Gå til innhold

Nytt mellomnavn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg aner egentlig ikke hvor denne posten passer inn, men jaja.

Jeg endret navnet mitt i går, og la til min mors etternavn som mellomnavn. Dette er noe jeg har tenkt på lenge siden jeg nå har min fars etternavn, som er en familie som jeg ikke har noe kontakt med. Jeg har derfor lyst til å hete det samme som mamma sin familie siden jeg føler at det er mer rett, men altså, som ett mellomnavn.
Det jeg egentlig lurer på er om jeg nå må skaffe meg nytt bankkort, førerkort og pass osv siden jeg har skiftet mitt fulle navn? Eller går det greit siden det bare er mellomnavn?



Anonymous poster hash: 8a948...1b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt usikker på om du må det med mellomnavn, men du måtte ha bytta alt hvis det hadde vært etternavnet iallfall.

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skaffet meg nytt pass, men de andre tingene tar jeg etterhvert. Tenker det går greit i og med det bare er mellomnavn jeg har lagt til.

Anonymous poster hash: 1ba4f...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner egentlig ikke hvor denne posten passer inn, men jaja.Jeg endret navnet mitt i går, og la til min mors etternavn som mellomnavn. Dette er noe jeg har tenkt på lenge siden jeg nå har min fars etternavn, som er en familie som jeg ikke har noe kontakt med. Jeg har derfor lyst til å hete det samme som mamma sin familie siden jeg føler at det er mer rett, men altså, som ett mellomnavn. Det jeg egentlig lurer på er om jeg nå må skaffe meg nytt bankkort, førerkort og pass osv siden jeg har skiftet mitt fulle navn? Eller går det greit siden det bare er mellomnavn? Anonymous poster hash: 8a948...1b7

Folkeregisteret sitt lovverk sier at det er ulovlig å bruke ett annet navn enn det du er folkeregistrert med. Så ja, alt må endres navn på. Også forsikringer melding til posten, pass osv.

Anonymous poster hash: a642a...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg gjorde akkurat det samme som deg av samme grunner. Skal sørge for å ikke sette mine barn i den situasjonen og gi de mitt navn i tilleg til sin fars navn.

Men som alle andre skriver, du må selvsagt bytte alt av kort og pass...

Anonymous poster hash: e238e...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...