Gå til innhold

Offentlig amming (avstemming)

168 stemmer

1. 1. Hva synes du om offentlig amming?

• Helt greit!
      83
    • Greit, men man bør dekke seg til så godt man kan .
      71
    • Overhodet ikke greit!
      14
    • Jeg har ingen mening.
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Offentlig amming har vært en debatt så lenge jeg kan huske, og denne artikkelen fikk meg til å tenke over saken igjen. Selv har jeg alltid vært lunken, og tenkt at spedbarnsmødre må få lov til å bevege seg offtentlig, men at de gjerne kan gjøre en liten innsats og dekke seg litt til, så alt ikke henger løst. Derimot har jeg aldri blitt fornærmet av verken ammende kvinner eller motstanderne av disse. Hva mener egentlig dere her på KG? Er det greit å amme offentlig?

Anonymous poster hash: 12086...501
Videoannonse
Annonse
Gjest one of us
Skrevet

Jeg synes det er greit, men fint om man dekker seg til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det er helt greit. At noen er så ømfintlige at de ikke takler at en mor gir barnet sitt mat er latterlig.

• Liker 1
Skrevet

For meg er det selvfølgelig helt greit, om de ammer diskret eller sitter med puppen på utstilling (noe jeg aldri har sett, ennå iallfall) så er det helt greit for meg. Om de sitter på kafe, i parken eller på fly er og uten betydning. Om barnet er 4 uker eller 2 år bryr jeg meg heller ikke om.

Jeg har alltid vært relativt diskre når jeg ammet lillegutt og har aldri fått en dårlig kommentar verken på at han var for stor til å ammes eller at noen så en liten del av puppen. Har for så vidt bare fått positive kommentarer.

Men når jeg hører hva noen opplever så er det direkte hårreisende, Her kan det klistres opp halvnakne kvinner på store plakater rundt omkring i byen, og jeg ser daglig jenter som viser mer pupp i miniantrekket sitt enn hva jeg har gjort når jeg har ammet lillegutt. Men det er helt ok, du kan løpe med puppene til allmenn beskuelse men gud forby om du faktisk bruker dem til det de var ment for. :bond:

• Liker 8
Skrevet

Jeg syntes det er helt greit. At noen er så ømfintlige at de ikke takler at en mor gir barnet sitt mat er latterlig.

Jeg har aldri syntes dette argumentet holder vann. Folk reagerer ikke på at et barn mates, de reagerer på at en kvinne kler seg så å si naken offentlig.

• Liker 8
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Synes de får dekke seg meget godt og diskret til! Finnes ammesjal som dekker alt.

Skrevet

De som blir støtt av en barn som spiser kan godt dekke seg til med et ammesjal

• Liker 7
Skrevet

Jeg har aldri syntes dette argumentet holder vann. Folk reagerer ikke på at et barn mates, de reagerer på at en kvinne kler seg så å si naken offentlig.

Huffda, ikke gå på stranda om sommeren. Du risikerer å få sjokk :roll: Jeg har aldri sett noen amme tilnærmet naken. Om du ser litt pupp, hva så? Det er "ekkelt"? Jeg får assosiasjoner til bortskjemte små barn.

Det er alt for få som ammer offentlig, og det er derfor folk reagerer. Hadde det vært normalt hadde ingen brydd seg, men nei, alt er " sex", spesielt kvinners kropper. Er vel snart på tide å anmelde alle ammende for pedofili også, ser ut til det er der samfunnet er på vei.

Kjenner folk som ikke ammet barna sine fordi det var "ekkelt" og "bryster er jo for sex"... Jeg syntes bare det er så ekstremt trist at noe som var helt vanlig før, er noe som idag bør gjøres bak lukkede dører.

• Liker 4
Skrevet

Greit med offentlig amming, men det er lov til å være litt diskre, som nevnt tidligere er det ikke nødvendig å slenge ut begge puppene ute blant folk uten en gang prøve å dekke seg litt.

Men når jeg hører hva noen opplever så er det direkte hårreisende, Her kan det klistres opp halvnakne kvinner på store plakater rundt omkring i byen, og jeg ser daglig jenter som viser mer pupp i miniantrekket sitt enn hva jeg har gjort når jeg har ammet lillegutt. Men det er helt ok, du kan løpe med puppene til allmenn beskuelse men gud forby om du faktisk bruker dem til det de var ment for. :bond:

Syns ikke dette er greit heller jeg da, man kan godt kle på seg skikkelig når man skal ut blant folk. Setter ikke pris på å se brystene til andre i tide og utide, enten de skal amme eller ikke.

Anonymous poster hash: 7ffe8...4d1
  • Liker 2
Skrevet

Greit å amme hvor som helst og når som helst, men man trenger ikke lufttørke og vise frem både pupper og mage. Ammet selv i nesten 1,5 år, og det gjorde jeg der jeg var når barnet skulle ha mat. Men jeg har vist mer pupp i topper med litt utringning enn jeg gjorde når jeg ammet (singlet under og topp/genser over, mulig man så en liten flekk hud akkurat idet jeg la til).

Anonymous poster hash: d6e45...7d2
  • Liker 1
Skrevet

For meg er det selvfølgelig helt greit, om de ammer diskret eller sitter med puppen på utstilling (noe jeg aldri har sett, ennå iallfall) så er det helt greit for meg. Om de sitter på kafe, i parken eller på fly er og uten betydning. Om barnet er 4 uker eller 2 år bryr jeg meg heller ikke om.

Det har jeg opplevd - ved middagsbordet i et bryllup. Hele fronten av kjolen knappet opp midt i hovedretten.

Da reagerer man ikke pga forkvaklede idéer om om bryster=kun sex, men av naturlig bluferdighet. Og man blir ille berørt pga de eldre gjestene rundt bordet som naturlig nok ble helt satt ut.

Dere som sammenlikner med reklameplakater etc: Det er jo forsåvidt et poeng, men et bilde og en faktisk fysisk kropp er jo ikke det samme, da. Det vet og skjønner alle.

Anonymous poster hash: b8c2b...14a

• Liker 3
Skrevet

Offentlig amming har vært en debatt så lenge jeg kan huske, og denne artikkelen fikk meg til å tenke over saken igjen. Selv har jeg alltid vært lunken, og tenkt at spedbarnsmødre må få lov til å bevege seg offtentlig, men at de gjerne kan gjøre en liten innsats og dekke seg litt til, så alt ikke henger løst. Derimot har jeg aldri blitt fornærmet av verken ammende kvinner eller motstanderne av disse. Hva mener egentlig dere her på KG? Er det greit å amme offentlig?

Er det ja.

Skrevet

Jeg syns det er greit. Barn må ha mat, og du må tilpasse deg barnet sitt behov.

Men jeg har reagert på noen. Det virker som de mister litt hemningene og syns alt er akseptabelt. AB nevner dette med bryllupet og der burde moren gått fra bordet og satt seg utenfor.

Det er selvfølgelig ikke greit å be en gå på toalettet med babyen for å amme. Æsj. Jeg ville aldri spist på toalettet. Jeg vet ikke med dere, men de offentlig toalettene her jeg bor er EKLE.

Anonymous poster hash: f21c8...293
Skrevet

En fin mellomting og respekt begge veier er et must! Selvsagt skal barnet få mat, men man kan gjøre det diskret uten å vise hverken mye pupp eller mage. Jeg syns ikke man skal trenge å dekke seg til med sjal, baby skal tross alt få luft og øyekontakt med mor. Dette er kommunikasjon. En ammesinglett eller topp under med genser over som dras hver sin vei er fint :)

Men man kan også tenke over hvor man ammer. Jeg ville ikke gått på luksusrestaurant og ammet ved bordet, nettopp fordi det er en mer høytidelig setting enn å gå på cafe eller barnevennlig restaurant. Er man på et finere spisested kan man spørre om de har et sted man kan sitte. Utendørs, kollektivtransport osv synes jeg det er helt greit å amme. Man kan ikke sitte inne hele dagen selv om man har baby...

Anonymous poster hash: 91bdf...541

• Liker 1
Skrevet

Jeg begriper ikke at det er et spørsmål om det er greit engang.. Det blir som å spørre om det er greit å vise seg offentlig med baby,

Anonymous poster hash: 757fd...96c

• Liker 2
Skrevet

Jeg er bare imot å bruke det på bussen, ser så utrygt ut...og ganske stressende...

Skrevet

Jeg er bare imot å bruke det på bussen, ser så utrygt ut...og ganske stressende...

Bruke amming??

• Liker 1
Skrevet

hehe..

Bruke amming??

nå skjønte jeg at jeg skrev litt feil... Jeg er imot å amme på bussen mente jeg....

Skrevet

Er du for at barn skal hylskrike av sult på bussen da? Er det ikke ledig plass å sitte for seg selv så må jo kvinnen amme ved siden av noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...