Gå til innhold

PTSD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snakket med en kognitiv terapeut idag, og etter å ha fortalt historien min, trodde han jeg kunne slite med PTSD. Jeg har søkt om psykolog og håper jeg får det, får endel "tilbakeblikk" og føler jeg kan være der igjen, da jeg opplevde traumene.

Mennhva er suksessraten når det kommer til PTSD; er det stor sjanse for å bli frisk igjen og komme seg videre i livet? Generelt sett...

Anonymous poster hash: 4ed3d...127

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne opp

Gjest Gjest_Erica
Skrevet

For meg har EMDR-terapi fungert veldig bra på å blekne minnene. Les mer om behandlingsformer og medisinering her: www.traume.org

Skrevet

Er det en metode psykologer ofte bruker? På en poliklinikk, vil det ofte være spesialister på PTSD der?

Det er jo ikke sikkert at jeg har det, men jeg tror det. I allefall et snev av det.. I tiden etter jeg kom hjem etter hendelsene, kunne jeg gå tur med hunden og plutselig begynne å gråte midt ute i ingenmannsland. Jeg følte jeg var tilbake. Jeg drømmer ikke om hendelsene. Men hvis jeg snakker om det, begynner jeg å gråte. Ser jeg noe på TV som minner meg om det, snur jeg meg vekk. Jeg tenker til tider mye på hendelsene og får angst og uro.

Gjest Gjest_Erica
Skrevet
AnonymBruker, on 15 Nov 2014 - 21:34, said:

Er det en metode psykologer ofte bruker? På en poliklinikk, vil det ofte være spesialister på PTSD der?

Det er ikke sikkert at det er noen psykolog/psykiater som er sertifisert til å behandle med EMDR, men da har de som regel kontakt med en behandler utenfor poliklinikken som tar imot pasienter. For å få EMDR-terapi, er det viktig at du klarer å regulere ned sterke følelser på konstruktive måter og takle å gå inn i minnene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...