Gå til innhold

Funkygine

nurse07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Agent smith skrev (36 minutter siden):

Jørgine er ikke akkurat et helt vanlig navn

Kanskje ikke vanlig lengre, men det er et gammelt norrønsk navn. Veldig pent navn

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (På 17.11.2022 den 8.04):

Kvalitetsbedømmingen er subjektiv, så det kan du ikke bruke som fellende bevis. 

Det er klart den er subjektiv. Det er jo nettopp det som er utfordringen som diskuteres her. Aleksander hadde flere danser hvor han marsjerte rundt og var stiv som en stokk som likevel ga ham toppkarakterer fra dommerne. Det er mulig at trinnene var riktige, men det var ingen flyt i dansen.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke svd men bare fulgte med i  some - så muligens ikke helt riktig oppfattet alt men ...... 

Tror nok Aleksander Hetland fikk noen plusspoeng fordi han ser bra ut og er sjarmerende - kroppen og holdning er bra og da ser nok kanskje dansen bra ut også. Kan ikke nok dans men vil jo anta at det teknisk også er litt annerledes avhengig av om du er mann eller dame ? Er det lettere å "fake det" som mann - dvs. få det til å se bra ut ?  Da lurer man jo oss seere hvertfall.

For muligens irritasjonen fra når de danset mot hverandre hvor AH vant sitter i hos Jørgine. 

Samtidig er vel utstråling og innlevelse noe som skal spille inn i bedømmelse av dans ? Jørgine fikk vel litt kritikk for at det var litt for mekanisk og ikke nok innlevelse. Det hadde C (han som vant) masse av. 

Trine D sitt forsvar var at hun ga jo Jørgine 3x10 i finalen - men hun gjorde vel ikke det i de andre omgangene og var delvis kritisk i noen av de. muligens da med rette ? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg hadde litt sansen for jørgine tidligere og så feks alle familieseriene. Ingen jeg kjenner gjorde det for de synes hun er for selvgod. Jeg har faktisk forsvart henne her og der 😊

Men ikke nå lenger, uansett hva hun kommer med. Utrolig dårlig taper - igjen - og til og med Morten og moren kom med usakeligheter. Det hadde jeg ikke trodd faktisk, men Jørgine er vel sjefen i familien de alle lever av. Har til og med sluttet å kjøpe de gode rundstykkene hun har satt navnet sitt på 😂

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

shab skrev (18 timer siden):

Hva har skjedd med barna hennes? 

håper det går bra med dem nå ❤️

Hum…Hvorfor er det ingen som kritiserer Funkygine når hun skriver om syke barn og sykehusinnleggelse , mens Sara Emilie ble hudflettet da hun skriver / forteller om det? 🧐 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaopulver skrev (1 time siden):

Hum…Hvorfor er det ingen som kritiserer Funkygine når hun skriver om syke barn og sykehusinnleggelse , mens Sara Emilie ble hudflettet da hun skriver / forteller om det? 🧐 

Vil tro at forskjellen ligger i at ingen vet diagnose, hvilket barn, det snappes ikke fra sykehuset osv. Det eneste Funky har skrevet om er at de har vært på sykehus med barn og at det går bedre. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
Kyllingmonk skrev (10 timer siden):

Vil tro at forskjellen ligger i at ingen vet diagnose, hvilket barn, det snappes ikke fra sykehuset osv. Det eneste Funky har skrevet om er at de har vært på sykehus med barn og at det går bedre. 

Men hvorfor deler hun dette med følgerne i det hele tatt? Det er som å si A men ikke B, med den effekten det har på engasjementet. Antall likerklikk mangedobler seg og det samme med kommentarene. Funkygine har vært lenge nok i bransjen til å vite dette. I prinsippet bruker hun ungene sine som emosjonell valuta ut mot følgerne, slik at hun skaper en binding. På fagspråket kalt leirbål-strategien elle venninnefølelse om du vil. Det er bare å se på tallene, så ser du effekten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det skaper oppmerksomhet, men så legger hun mest fokus (i mine øyne) på hvor bra fysisk aktivitet kan være i slike situasjoner. Enn så lenge har heldigvis ikke hovdedfokuset været å poste fra sykehus og ha barna som fokus og det håper jeg hun dropper🤞🏼

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingmonk skrev (14 timer siden):

Men det sa vel ikke SE heller før leeenge etterpå, ifht diagnose så var vel det en feil (bamse og noen sa det på et forum?) . Så dette er vel trynefaktor enkelt og greit? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (2 timer siden):

Men det sa vel ikke SE heller før leeenge etterpå, ifht diagnose så var vel det en feil (bamse og noen sa det på et forum?) . Så dette er vel trynefaktor enkelt og greit? 

Ja! Jeg tror Funkygine kommer unna med mye fordi hun er sporty og «folkelig»… Funkygine er en av de best betalte influenserne i landet , men blir lite diskutert på KG av en eller annen grunn…

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaopulver skrev (3 timer siden):

Ja! Jeg tror Funkygine kommer unna med mye fordi hun er sporty og «folkelig»… Funkygine er en av de best betalte influenserne i landet , men blir lite diskutert på KG av en eller annen grunn…

I motsetning til mange andre influensere så fronter ikke Funkygine et nærmest hysterisk kroppspress med innsugd mage og retusjert hud. Funky er seg selv, og viser like gjerne frem et trøtt morratryne eller en stor gravidmage, som å vise frem en sterk og perfekt utført treningsøkt. Hun prøver aldri å fremstille seg selv som noe hun ikke er. Hun burde holde ungene sine langt unna sosiale medier, ellers har jeg fint lite å utsette på henne. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (1 time siden):

I motsetning til mange andre influensere så fronter ikke Funkygine et nærmest hysterisk kroppspress med innsugd mage og retusjert hud. Funky er seg selv, og viser like gjerne frem et trøtt morratryne eller en stor gravidmage, som å vise frem en sterk og perfekt utført treningsøkt. Hun prøver aldri å fremstille seg selv som noe hun ikke er. Hun burde holde ungene sine langt unna sosiale medier, ellers har jeg fint lite å utsette på henne. 

Du har ikke fått med deg alle de gangene Funkygine har stått frem i media og klaget (gråting) over at magen var for stor som gravid? Vil nå si at hun også fremmer kroppspress, selv om det ikke er like ille som mange andre. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaopulver skrev (2 timer siden):

Du har ikke fått med deg alle de gangene Funkygine har stått frem i media og klaget (gråting) over at magen var for stor som gravid? Vil nå si at hun også fremmer kroppspress, selv om det ikke er like ille som mange andre. 

Hun har vært frustrert over å ikke kunne bevege seg som vanlig og at magen har vært i veien, det er forskjell på det og utseeendepress. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
Diamant20 skrev (8 minutter siden):

Hun har vært frustrert over å ikke kunne bevege seg som vanlig og at magen har vært i veien, det er forskjell på det og utseeendepress. 

Det er ikke sant. Det har vært diskutert og dokumentert tidligere. 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/886634-funkygine/?do=findComment&comment=22317703

Dette innlegget inneholder lenker til uttalelser om misnøye med egen gravidkropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NordreSving skrev (15 minutter siden):

Det er ikke sant. Det har vært diskutert og dokumentert tidligere. 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/886634-funkygine/?do=findComment&comment=22317703

Dette innlegget inneholder lenker til uttalelser om misnøye med egen gravidkropp. 

Ok, men jeg oppfatter det likevel helt annerledes enn feks CBE som har redigert seg tynnere og en hel del andre som poserer seg tynnere. At mange gravide ikke føler seg helt vel i egen kropp. Men jeg tror ikke vi blir enige uansett. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
Diamant20 skrev (1 time siden):

Diamant20 skrev (38 minutter siden):

Ok, men jeg oppfatter det likevel helt annerledes enn feks CBE som har redigert seg tynnere og en hel del andre som poserer seg tynnere. At mange gravide ikke føler seg helt vel i egen kropp. Men jeg tror ikke vi blir enige uansett. 

Det er ikke noe å være uenig i. Påstanden din medfører ikke riktighet. Fokuset hennes var ikke bare på magen var i veien, men uttalt misnøye med egen kropp. 

«fryktelig misfornøyd om dagen»

«vanskelig å se på denne kroppen»

»unngår speilet» 

«synes jeg er tjukk»

»skjemmes over å være feit»

»råforbanna når klær ikke passer» 

Det hjelper ikke at CBE er verre, for det hun gjør er å fatshame seg selv og dermed andre gravide kvinne. Hun oppgir til og med hvor mange kilo hun har lagt på seg, noe som frarådes fordi det gir konkret sammenlikningsgrunnlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (6 minutter siden):

Det er ikke noe å være uenig i. Påstanden din medfører ikke riktighet. Fokuset hennes var ikke bare på magen var i veien, men uttalt misnøye med egen kropp. 

«fryktelig misfornøyd om dagen»

«vanskelig å se på denne kroppen»

»unngår speilet» 

«synes jeg er tjukk»

»skjemmes over å være feit»

»råforbanna når klær ikke passer» 

Det hjelper ikke at CBE er verre, for det hun gjør er å fatshame seg selv og dermed andre gravide kvinne. Hun oppgir til og med hvor mange kilo hun har lagt på seg, noe som frarådes fordi det gir konkret sammenlikningsgrunnlag. 

Og at man er misfornøyd og ikke trives i egen kropp er helt normalt som gravid. Det handler ikke bare om enkeltsetninger, men også det som deles rundt det. 

Hun sier også:

– Jeg kommer sikkert til å legge ut et bilde av en ikke-flat mage. For det kommer ikke til å være flatt. Og det er mange som legger ut bilder av en ikke-flat mage også. Med den stygge bleia og arr og alt mulig rart, så det er jo mye forskjellig som blir lagt ut, og det er bra.

Og

Jeg har følt meg feit og jeg har følt meg stygg mens jeg har vært gravid.

At hun føler seg feit er noe annet enn å fatshame, andre kaller seg selv en hval.

Og

– For meg som trener mye og er vant til å være en bestemt vekt, så blir øvelsene tyngre. Det skjer ting som gjør at jeg ikke har kontakt med kjerne-muskulaturen min som vanlig, og jeg kan tisse på meg når hopper. Det er mange ting som dukker opp som gjør at jeg må tilrettelegge og tilpasse både trening, kosthold og hverdag, sier hun.

Hun delte også denne https://www.instagram.com/reel/CZZRFK9pVSg/?igshid=YmMyMTA2M2Y=https://www.instagram.com/reel/CZZRFK9pVSg/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...