Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som alltid når det nærmer seg jul har jeg lyst å lage mye mat fra bunn. Nå prøver jeg meg på brunost og gomme. Mannen kommer til å lage leverpostei. Noen andre forslag om påleggstyper jeg kan prøve og lage selv? (ikke syltetøy da ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med lammerull eller julesylte? Passer jo godt nå som det nærmer seg jul føler jeg :)

Skrevet

Rullen lages sånn cirka 14 desember (Hey - jeg får jo laget med mamma i år! siden jeg skal besøke ei venninne av meg i nærheten av henne akkurat den helga!). Sylte kan jeg jo prøve meg på men siden jeg egentlig syns man skal lage det av grisehue så veit jeg ikke helt...Men enten får jeg bruke noe annet grisekjøtt eller bare hoppe i det.

Skrevet

Hva med påleggssalater?

Med for eksempel egg og laks?

Sild med noe sennep- eller karri- eller rømmebasert?

Skrevet

Rullen lages sånn cirka 14 desember (Hey - jeg får jo laget med mamma i år! siden jeg skal besøke ei venninne av meg i nærheten av henne akkurat den helga!). Sylte kan jeg jo prøve meg på men siden jeg egentlig syns man skal lage det av grisehue så veit jeg ikke helt...Men enten får jeg bruke noe annet grisekjøtt eller bare hoppe i det.

Har laget julesylte av en utbenet tynnribbe i alle år, svigermors oppskrift. Ingen jul uten. Bruker å kjøpe ribba hos slakterbutikken, så får jeg den med hel svor på. Lages 22.des, og ligger i saltlake til 1.nyttårsdag, da går restene til fuglene.

Anonymous poster hash: 931ce...acb

Skrevet (endret)

Har laget julesylte av en utbenet tynnribbe i alle år, svigermors oppskrift. Ingen jul uten. Bruker å kjøpe ribba hos slakterbutikken, så får jeg den med hel svor på. Lages 22.des, og ligger i saltlake til 1.nyttårsdag, da går restene til fuglene.

Anonymous poster hash: 931ce...acb

Kan jeg få oppskrifta? Haster ikke enda ;) bare før jul så jeg rekker å handle inn og lage. Hvor lenge skal den ligge i press...? Bruker syltepressa til rullen natta mellom lillejulaften og julaften, så greit om det ikke kræsjer (kjipt å bruke plank og tvinger når jeg har tilgang på syltepresse...)

Endret av labine
Skrevet

Noen som har prøvd å lage vanlig hvitost?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...