Gå til innhold

Slanke seg før bryllupet?

Fremhevede innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Hvis det var så lett å slanke seg at jeg kunne gjort det før bryllupet, hadde jeg ikke trengt å slanke meg....

Videoannonse
Annonse
Gjest Lompa
Skrevet

Er så heldig at både jeg og kjæresten min liker kroppen min godt som den er, så jeg akter ikke bry meg med slanking før bryllupet.

Det er best å være seg selv, også i så måte. Fortsett å være akkurat den du var da han fridde, han elsker deg jo!

Skrevet

Her har det også sneket på seg noen få kilo de siste årene, men jeg er fortsatt liten og slank selv om min personlige trivselvekt ligger ca. 3 kilo under nåværende vekt.

Noen påstår til og med at jeg er tynn, så da var det ikke akkurat vits i å sette i gang en slankekur pga bryllupet.

Burde ha trent for å bli fastere selvsagt (og da mener jeg hele tiden, ikke pga. bryllup) men jeg tror jammen jeg er for lat til det gitt :oops:

Skrevet

hadde store planer da vi satte datoen, om at til da.. da skal jeg være noen kilo lettere.. men, ting går ikke alltid som planlagt, så nå får jeg være som jeg er! :)

Skrevet

Har nok gått ned fem-seks kilo siden jul, tenker jeg, men har kanskje fått på meg en kilo igjen nå i sommer. Men det tenker jeg ikke så mye på. Man skal faktisk leve også!

Skrevet

Jeg vil gjerne ned til den vekta jeg hadde da jeg traff min kommende mann. :-)

Skrevet
Er så heldig at både jeg og kjæresten min liker kroppen min godt som den er, så jeg akter ikke bry meg med slanking før bryllupet.

Det er best å være seg selv, også i så måte. Fortsett å være akkurat den du var da han fridde, han elsker deg jo!

Heldigvis liker også kjæresten min kroppen min som den er - det er en av grunnene til at jeg elsker han! Men som de livsnyterne vi er, har det dessverre blitt litt for mye cheese doodles i sofakroken og det er vi begge enige om at vi gjerne kan spise litt midre av... :ler: (Heldig han som har større forbrenning enn meg og ikke legger så lett på seg...)

Nei, det er viktig å finne en god balanse mellom å være noenlunde sunn og samtidig nyte livet. Enten man kaller det slanking, gå ned i vekt, bedre vaner eller bli litt "fastere i fisken"... :wink:

Skrevet
Heldigvis har jeg en kjole med sånn A-fasong' date=' slik at magen ikke synes. Satt like godt da jeg var 4 mnd på vei...(kjøpte den da)[/quote']

A-fasong er praktisk ja! Ser ikke bort fra at jeg kan være 4 mnd. på vei når jeg gifter meg også... :)

Skrevet

Ønsker nok å gå ned noen kg før bryllupet, men ikke først og fremst pga bryllupet - mer fordi jeg ikke føler meg helt vel med de ektra kiloene som har kommet som følge av et godt liv med kjæresten.... ("kjæresteflesk"). Bør nok begynne å trimme litt og holde meg unna brus og andre søtsaker! Om jeg klarer det er en helt annen sak... :-?

Skrevet

Har store planer om å få en litt fastere fasong innen neste sommer. Med 10 mnd å gjøre det på, så burde jeg få det til. Ikke så mange kilo, men centimeter, liksom. Litt flatere mage (så den ikke buler ut under kjolen etter middagen, og folk lurer på om jeg er gravid allerede), litt smalere overarmer og litt mer markert hake hadde vært fint. Har en plan om kostholdsendring og mer mosjon. Dette er ting jeg egentlig tenkte på lenge før jeg i det hele tatt fridde til sambo, så bryllupet er mer motivasjon enn eneste grunn til dette.

Sambo har også ymtet frampå om at kanskje vaskeballen hans bør reduseres, så da er vi i hvertfall to som vil prøve å bli litt sunnere. Det er kjekt. :)

Catzy

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg holder på å slanke meg ja, men det er ikke pga bryllupet - selvom bryllupet også er en av motivasjonsfaktorene. Jeg ser det ikke som en ulempe at kjolen jeg skal bruke tusenvis av kroner på sitter pent! :wink:

Jeg har jo i underkant av et år å slanke meg på - hvis jeg har bryllupet som mål, og innen den tid bør jeg har klart minst 15 kg. Og da er jeg også fornøyd! :)

Slanker meg egentlig mer for helsas skyld enn for utseendet, selvom jeg også må innrømme at kiloene som har innvadert meg det siste året gjør at jeg ikke er helt fornøyd med speilbildet mitt...

K

Skrevet

Har litt fokus på kiloene nå ja (men tror nok det har mer å gjøre med ferien etter bryllupet og bikini-presentasjonene enn selve dagen :ler: ).

Er ikke overvektig, men dør ikke om jeg mister et par kilo heller... Prøver å kutte ned på snacks og brus, og regner med at det hjelper en god del :wink:

Skrevet

Ups, jeg har skeiet litt ut i det siste, med noe mindre trening... :oops: men nå er det bare 10 dager igjen, så nå er det faktisk bare siste innspurt! Jeg har i tillegg kjøpt meg Comet kremen som jeg smører på magen, puppene, overarmene, rumpa, lårene og haka. Og det funker faktisk!! Ble overraska! Under haka har jeg litt ekstra som jeg ikke får bort uansett hvor stram livsstil jeg kjører. Men kremen fjernet det faktisk!!

Men, nå er det som sagt tilbake til treninsstudioet - ingen bønn nei!

Skrevet
Her har det også sneket på seg noen få kilo de siste årene, men jeg er fortsatt liten og slank selv om min personlige trivselvekt ligger ca. 3 kilo under nåværende vekt.

3 kilo over din personlige trivselsvekt....? Jeg synes det er litt skummelt å høre noen si det. 3 kilo er da ingenting!

Skrevet

...og hvorfor er det skummelt loolaa?

Selv merker jeg de 3 kiloene veldig godt, og jeg trives personlig bedre med en litt lavere vekt selv om kanskje ikke andre ser det så godt.

Jeg sier jo selv at jeg er liten og slank, og at det ikke er noen vits i å slanke seg, men heller trene for å stramme opp.

Jeg har til dags dato aldri slanket meg, og har et meget avslappet forhold til både mat og kroppen min, men trives altså best med noen få kilo mindre...

Skjønner ikke hva som er skremmende med det :roll:

Skrevet

Hva som er skremmende med det?! Det jeg nettopp skrev: at 3 kilo er utrolig lite, selv om du sier du merker det selv, så kan det umulig synes. Jeg synes det vitner om en usunn holdning til kropp og vekt

Skrevet

ja ja, deg om det

Jeg har overhodet ikke et usunt forhold til kropp og vekt. Les det jeg har skrevet i stedet du...

Skrevet

Jeg har lest det...

Jeg mener fortsatt det samme. Avslutter her, for vi blir ikke enige

Skrevet

Enig at vi avslutter her.

Du kjenner meg jo ikke, så på bakgrunn av et innlegg på internett har jeg plutselig et usunt forhold til kropp og vekt :ler:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg skal ned 10 kg før bryllupet, men det er ikke bare for bryllupet sin skyld. Men rett og slett fordi jeg ikke trives sånn som jeg nå er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...