo ikke hva som er normalt og ikke :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...