AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Det har skjedd noe helt forfedelig! Jeg er veldig sikker på at jeg har fått endetarmprolaps! Dette er helt krise! Jeg vil ikke gå rundt med endetarmen min på utsiden! Jeg har et lite håp om at det bare er en hemoroide, men det virker mer som prolaps! Noen som vet forskjellen? Når jeg er på do så kommer det en svær kul ut, kjennes ut som endetarmen min blir vrengt på en måte. Det gjør også vondt og klør litt..!! Er så redd jeg nå Noen som har hatt dette før, hva gjør man med det? kan man bli kvitt det uten operasjon?? Anonymous poster hash: ca52e...c77
Gypsy22 Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Gå til legen, har en vennine som fikk det... Virker kanskje slik som du beskriver. Ja det kan rettes på eller trenes :)
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Høres ut som en hemorroide. Kjøp Scheriproct salve (reseptfritt) på apoteket og prøv den i 1 uke. Hvis det ikke blir bedre ta en tur til legen. Anonymous poster hash: 7709d...22a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 Gå til legen, har en vennine som fikk det... Virker kanskje slik som du beskriver. Ja det kan rettes på eller trenes :) Ja får vell ta meg en tur til legen. gruer meg sånn, litt flaut å la en lege se oppi rumpa mi Den kan trenes opp ja? Nå ble jeg litt lettet hvertfall! Ble venninnen din kvitt det? Anonymous poster hash: ca52e...c77
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Høres ut som en hemorroide. Kjøp Scheriproct salve (reseptfritt) på apoteket og prøv den i 1 uke. Hvis det ikke blir bedre ta en tur til legen. Anonymous poster hash: 7709d...22a Håper virkelig du har rett. Da skal jeg prøve den! Takk Anonymous poster hash: ca52e...c77
Gypsy22 Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Ja får vell ta meg en tur til legen. gruer meg sånn, litt flaut å la en lege se oppi rumpa mi Den kan trenes opp ja? Nå ble jeg litt lettet hvertfall! Ble venninnen din kvitt det? Anonymous poster hash: ca52e...c77 Ja mener hun ble kvitt det, prøv hermoride krem .. Men kan være lurt og snakke med lege uansett slik at det ikke er noe helt annet. Hehe, litt ekkelt og gå til legen. Men de har sett mye rart kan du trøste deg med.. Er helt naturlig for legene.. De ser slikt hver dag klem
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Håper virkelig du har rett. Da skal jeg prøve den! Takk Anonymous poster hash: ca52e...c77 Regner med at du er ung? Da er det med stor sannsynlighet en hemmoride for analprolaps er vanligst blant eldre mennesker. Hemoroider er veldig vanlig. Anonymous poster hash: 7709d...22a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #8 Skrevet 13. november 2014 Bare ikke utsett å gå til legen med det. Jeg har hatt det siden jeg var barn, da mine foreldre fikk beskjed om at det ville gå over med tiden. Nå har jeg operert to ganger i voksen alder, men det blir aldri borte. For min del kan det absolutt ikke trenes bort på noen måte, da det kommer ut hver gang jeg gjør nummer to. Og det gjør man jo ganske regelmessig, derfor får det ingen sjanse til å bli bedre. Anonymous poster hash: 58386...d5e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 Ja mener hun ble kvitt det, prøv hermoride krem .. Men kan være lurt og snakke med lege uansett slik at det ikke er noe helt annet. Hehe, litt ekkelt og gå til legen. Men de har sett mye rart kan du trøste deg med.. Er helt naturlig for legene.. De ser slikt hver dag klem Ja jeg skal kjøpe meg hemoroide krem i morgen. Så får jeg ta meg en tur til legen om det ikke blir bedre av det Huff ja, de har vell sett det meste de Anonymous poster hash: ca52e...c77
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 Bare ikke utsett å gå til legen med det. Jeg har hatt det siden jeg var barn, da mine foreldre fikk beskjed om at det ville gå over med tiden. Nå har jeg operert to ganger i voksen alder, men det blir aldri borte. For min del kan det absolutt ikke trenes bort på noen måte, da det kommer ut hver gang jeg gjør nummer to. Og det gjør man jo ganske regelmessig, derfor får det ingen sjanse til å bli bedre. Anonymous poster hash: 58386...d5e Men blir det verre over tid, eller holder det seg "stabilt"? har du mange plager av det? Anonymous poster hash: ca52e...c77
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #11 Skrevet 13. november 2014 Regner med at du er ung? Da er det med stor sannsynlighet en hemmoride for analprolaps er vanligst blant eldre mennesker. Hemoroider er veldig vanlig. Anonymous poster hash: 7709d...22a Ja jeg er bare 26. Men det virker ikke som hemoroide heller, da alt liksom henger sammen. Men håper det er det. Anonymous poster hash: ca52e...c77
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #12 Skrevet 13. november 2014 Men blir det verre over tid, eller holder det seg "stabilt"? har du mange plager av det? Anonymous poster hash: ca52e...c77 Jeg vil jo tro at det startet med et lite prolaps hos meg, da jeg var liten. Jeg husker ikke noe av det, det har liksom bare alltid vært sånn. Lenge trodde jeg det var normalt. Men det ble verre med årene. Veldig stort, og vanskelig å "dra" det inn igjen (ikke spør meg hvilke muskler man bruker til dette, men jeg drar det inn igjen med endetarmen, slipper å dytte det inn). Spesielt om jeg hadde mensen var det veldig veldig vondt å gå på do med den der... Etter at jeg opererte har det blitt mye mye mindre. Fortsatt plagsomt, men ikke så veldig vondt. De tror ikke at de klarer å operere det til å bli helt bra. Ønsker keisersnitt når jeg skal føde for å unngå å få større skade. Anonymous poster hash: 58386...d5e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #13 Skrevet 13. november 2014 Jeg vil jo tro at det startet med et lite prolaps hos meg, da jeg var liten. Jeg husker ikke noe av det, det har liksom bare alltid vært sånn. Lenge trodde jeg det var normalt. Men det ble verre med årene. Veldig stort, og vanskelig å "dra" det inn igjen (ikke spør meg hvilke muskler man bruker til dette, men jeg drar det inn igjen med endetarmen, slipper å dytte det inn). Spesielt om jeg hadde mensen var det veldig veldig vondt å gå på do med den der... Etter at jeg opererte har det blitt mye mye mindre. Fortsatt plagsomt, men ikke så veldig vondt. De tror ikke at de klarer å operere det til å bli helt bra. Ønsker keisersnitt når jeg skal føde for å unngå å få større skade. Anonymous poster hash: 58386...d5e Huff cet høres grusomt ut! Men den henger ikke ute hele tiden eller? Er det bare etter du har vært på do? Kan det bli så ille at det alltid henger ut? Er så redd for at hele tarmen min bare skal falle ut..! Anonymous poster hash: ca52e...c77
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #14 Skrevet 13. november 2014 Huff cet høres grusomt ut! Men den henger ikke ute hele tiden eller? Er det bare etter du har vært på do? Kan det bli så ille at det alltid henger ut? Er så redd for at hele tarmen min bare skal falle ut..! Anonymous poster hash: ca52e...c77 God, nei, æsj! Den er ikke ute hele tiden, og det kommer den nok ikke til å gjøre noen gang heller. Rumpen min ser ut som en hvilken som helst annen rumpe, med et alminnelig rumpehull. Den går ut når jeg trykker, og inn når jeg ikke trykker. Jeg er egentlig ganske vant til det, så det er ok. Det eneste som er ekkelt er at jeg i enkelte tilfeller har problemer med å holde på luft. Ikke et stort problem hele tiden, men om jeg har mye luft i magen, og jeg feks går så klarer jeg ikke å holde igjen like godt som vanlige folk. Da må jeg stoppe opp og knipe sammen. Det har med at lukkemuskelen er svekket etter mange år med prolaps. Anonymous poster hash: 58386...d5e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #15 Skrevet 13. november 2014 God, nei, æsj! Den er ikke ute hele tiden, og det kommer den nok ikke til å gjøre noen gang heller. Rumpen min ser ut som en hvilken som helst annen rumpe, med et alminnelig rumpehull. Den går ut når jeg trykker, og inn når jeg ikke trykker. Jeg er egentlig ganske vant til det, så det er ok. Det eneste som er ekkelt er at jeg i enkelte tilfeller har problemer med å holde på luft. Ikke et stort problem hele tiden, men om jeg har mye luft i magen, og jeg feks går så klarer jeg ikke å holde igjen like godt som vanlige folk. Da må jeg stoppe opp og knipe sammen. Det har med at lukkemuskelen er svekket etter mange år med prolaps. Anonymous poster hash: 58386...d5e Åh det var da inderlig godt å høre. Var det jeg så for meg. Men tror du det kan skje med noen at det henger ut hele tiden? Ja det skjønner jeg er litt kjipt. Men det er godt du klarer å holde på avføring da hvertfall. Gjør det ikke vondt? jeg har skikkelig vondt inni der nå, det verker liksom, begynte nå etter jeg var på do og har holdt på noen timer.. Anonymous poster hash: ca52e...c77
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #16 Skrevet 13. november 2014 Nå har jeg fått sjekket den ut litt mer. Det er en kul som stikker litt ut, selv om jeg bare sitter, og ikke presser eller noe, og den går det ikke ann å trykke inn. Den gjør ikke vondt når jeg tar på den. Men har veldig vondt inni rumpa..! Syntes dette begynner å bli veldig skummelt Høres dette mest ut som hemoroide eller prolaps? Anonymous poster hash: ca52e...c77
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #17 Skrevet 13. november 2014 Du kan ringe til legevakt å spørre hvis det plager deg veldig. Å spørre fremmede folk på KG er ikke bra nok.Anonymous poster hash: 87433...666
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #18 Skrevet 14. november 2014 Du kan ringe til legevakt å spørre hvis det plager deg veldig. Å spørre fremmede folk på KG er ikke bra nok.Anonymous poster hash: 87433...666 Dette er jo ikke noe for legevakta da, det er jo ikke noe akutt! Er vell ikke noe i veien med å spørre folk om råd her inne. Er sikkert mange som har opplevd dette selv, som har noe fornuftig å komme med. Anonymous poster hash: ca52e...c77
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #19 Skrevet 14. november 2014 Jeg har aldri hatt en hemoroide, men for meg høres det mer ut som det er det du har, og ikke prolaps. Det er vel ikke vanlig at et prolaps henger ut om du bare sitter. Mitt prolaps er heller ikke smertefullt som du beskriver, kun under avføring, og ikke alltid da heller. Anonymous poster hash: 58386...d5e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå