Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg forstår det er mye rare folk på finn som skal både selge og kjøpe ting og tang, og jeg har gjort begge deler uten noen problem.

Jeg har kjøpt konsertbilletter i oppkrav, og selger har seriøst klikka helt psycho.

Jeg har enda ikke hentet billettene på posten pga av jobb situasjonen og jeg har trossalt 14 dager på å få hentet de ut.

Men nå har personen klikka helt og sender mail konstant å spyr ut drit at jeg har lurt selger, å truer med anmelde meg og informere finn om svindel???

er det flere som har vært borti slike selgere eller??

Jeg begynner nesten å lure om det er fake billetter siden selger desperat gnelder sånn, det er trossalt en grunn for at det er 14 dagers hentefrist!!

Anonymous poster hash: b0cbd...6c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man selger sånne ting på finn er det vel gjerne fordi man trenger pengene? Posten kan fint bruke en uke på å overføre pengene etter du har hentet ut også. Kan godt skjønne at selger finner dette frustrerende. De aller fleste henter tross alt pakken med en gang hentelappen kommer.

• Liker 16
Skrevet

Det er nok fordi selger trenger pengene sine.

Hvis jeg sender noe i oppkrav til en kjøper selv, forventer jeg faktisk at pakken blir hentet med en gang.

Selger er antakelig rett og slett redd for at du ikke henter de - konsertbilletter har tross alt en "brukerdato", og mister verdien!

Skrevet

å beskylde meg for svindel og true med anmeldelse og finn blir for dumt, igjen jeg har 14 dager på å hente ut brevet så kjenner jeg vil le over måten dette blir gjort på!

Er selger sååå desperat så kan de selge slike ting ansikt til ansikt!

måtte bare få blåst ut dette og høre om det er flere som har blitt "truet" med anmeldelse og advokat for å ikke hentet ut brevoppkravet ;-)

ts

• Liker 3
Skrevet

å beskylde meg for svindel og true med anmeldelse og finn blir for dumt, igjen jeg har 14 dager på å hente ut brevet så kjenner jeg vil le over måten dette blir gjort på!

måtte bare få blåst ut dette og høre om det er flere som har blitt "truet" med anmeldelse og advokat for å ikke hentet ut brevoppkravet ;-)

ts

Joda, skjønner at det kan virke som en drastisk reaksjon fra selger.

Her burde selger sagt nei til å selge i oppkrav, eller avtalt nærmere.

Men årsaken er nok som sagt tidligere bare at selger trenger pengene sine :)

Skrevet

Jeg er enig i at det er drastisk av selger. Alikevel syntes jeg det er ganske frekt av deg å ikke hente ut "fordi du tross alt har 14 dager", men mindre du avtalte med selger at det var greit at du ventet disse 14 dagene. Men det er min mening.

• Liker 13
Skrevet

Useriøst av kjøper å vente i 14 dager.

Idiotisk av selger å gå med på postoppkrav.

Begge deler ødelegger bruktmarkedet.

Anonymous poster hash: 5b479...879

• Liker 13
Skrevet

Syns selger overreagerer, men forstår samtidig at vedkommende blir frustrert når du velger å vente så lenge...

Solgte selv noe på finn for mange år siden som jeg var dum nok til å sende i oppkrav. Endte med at kjøper ikke hentet varen likevel og jeg måtte betale porto, oppkravsgebyr og selge varen på nytt. Kommer aldri til å selge noe mot oppkrav igjen...

Anonymous poster hash: 64cce...486
  • Liker 3
Skrevet

Herregud. Hent nå den jævla pakken. Klart selger vil ha betalt asap. Å vente 14 dager bare "fordi du kan" er frekt som f når du kjøper av private. Gjør opp for deg og lær normal oppførsel. Om det er så at du ikke kan hente før om 14 dager så sier du det FØR selger sender. Noen folk Ass. ..

• Liker 3
Skrevet

ts

Det er dårlig skikk å la være å hente ut noe en har sagt en ønsker å kjøpe såfremt en ikke har en skrekkelig god grunn til hvorfor. Det er ikke ulovlig, men det ville nok medført at svært mange hadde skydd å selge ting til deg - med god grunn om de visste om dette.

Posten tar også et gebyr på 1-200 kroner om forsendelsen sendes i retur. Billettene har nok antageligvis en dato vil jeg anta, noe som betyr at varen kan bli vanskeligere å omsette om de skulle komme i retur.

Slik det er nå kan du bare gi blaffen mens selger har alt å tape og sitter med hele risikoen. Dette er årsaken til at jeg aldri gidder å selge noe til folk med oppkrav - jeg krever forhåndsbetaling eller at det går via payex. Da får jeg pengene mine uansett om mottaker driter i å hente pakken.

• Liker 4
Skrevet

Du virker ikke så veldig oppegående du heller ts.

• Liker 6
Skrevet

Hvis jeg skal sende noe i oppkrav så ber jeg om å få overført et beløp tilsvarende utgiftene jeg risikerer og hvis kjøper ikke gjør det så blir ikke varen sendt.

Anonymous poster hash: 54ca7...6c1

Skrevet

Jeg er enig at det er litt i overkant av selger men ellers er det jo slik at man prioriterer å hente pakken når den kommer. Postkontoret har korte åpningstider og de fleste har jobb på dagtid - da er det jo som regel slik at man bare må unnskylde seg en dag og hente, bruke lunchen, eller få det skvist inn en dag rett etter jobb el.l. Jeg har gjort det mange ganger.

Slik jeg har forstått har du nå ventet flere dager? Kan du ikke bare hente pakken.

Det er jo også slik at mange selgere faktisk har opplevd kunder som ikke betaler, backer ut o.l. I tilfeller med postoppkrav så blir det t.o.m. ekstra gebyr om du ikke henter, i tillegg til tapt porto.

Jeg har solgt via Finn med kunder som bruker Payex betalingsgaranti og så venter evigheter med å godkjenne for mottatt, og noen som ikke godkjenner overhodet. I tillegg tar det langt tid for selger å motta pengene på konto.

Anonymous poster hash: 20738...dec
Skrevet

Fy faen så frekk du er Ts. Stakkars selger.

Anonymous poster hash: dc0f1...d80

• Liker 8
Gjest incognita
Skrevet

jeg forstår det er mye rare folk på finn som skal både selge og kjøpe ting og tang, og jeg har gjort begge deler uten noen problem.

Jeg har kjøpt konsertbilletter i oppkrav, og selger har seriøst klikka helt psycho.

Jeg har enda ikke hentet billettene på posten pga av jobb situasjonen og jeg har trossalt 14 dager på å få hentet de ut.

Men nå har personen klikka helt og sender mail konstant å spyr ut drit at jeg har lurt selger, å truer med anmelde meg og informere finn om svindel???

er det flere som har vært borti slike selgere eller??

Jeg begynner nesten å lure om det er fake billetter siden selger desperat gnelder sånn, det er trossalt en grunn for at det er 14 dagers hentefrist!!

Hva svarer du da?

Skrevet

Han bruker ufine ord, men han er nok desperat etter penger. Du skulle opplyst selger tidlig om at du ikke får hentet de på 14 dager. Da har han kunne solgt til noen andre. Syns du er litt rar

Anonymous poster hash: c933e...baf
  • Liker 2
Skrevet

AnonymBruker, on 12 Nov 2014 - 21:21, said:

..... det er trossalt en grunn for at det er 14 dagers hentefrist!!

... og denne fristen er satt av Posten. Når det gjelder billetter, er disse verdiløse etter at arrangementet er avholdt, enten dette skjer før eller etter den hentefristen du har hengt deg opp i.

Du får lite forståelse i denne tråden.

Det er lettere å ha forståelse for en selger som er bekymret for at du ikke henter pakken. Anonymous poster hash: 63246...471

• Liker 2
Skrevet

For en useriøs kjøper du er TS. I sånne tilfeller opplyser man faktisk selger om at man ikke får hentet ut noe før dato XX. Seriøse mennesker holder ikke på sånn som du gjør bare fordi du har jo "14 dager hentefrist!?"

• Liker 3
Skrevet

For en useriøs kjøper du er TS. I sånne tilfeller opplyser man faktisk selger om at man ikke får hentet ut noe før dato XX. Seriøse mennesker holder ikke på sånn som du gjør bare fordi du har jo "14 dager hentefrist!?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...