AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Hei kåge-ere:) Etter flere års med spiseforstyrrelser og depresjon er jeg endelig (nesten) frisk! Det er så deilig! Å kunne komme seg opp av sengen og ut i verden. Å ha lyst til å gjøre ting og ork til å gjennomføre! Ja, det er mye utropstegn og store ord, men å ha fått livet tilbake etter flere år i sengen, på rommet, under dyna i mørket er det helt ubeskrivelig. I alle fall, jeg har ryddet godt opp inne i hodet, men etter å ha vært syk siden jeg ble voksen (har vært dårlig mellom 19-24 år) har jeg fått en litt skjev start på livet. Jeg har hatt veldig få sosiale opplevelser, lite naturlig progresjon og utfordringer og lite mestringsfølelse og -glede. Jeg merker at andre på min alder har mye mer kunnskaper og erfaringer. Dette forsøker jeg å endre på nå. Men jeg hvet ikke helt hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal begynne. Så langt har jeg tatt opp kontakten med noen av vennene jeg har skjøvet unna mens jeg har vært, jeg har begynt å ta utdanning, jeg har flyttet for å komme unna gamle vaner og begynt å ta kjøretimer. Men hva mener du en voksenperson bør kunne? Hva gir deg mestringsfølelse? Hva gir deg glede? Hvilke erfaringer bør man gjøre og ha gjort seg kvartveis i livet? Please be gentle:) Alt er av interesse og vær gjerne konkret. Men vær så snill og ikke kom med for mange ting av gangen. For et år siden bestod dagene mine av å gjøre ingenting, sånn at jeg er egentlig ganske fornøyd med fremgangen min:) Og værså snill og ikke foreslå overdrevne fysiske aktiviteter, for det får jeg ikke lov til/tåler jeg ikke (av typen løpe maraton, gå birkebeinerrenn, ekstrem styrketrening etc). På forhånd takk, hilsen et livsglad menneske! Anonymous poster hash: 8f9c4...4df Anonymous poster hash: 8f9c4...4df Anonymous poster hash: 8f9c4...4df
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Jeg synes kjøretimer høres ut som en bra start:) Om du vil lære deg andre nye ting , så kan jo strikking være bra? Anonymous poster hash: 10ca5...8e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå