AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Hei! Vet ikke om dette er rette sted å poste, men moderator får bare flytte det hvis det er feil Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.... Jeg er litt bekymret for om jeg har et unormalt/usundt forhold til mat. Jeg kan fortelle litt... Jeg har en bmi på 21.4, så jeg er jo ikke for tynn. Ikke sulter jeg meg heller. Men jeg tenker på mat konstant! Har ofte skikkelig "cravings", ender opp med å spise kjempemye og så får jeg skikkelig dårlig samvittighet, og hater meg selv. Får også dårlig samvittighet av å spise en litt for stor middag, lunch eller lignende. F. eks syns jeg at jeg en tallerken med en posjon grov spagetti og et speilegg, litt salat + en sjokoladebit til dessert var så mye at jeg fikk dårlig samvittighet igjen. Jeg tenker veldig mye på mat og kosthold, leser masse på nett osv. Har også kikket litt på "thinspo", men det har jeg skjønt at rett og slett er for usunt for meg... Så det sluttet jeg fort med Uansett hva så føler jeg meg kjempefeit når jeg ser meg selv i speilet! Blir helt kvalm av hvor grusom jeg ser ut. For et års tid siden hadde jeg en periode da jeg spiste to, små måltider om dagen, og spiste jeg mer enn det følte jeg meg forferdelig. Var også en gang jeg prøvde å kaste opp etter å ha spist en sjokoladeplate, men det gikk heldigvis ikke så det "gadd" jeg ikke prøve igjen.... Det er først nå den siste tiden jeg har blitt litt obs på at tankegangen min kanskje ikke er så sunn. Så det jeg lurer på er rett og slett, har jeg et usundt og problematisk forhold til kropp og mat? Hvis det hjelper så kan jeg legge ved et bilde av hva jeg ser på som lubben og hva jeg syns ser "riktig" ut.... For jeg lurer virkelig på om dette er galt, selvom jeg likevel tenker slik. Dette er i mine øyne slik jeg vil kroppen min skal være: https://www.google.no/search?q=Thinspo&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=EOtjVImjEuj4ywPbmYGYBw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1280&bih=705#facrc=_&imgdii=_&imgrc=JsZNKJOWGDfhTM%253A%3Bw7u4LJ2xAEPnZM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.myproana.com%252Fuploads%252Fgallery%252Falbum_333%252Fgallery_3501_333_6186.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.myproana.com%252Findex.php%252Fgallery%252Fimage%252F5095-more-thinspo%252F%3B500%3B477 Kroppen min ser ganske slik ut, og jeg syns kroppen på bildet er fryktelig lubben, nesten feit... https://www.google.no/search?q=Thinspo&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=EOtjVImjEuj4ywPbmYGYBw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1280&bih=705#tbm=isch&q=Katherine+Heigl+body&facrc=_&imgdii=_&imgrc=ZOIf2BJbJapNyM%253A%3BKayML1qN45cdmM%3Bhttp%253A%252F%252Fmedia2.onsugar.com%252Ffiles%252F2013%252F04%252F15%252F2%252F192%252F1922398%252F9d80b170a82551f4_spl521922_018_wm.xxxlarge%252Fi%252FKatherine-Heigl-showed-off-her-bikini-body-dip-water.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.oncelebs.com%252Fcelebrity%252Fnews%252FKatherine-Heigl-Bikini-Cabo-Photos-29235158%253Ftitle%253DBikini-Clad%252BKatherine%252BHeigl%252BEscapes%252Bto%252BCabo%252BFor%252Ba%252BGirls'%252BGetaway%3B953%3B1024 Jeg vil gjerne ha brutal ærlighet her... Trenger et lite kick bak for å få meg til virkelig å forstå at jeg trenger hjelp med dette her... Anonymous poster hash: 9a146...aa2
The Kitten Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Bra du har sluttet å lese om thin spo! Da jeg hadde anoreksi leste jeg masse om det, noe som bare gjorde vondt verre For meg høres det ut som helt klart ut som du sliter litt, men du er bevisst på det. Noe som er kjempebra! Hvis jeg var deg ville jeg tatt en tur til legen og sjekket om du mangler noen vitaminer eller mineraler. Du trenger ikke legge ut hele historien, bare si at du ikke føler deg helt i form og si at du gjerne vil få sjekket om du har alt du trenger av vitaminer og mineraler i kroppen. Andre ting du kan gjøre er: Spis faste måltider. Frokost, formiddagsmat, middag og kvelds. Selv er jeg er jeg ikke særlig tilhenger av mellommåltider, men det kan du også gjerne slenge inn. Ikke unngå noe mat! Det beste tipset jeg fikk da jeg slet med bulimi (har dessverre slitt med begge deler) var å ikke kalle noe mat for "nei mat!". Skjønt du bør selvfølgelig ha hovedvekt på å spise sunn og næringsrik mat.
The Kitten Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Forresten, syns jeg kroppen til Katherine Heigle var er mye flottere enn de du først linket til. Noe som ikke er et stikk mot tynne kvinner, de kan også være veldig pene.
LilleEirin Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 Synes Kathrine Heigl har fantastisk kropp! Du er kjempeheldig om du har den fasongen!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Ja, jeg synes du skal snakke med noen. Jeg har selv en BMI på 21, så jeg tipper at vi ikke er så veldig langt i fra hverandre. Jeg er så slank at legen min er veldig "på" om jeg har sykdomsperioder der jeg ikke får i meg mat (er veldig mye fysisk syk og da sliter jeg naturligvis med matinntaket) fordi han sier at det ikke er bra å gå ned i vekt. Så jeg tenker det gjelder for deg også, og det må du tenke på. Damen som ligner på kroppen din har en veldig pen kropp. Absolutt ikke lubben og det tror jeg du vet selv. Så jeg sier at du får ta kontakt med legen eller ringe hjelpetelefon og så tar du det derifra. Anonymous poster hash: 50cd9...8bf
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Jeg har det omtrent på samme måte som deg. Hver eneste dag tenker jeg på at jeg skal spise sunt, og hvis jeg ikke gjør det så får jeg dårlig samvittighet. Jeg kan google mat og godteri på YouTube, og tenker hele tiden på hva som jeg skal spiss.. Veier ca 60 kg, og ønsker å gå ned 10-15 kg. Er 168 cm høy. Ønsker ikke å bli som det bilde du syntes var fint, men synes heller ikke det siste bilde var noe fint. Jeg har en del spiseforstyrrelser i familien, og er helt klar på at der vil jeg ikke havne. For det første er det så jævlig å ha et sånn forhold til mat og for det andre så er det utrolig stygt å se ut som et skjelett. Tror løsningen for deg er å ikke "sammenligne" deg med andre, og tenke på hvordan kroppen din skal se ut. Men at du begynner å spise regelmessige måltider, med vanlig sunn mat og i tillegg være i aktivitet. Mer ikke om det er lurt for deg å gå ned i vekt, fordi det er en svak grense til at du får en sf. Du er sikkert kjempe fin som du er. Prøv å godta det med å gjøre det beste ut av det. Det viktigste i livet er jo absolutt ikke vekt, så lenge du er sunn og frisk. Anonymous poster hash: 0655a...f47
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 TS her Tusen, tusen, tusen takk dere! Jeg skal snakke med psykologen min om det, og også bli flinkere til ikke å hoppe over måltider Virkelig tusen takk Jeg tror jeg trengte denne wake-up callen! Anonymous poster hash: 9a146...aa2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå