Gå til innhold

Offentlig amming (avstemming)

169 stemmer

1. 1. Hva synes du om offentlig amming?

• Helt greit!
      83
    • Greit, men man bør dekke seg til så godt man kan .
      72
    • Overhodet ikke greit!
      14
    • Jeg har ingen mening.
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er du for at barn skal hylskrike av sult på bussen da? Er det ikke ledig plass å sitte for seg selv så må jo kvinnen amme ved siden av noen.

Selvfølgelig ikke. Jeg sa at det ser utrygt ut. Jeg ville valgt å gå av pga sikkerheten og finne et annet sted. Men det er min mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Jeg sa at det ser utrygt ut. Jeg ville valgt å gå av pga sikkerheten og finne et annet sted. Men det er min mening.

Ja hvis det er en strekning der det går ofte buss så er det jo en mulighet. Men ikke hvis en risikerer å måtte vente en evighet til neste buss. Dessuten har vel mødre også ting de må rekke ofte. Og hvis der er vinter er det ikke bare å gå av og amme ute i kulden heller. Alt i alt: for strevsomt for moren. Mye mer praktisk å bare amme diskret på bussen.

• 3 uker senere...
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2014/12/03/nyheter/amming/barn/foreldre/helse/36544725/

Ny artikkel i dagbladet om amming.

Jeg føler at dette er en del av seksualiseringen av nakenhet. Nakenhet som ikke er knyttet til sex er æsj mens hvis det er noen dype utringninger som kan spille litt på sex så er det greit.

Og så dette argumentet om at det er galt fordi menn blir kåte av det. Tull! Det er bare snakk om tilvenning og holdninger. Om våren blir menn etterhvert vant med at kvinner er lettkledd og klarer å konsentrere seg om andre ting. Det samme på strender (til og med nakenstrender). Har man sett noen pupper og er innstilt på ikke la seg distrahere så klarer alle det.

Anonymous poster hash: ff302...170
  • Liker 1
Skrevet

Det er en tid og sted for alt. I den siste artikkelen som ble linket til her, så sitter jo moren ganske så diskre og ammer i forhold til enkelte andre personer.

En middag jeg var på, så var det to damer der med ca like jamnaldrende barn. Og begge ammet. Den ene damen la du nesten ikke merke til en gang at ammet om du ikke fulgte nøye med, selv om hun ikke dekket seg til med sjal el.l. Den andre satt med begge puppene ute, heiset og ordnet med de, byttet barnet fra pupp til pupp hele veien og lot de henge ute og lufttørke etterpå. Akkurat det synes jeg man holder seg til å gjøre hjemme, og ikke under en middag eller ute på restauranter.

Synes det også er forskjell på å sitte på en liten café å amme, og på en penere restaurant. Og det er forskjell på å sette seg på krakken i den mest folksomme delen av et kjøpesenter, enn å finne en del som ikke er like godt besøkt.

Anonymous poster hash: 4a98b...b1e
Skrevet

Jeg synes man skal få amme offentlig. Men når man er ute blant folk, så tar man hensyn! Man respekterer at ikke alle liker at de knapper opp alt og viser mest mulig (og det har ingenting med sex å gjøre. Det er få som tenner på en random dame sin melkesprengte pupp på en kafé). Man dekker seg selvsagt til. Og babyen blir like mett, og babyen får også mer ro.

Skrevet

Jeg har aldri syntes dette argumentet holder vann. Folk reagerer ikke på at et barn mates, de reagerer på at en kvinne kler seg så å si naken offentlig.

Anonymous poster hash: 12086...501

Kler seg naken? Jeg pleier å ha på både singlet, bh, truse, bukse, sokker, sko og genser jeg. Hun som satt i andre enden av cafen hadde på seg magetopp (du vet, de som var kjempepopulære i sommer) og kort-kort shorts. Lurer på hvem som var mest "naken" jeg ;)

Jeg er bare imot å bruke det på bussen, ser så utrygt ut...og ganske stressende...

Hvorfor det egentlig? Sånn ift at babyene ofte ligger der i vogna mener jeg eller at mamma holder den på fanget? Men stressende er det nok ja for mor. For baby derimot er det stressende å måtte være sulten, skrike, evt gå av og på bussen, lete etter et sted å amme, osv osv. baby kommer først! Men liker at du sier "bruke det" på bussen :fnise:

Anonymous poster hash: 2d096...8c3

• Liker 1
Skrevet
Frem til damer og jenter kutter ut med all utringning, magetopper, mini -shorts og skjørt og alle menn kutter ut med å sikle over disse (for ikke å snakke om all reklame/TV men som nevnt blir det jo litt annerledes ja) så tenker jeg ikke å amme inne/ta med flaske kun for å ta hensyn. Grunnen til at jeg snur meg vekk osv er pga baby skal få ro. Leste en kommentar her http://www.an.no/nyheter/article7703852.ece#/responses/10662914
: "De som ammer må også tåle å bli beglodd av andre gjester, noe vi kommer til å gjøre her etter.og senere fra samme typen: ""Hvis de velger å slenge puppene ut så må de jammen regne med at de blir beglodd og da ikke fordi de er noe å se på.........."
Er det det å vite at noen suger på pupp som er ekkelt? Lurer jeg på.. Skjønner liksom ikke helt hvorfor man skal bruke sjal osv jeg om man ikke selv vil da. Luftørking er nå en ting, da er jo babyen ferdig. Men imens babyen spiser og mens man "finner fram" så skjønner jeg bare ikke at alle må glo??
Jeg har sett passe mye ekkelt i mitt liv. Men altså, jeg klarer jo å snu meg vekk! Noe jeg gjør så fort jeg enser at det er noe ekkelt!!
Hvor er alle trådene, artiklene og avstemningene om hvorvidt det er ok at jenter går halvnakne rundt om kring uten grunn? Sitter det aldri noen på en restaurant med alt for utfordrende klær? Hva med de som fiser der? Folk som kysser og kliner og tafser offentlig? Hvor er de trådene? Hva er så mye eklere med at en baby suger på puppen?
Og dette her lurer jeg oppriktig på: Er det egentlig forskjell på ei ung slank jente med stramme bryster enn ei halvfeit sliten dame med svære hengebryst med sprengte blodårer? Og hvorfor tror alle de skal få melk i kaffen egentlig? Jeg mener..... det er som å være redd for å bli smittet av homofili

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror folk hadde mislikt fising og klining på restaurant like mye som å ha hele puppen i det fri. Folk er der for å spise, ikke se kjærestepar spise opp hverandres tunger. Uansett hvor naturlig det er.

• Liker 5
Skrevet

Mener ikke at folk ikke misliker det, men ingen som lager noen tråder og avstemninger om det! Mens amming derimot??

Folk har også antydet dit hen at offentlig amming bør være ulovlig..

Skrevet

Så lenge de dekker seg til så er det helt greit.

Anonymous poster hash: e1a2b...4dd
Skrevet

Kler seg naken? Jeg pleier å ha på både singlet, bh, truse, bukse, sokker, sko og genser jeg. Hun som satt i andre enden av cafen hadde på seg magetopp (du vet, de som var kjempepopulære i sommer) og kort-kort shorts. Lurer på hvem som var mest "naken" jeg ;)

Hvorfor det egentlig? Sånn ift at babyene ofte ligger der i vogna mener jeg eller at mamma holder den på fanget? Men stressende er det nok ja for mor. For baby derimot er det stressende å måtte være sulten, skrike, evt gå av og på bussen, lete etter et sted å amme, osv osv. baby kommer først! Men liker at du sier "bruke det" på bussen :fnise:

Det er i forhold til sikkerhet for både mor og barnet, har prøvd selv det en gang, og ønsker ikke det igjen. Ja, alle burde se selv hva de mener er best for barnet. Jeg ønsker ikke å risikere å miste det i bakken fordi jeg ikke gadd å gå av bussen for å amme.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit uavhengig av om jeg ser mye pupp eller lite! Jeg har faktisk ingen forståelse for at noen synes det er ekkelt med amming og mister matlysten på kafe. Pupp i forbindelse med amming er jo ikke seksuelt ladet i det hele tatt. Det er for at ungen skal spise seg god og mett! Mødre må få gå ut og kose seg de også. Og babyer har godt av å få nye inntrykk ute blant folk de også. Mødre kan jo ikke sperre seg inne fordi babyen kanskje blir sulten?! Jeg tror at de fleste som er mostandere av offentlig amming er unge damer som ikke har fått barn enda.

Anonymous poster hash: 15d82...e2b
Skrevet

Amming er naturlig,men ikke alle som er så lysten på å se en pupp på restauranten, så dekk til så godt man får til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...