Gå til innhold

Mistet dagpenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk et brev fra nav for en liten stund siden der det stod at jeg ikke hadde møtt på et møte.. Dette brevet med møteinnkallelse har jeg ikke mottatt. Sendte svar tilbake til nav der jeg skrev at jeg ikke hadde fått det osv.. Men fikk nå svar at de stopper dagpengene mine i en måned..

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har lånekasse og forsikring å betale om 4 dager. Skal også til tannlegen den 17 å rotfylle en tann som er veldig vond.

Dro på nav i dag for å høre om eventuelt sosialhjelp eller nødhjelp, men de sa at alle andre muligheter skulle være prøvd.. Ikke det at jeg kan se noen andre muligheter. De sa også at jeg bare skulle ringe og utsette regningene mine som skal betales snart, og utsette tannlegen. Ingen hjelp å få hos nav. Har de lov til å nekte meg hjelp? Behandlingstiden på sosialstønad er visst 4 uker så da er jeg like langt ..

Anonymous poster hash: 54c4b...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir glad når nav faktisk tar tak i sånne som dere som ikke møter opp pga du sier du "ikke har fått brevet".

Kjempe flott av nav som gjør dette så det ikke blir sånn at folk kan sitte hjemme uten og gjøre en drit.. noe mest sannsynlig du har gjort. brevet er jo sendt og rart at det er så mange som akkurat ikke får det møte opp brevet, men når det kommer til brev om lønning, eller dagpenger. DA er dere på høgget, men andre ting gir dere faen i.



Anonymous poster hash: 24516...47a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo be om bevis for at dette brevet er sendt til deg? Hvis du mener du ikke har mottatt det, så ville jeg hvertfall bedt om kopi, slik at du kan se at det er datert og sendt.

Regningene får du utsatt, og tannlengen må du ta igjen senere. Det viktigste er jo om du har nok til å overleve fra dag til dag? Ellers får du fortsette jobbsøking, lete etter småjobber på finn. Alt som kan gi deg litt inntekt frem til de starter opp dagpengene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et brev fra nav for en liten stund siden der det stod at jeg ikke hadde møtt på et møte.. Dette brevet med møteinnkallelse har jeg ikke mottatt. Sendte svar tilbake til nav der jeg skrev at jeg ikke hadde fått det osv.. Men fikk nå svar at de stopper dagpengene mine i en måned..

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har lånekasse og forsikring å betale om 4 dager. Skal også til tannlegen den 17 å rotfylle en tann som er veldig vond.

Dro på nav i dag for å høre om eventuelt sosialhjelp eller nødhjelp, men de sa at alle andre muligheter skulle være prøvd.. Ikke det at jeg kan se noen andre muligheter. De sa også at jeg bare skulle ringe og utsette regningene mine som skal betales snart, og utsette tannlegen. Ingen hjelp å få hos nav. Har de lov til å nekte meg hjelp? Behandlingstiden på sosialstønad er visst 4 uker så da er jeg like langt ..

Anonymous poster hash: 54c4b...dd0

De har vel lov å nekte deg hjelp når du ikke oppfyller kravene til å få den. Antar det å måte opp til innkalte møter er et krav?

Anonymous poster hash: 97b84...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir glad når nav faktisk tar tak i sånne som dere som ikke møter opp pga du sier du "ikke har fått brevet".

Kjempe flott av nav som gjør dette så det ikke blir sånn at folk kan sitte hjemme uten og gjøre en drit.. noe mest sannsynlig du har gjort. brevet er jo sendt og rart at det er så mange som akkurat ikke får det møte opp brevet, men når det kommer til brev om lønning, eller dagpenger. DA er dere på høgget, men andre ting gir dere faen i.

Anonymous poster hash: 24516...47a

Du vet ingenting om denne personen, spar søppel-fordommene dine. Pussig hvordan slike som deg er så på høgget og lar sine egne frustrasjoner gå utover tilfeldige mennesker.

Anonymous poster hash: 8e836...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...