Gå til innhold

Myomer/muskelknuter i livmor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en muskelknute i livmoren. Den er ikke så stor, men jeg har vært plaget med stadig mer smerter i magen og tror det er relatert til dette (har tatt UL av mage m.m, og ikke funnet noe annet).

Forsøkt paracet, naproxen og ibux, men det eneste som hjelper er paralgin forte.

Samtidig kan jeg jo ikke stå på dette i all evighet heller, jeg må jo kunne kjøre bil og være på jobb/skole uten å være helt uttafor.

Er det noen som har hatt dette? Har dere blitt kvitt det? Er dere plaget?

Jeg blir så fortvilet av å ha så vondt. Har hatt litt uflaks med en del skader gjennom livet, men ingenting har gjort så vondt som dette.

Anonymous poster hash: 63536...062
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så stor = 4 cm sist de målte den.

Skrevet

Er ganske vanlig å ha det. Og når den er så pass liten, så skal du vel ikke merke noe til den. Kan hende det har noe med hvor den ligger da? Men tenker vel uansett at smertene mest sannsynlig er relatert til noe annet. Kanskje noe du kan ta opp med gynekologen din?

Anonymous poster hash: e86c2...8e4
Skrevet

Jeg har en på 13 cm i diameter, går på Cerazette for å dempe ubehaget (må være uten østrogen), verdt er forsøk for deg også.

Anonymous poster hash: 09f8a...26c
Skrevet

Høres mer ut wom om det er endometriose som plager deg. Ikke uvanlig som en følgesvenn til muskelknuter.

Heller ikke uvanlig ap endometriosepasienter går og får stadig mer vondt, inmariens vondt, før de får hjelp.

Ultralyd, vanlig gyn. Us. Viser ikke endometriose. Noen klarer å få detpåvist ved MR, men mren må utføres etter endometrioseprotokoll, ellers har den ingen verdi. (Og nye kraftige nok maskiner).

Be om en henvisning til en gynekolog som kan og har interresse for endometriose. Les mer på endometriose.no.

Anonymous poster hash: f6fad...8c3

Skrevet

Er ganske vanlig å ha det. Og når den er så pass liten, så skal du vel ikke merke noe til den. Kan hende det har noe med hvor den ligger da? Men tenker vel uansett at smertene mest sannsynlig er relatert til noe annet. Kanskje noe du kan ta opp med gynekologen din?

Anonymous poster hash: e86c2...8e4

Jeg merker i alle fall noe til den, og det eneste som har skjedd er at jeg blir satt på smertestillende.

Får ikke gå på Cerazette pga tidligere blodpropp. :(

Skrevet

Høres mer ut wom om det er endometriose som plager deg. Ikke uvanlig som en følgesvenn til muskelknuter.

Heller ikke uvanlig ap endometriosepasienter går og får stadig mer vondt, inmariens vondt, før de får hjelp.

Ultralyd, vanlig gyn. Us. Viser ikke endometriose. Noen klarer å få detpåvist ved MR, men mren må utføres etter endometrioseprotokoll, ellers har den ingen verdi. (Og nye kraftige nok maskiner).

Be om en henvisning til en gynekolog som kan og har interresse for endometriose. Les mer på endometriose.no.

Anonymous poster hash: f6fad...8c3

Takk! :) Jeg spurte gyn om det kunne være noe sånt da jeg var hos ham i juni, men han mente det ikke var tegn til det.

Man kan ikke se det på verken innvendig eller utvendig UL?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...