Gå til innhold

Antidepressiva. usikker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått resept på antidepressiva, men er veldig usikker på om jeg skal begynne på de. Lista med bivirkninger var veldig lang og det gjør meg bekymret. Har aldri sett en så lang liste med bivirkninger på et legemiddel før. Har veldig lite lyst til å bytte ut de psykiske plagene med fysiske plager i stedet, det hjelper meg ingenting. Det virker også som at det ikke er bare å "prøve" de en periode og så slutte på de heller? Vet det må trappes ned i samråd med lege altså, men har lest noe om at man får problemer når man slutter på de.

Jeg lurer bare på om noen her har fått utskrevet antidepressiva men valgt å ikke ta de likevel, og blitt bedre på noe annet vis?

Anonymous poster hash: e09e0...8b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du blir veldig dårlig slutter du bare, det gjorde jeg :)

Ting som kvalme går over, men feks rastløshet er bivirkninger som kan vare.

Anonymous poster hash: 95bf8...690
Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Jeg ville gitt de en sjanse. Ja, listen over bivirkninger kan være stuggelig lang, men det er en liste over alle mulige bivirkninger som er rapportert. Er du heldig får du kanskje ingen bivirkninger. Det vet du ikke før du prøver. Og som skrevet ovenfor, slutt på de om bivirkningene blir til plage for deg. Ha en dialog med legen som har forskrevet medisinen til deg og trapp ned medisinen i samråd med ham/henne om du velger å avslutte behandlingen.

Skrevet

Hva med folk som sliter med det fysiske fra før av da? F.eks stress, smerter i benet, migrene,gallestein...

Anonymous poster hash: fea89...0b9

Skrevet

Hei :-)

Jeg har sosial angst og sliter med depresjoner som følge av dette. Går til psykolog, og har gjort dette i ca. 9 mnd nå. Det er først for litt siden hun har anbefalt meg å prøve antidepressiva siden jeg alltid har vært veldig skeptisk til dette og andre medisiner.

Jeg begynte på antidepressiva for ca. 1 mnd siden. Begynte med en halv tablett i en uke før jeg gikk opp til en hel tablett (for å prøve å unngå bivirkninger). Mine skal taes om morgenen. Jeg var også veldig skeptisk og fikk sjokk da jeg så listen over bivirkninger. Aldri sett så mye bivirkninger på en medisin før så det gikk nesten rundt for meg.

De eneste bivirkningene jeg har fått (vet det er forskjellig fra person til person og også hvilte type tabletter du går på) er løs mage (bare to ganger på do med det så var det over) og svetter litt mer. Har ikke opplevd å bli kvalm av det, men igjen, det er jo individuelt.

Gjør det som er rett for deg TS, og som du skrev så er det jo ikke anbefalt å begynne på de og slutte brått.

Håper du finner ut av det!

Anonymous poster hash: 10204...86e

Gjest Gjest_Erica
Skrevet
AnonymBruker, on 13 Nov 2014 - 11:46, said:

Hva med folk som sliter med det fysiske fra før av da? F.eks stress, smerter i benet, migrene,gallestein...

Anonymous poster hash: fea89...0b9

Jeg har epilepsi og QT-forlengelse, og medisiner som øker krampeterskelen eller gir QT-forlengelse er legene forsiktige med. Om de likevel velger en medisin med QT-forlengelse, er det i små doseøkninger og gjentatte EKG-undersøkelser.

Jeg antar at legen vil være forsiktig på samme måte med andre tilstander du nevner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...