Teriyaki Skrevet 14. november 2014 #1 Skrevet 14. november 2014 Hei! Noen som har et kjempegod sjokoladeglasur å anbefale? Er så mange å velge mellom der ute, så om noen har en de vet er god så hadde det vært hyggelig med tips. Det er altså til en ganske stor langpanne sjokoladekake. Gjerne en glasur med kokesjokolade i, og helst uten kaffe. Må være glasur som stivner, ikke smørkrem som er myk hele tiden. Skal være oppå en bursdagskake som skal dekoreres til fotballbane. Gjerne mørk og god!
Kvist Skrevet 14. november 2014 #2 Skrevet 14. november 2014 (endret) Jeg bruker alltid ganache jeg, etterhvert tar jeg det på slump, det er jo bare to ingredienser. Men du kan jo se litt på oppskrifter for å se om du finner forholdet mellom fløte og sjokolade til den konsistensen du ønsker deg. Jeg tror jeg bruker omtrent 1,5-2 dl kremfløte til 400g mørk sjokolade. Edit: Glemte fremgangsmåten Hakk sjokoladen så fint du gidder. Til mindre biter jo jevnere og lekrere blir ganachen. Gi fløten et oppkok og hell den over sjokoladen. La stå littegrann før du rører ganachen jevn. Endret 14. november 2014 av Kvist
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #3 Skrevet 14. november 2014 (logget akkurat ut, men måtte logge inn igjen med en gang da jeg så denne tråden) Stikk fullt av hull med en strikkepinne/spisepinne eller evt. gaffel. Gå gjerne amok Hell over et lag med glasur, en del vil renne ned i hullene, før du heller på et lag til. Samme hva slags glasur du bruker vil dette gi en utrolig saftig kake, med glasur også inni kaka Dersom glasuroppskriften er liten, kan du gjerne doble den! Lykke til Anonymous poster hash: be26a...6bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå