Gå til innhold

Hjelp, jeg har forstoppelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg håper noen her har noen gode råd/tips mot forstoppelse. Noe jeg jeg kan kjøpe, gjøre, bruke?!

MicroLax fungerte ikke, det har nesten alltid fungert på meg.

Anonymous poster hash: 9721a...d8a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper noen her har noen gode råd/tips mot forstoppelse. Noe jeg jeg kan kjøpe, gjøre, bruke?!

MicroLax fungerte ikke, det har nesten alltid fungert på meg.

avføringmiddel ducolax, begynn deretter med benegast regulamine daglig (fiber fra frø som hjelper med å få normal og regelmessig avføring) begge reseptfritt fra apoteket :)

Skrevet

Jeg håper noen her har noen gode råd/tips mot forstoppelse. Noe jeg jeg kan kjøpe, gjøre, bruke?!MicroLax fungerte ikke, det har nesten alltid fungert på meg. Anonymous poster hash: 9721a...d8a

Bruker du avføringsmidler i det daglige lager du deg problemer på sikt.

Når du er helt forstoppet kontakt legen din og få kontrollert stoffskiftet og evt andre ting legen finner nødvendig.

Ellers finnes det ikke bedre kilde til fiber enn Kivi. Du får kjøpe deg en kurv og spise så mange du klarer for dagen. Spe på med svisker og tørkede aprikoser samt frø og annen fiber. Tarmene dine må lære seg til å jobbe på nytt.

Anonymous poster hash: e0200...e1c

Skrevet

Bruker du avføringsmidler i det daglige lager du deg problemer på sikt.

Når du er helt forstoppet kontakt legen din og få kontrollert stoffskiftet og evt andre ting legen finner nødvendig.

Ellers finnes det ikke bedre kilde til fiber enn Kivi. Du får kjøpe deg en kurv og spise så mange du klarer for dagen. Spe på med svisker og tørkede aprikoser samt frø og annen fiber. Tarmene dine må lære seg til å jobbe på nytt.

Anonymous poster hash: e0200...e1c

Takk for svar.

Har lav stoffskifte, og går på levaxin. Det er ikke slik at jeg sliter hele tiden, men ofte. Akkurat nå er det helt krise. TS

Skrevet

avføringmiddel ducolax, begynn deretter med benegast regulamine daglig (fiber fra frø som hjelper med å få normal og regelmessig avføring) begge reseptfritt fra apoteket :)

Har prøvd ducolax piller før, men hvis den finnes i flytense væske så vil jeg prøve det.

Virker det med engang? :) TS

Skrevet

Har prøvd ducolax piller før, men hvis den finnes i flytense væske så vil jeg prøve det.

Virker det med engang? :) TS

du kan prøve klyster skal virke veldig raskt http://www.apotek1.no/produkter/toilax-enterotabletter-og-klyster-41-stk-32151p

benegast regulamine er ikke avføringsmiddel men noe som man blander i vann og drikker daglig. finnes kur på 10 og 30 dager som hjelper å få regelmessig avføring. sliter med det så regulamine har reddet meg . http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Benegast-Regulamine-doseposer-10x6ml/PID-946234.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...