Gå til innhold

hvilke smertestillende virker best?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har så vondt i skulder nakke..disse smertestillende har jeg; ; paracett 1g og ibuprofen 600..hva virker bedt på smerte ta de sammen ? Eller hver for seg, og hvilken?

Anonymous poster hash: f20f3...a80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hva du tar det for - og ellers bryter spørsmålet ditt med kg's regelverk.

Anonymous poster hash: 9ec06...142

Skrevet

Ta det opp med legen din.

Anonymous poster hash: 69c36...40b

Skrevet

Hvis det er muskelsmerter eller smerter som symptom på inflammasjon eller betennelse, så er ibuprofen bedre da det er lett betennelsesdempende i tillegg til smertestillende.

Jeg bruker Ibux når den kroniske senebetennelsen jeg har i skulderen er litt småføkka, mens jeg må ty til voltaren når den blir for jævlig (voltaren får jeg på resept fra legen, så i ditt tilfelle blir det evt voltarol som er reseptfritt på apoteket)

Har jeg ikke flere voltaren igjen, tar jeg to ibux 400mg og en paracet, da tar det som regel de verste toppene av smerten.

Med tanke på at du har ganske bøse smertestillende for hånden, ville jeg tatt 1x600mg ibux og lagt meg ned og slappet av mens den fikk virke.

Gå og legg deg og se det an i morgen.

Gjest Citronella
Skrevet

(Paracetamol og Ibuprofen har en synergieffekt som kan kan være effektiv på smerter som du beskriver)

Ofte er smerter i nakke/skuldre spenningsbetinget. Her må du trene, strekke, gjøre øvelser. Medikamenter kan gjøre vondt verre. Samt finne kilden til stress og også se på arbeidssituasjon og statisk arbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...