Sniff80 Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Vi skal ha gjester på lørdag, og jeg har planlagt å lage indrefilet av reinsdyr til hovedrett og enten tilslørte bondepiker eller karamellpudding til dessert.Kan noen tipse om en god forrett som kan passe, gjerne suppe eller fisk?Jeg er forresten gravid, så spekemat og en del rått kjøtt og noen fisketyper utgår.Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 Kamskjell med en enkel grønnsakspuré til, feks jordskokkpuré eller gresskarpuré, samt brunet smør med enten frisk rosmarin og salvie + presset sitron. Ellers er bisque en veldig fin og praktisk forrett, men det krever at du har tilgang på skalldyrskall. Anonymous poster hash: 74f33...a9b 1
Sniff80 Skrevet 12. november 2014 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2014 Gode forslag alle tre! Hva er bisque? Får sikkert tak i skalldyrskall (som jeg sikkert også må ha til hummersuppe), bor i Oslo med mulighet til å dra til Mathallen etc.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Gode forslag alle tre! Hva er bisque? Får sikkert tak i skalldyrskall (som jeg sikkert også må ha til hummersuppe), bor i Oslo med mulighet til å dra til Mathallen etc. Bisque er det samme som skalldyrsuppe, dvs enten hummer (klassikeren), krabbe eller sjøkreps, som jeg synes er best. Rekeskall er faktisk også veldig bra å bruke. Anonymous poster hash: 74f33...a9b 1
*Emma* Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 Jeg har brukt denne oppskriften og fått så mye skryt for den. http://ceciliesmat.no/hummersuppe/ Har hatt cayennepepper ved bordet så de som liker det litt spicey kan ta i litt mer. Jeg har forresten kjøpt kokt hummer (fersk ikke frossen) på Rema flere ganger. Den er mer enn god nok for suppe. Ihvertfall syns jeg det 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå