Gå til innhold

Hva ville du gjort/tenkt hvis du så en baby på 4 mnd på restaurant klokka ni på kvelden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

så du mener barn ikke trenger rutiner?

Anonymous poster hash: 10db6...e71

De sitter neppe på restaurant hver kveld. Rutiner er noe som kommer med tiden. Ikke alle babyer klarer å ha rutiner ved 4 mnd

Anonymous poster hash: 449bc...cc7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overhodet ikke. Skal ikke påstå jeg vet allverden om babyer men de har vel ikke samme sovemønster som en 5-åring. Kanskje har denne babyen nettopp våknet fra en lengre lur? Eller mener du de små skal sove døgnet rundt?

Anonymous poster hash: 7f6ae...dd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener barn ikke trenger rutiner?

Babyer på 4 mnd, nei. Barn over en viss alder, ja.

Anonymous poster hash: b4702...779

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg ville gjort? Jeg ville ikke gjort noe. Er ikke alltid like enkelt med barnepass, og de skal da få lov til å kose seg ute som alle andre:)

Anonymous poster hash: b05fb...a24
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at man skal gi opp alt av sosialt liv når en får barn? Jeg regner med at du kun er ute etter å provosere. Det er utenkelig at noen faktisk kan mene det du skriver. Dersom dette opptar stunden du har på restaurant kan jo heller du holde deg hjemme og kose deg der.

En 4 mnd gammel baby bryr seg ikke om man er hjemme eller på en restaurant. Dersom babyen vil sove kan han eller hun gjøre det i vognen. Det er akkurat det samme. Dersom babyen vil sitte på fanget, kan han eller hun også gjøre det, så lenge det ikke blir mye skriking. Idiotisk utsagn at en skal holde seg hjemme på kveldstid siden dette er det beste for barnet. Barnet kunne ikke ha brydd seg mindre om han eller hun sover i vognen eller i sengen sin.

Det setter sikkert restaurantene pris på, at vi som er godt etablerte og legger igjen endel kroner i restaurantbransjen holder oss hjemme for å slippe til småbarnsfamiliene :sarkasme:

Anonymous poster hash: 085d3...f8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette "barnemishandling"? Babyen er rolig, smiler til alle og mor tar en matbit og en te, men de er ute litt etter leggetid klokka sju. Babyen viser ingen tegn til misnøye og mor er oppmerksom. Det er lavt støynivå, rolig atmosfære men kanskje litt høy musikk.

Hva synes du?

Ingen problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MÅ egentlig leggetiden være kl 7 for eldre barn og? I andre land legger barn seg en del senere. Jeg mener hva er poenget med å ha en unge som er lys våken kl 4 på morgenen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn har da ingen verdens ting å gjøre på en restaurant på kveldstid. Er derfor jeg går på kvelden for da burde alle små barn ligge hjemme i sengen sin og sove søtt - ikke dras rundt på restauranter.

Å når skal forresten vi som ikke har små barn få kose oss på restaurant uten ungegnål, amming, vogner i veien, bæsjebleier osv?

Barnevognmafian har jo okkupert restauranter og kafeer på dagtid sånn at det er umulig å sitte og kose seg der da. Skal de ha kveldene også nå?

Hva med å innrette seg etter det å ha små barn? Holde seg hjemme på kvelden rett og slett...

Tipper du er en av dem som har svart surt i denne tråden.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=879991

Anonymous poster hash: 63a7b...7c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert; du har ikke barn! Ingen 4 mnd gammel baby har leggerutiner, det funker ikke slik når de er så unge. Her går det i mat, sövn og aktivitet etter baby, ikke foreldre!

Anonymous poster hash: 8611c...0a3

Min baby la seg kl 19 etter et par måneder. Ikke vær så bombastisk.

Utover det, jeg ville kanskje tenkt at de var litt sent å være ute med en baby, men ville ikke brydd meg nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det setter sikkert restaurantene pris på, at vi som er godt etablerte og legger igjen endel kroner i restaurantbransjen holder oss hjemme for å slippe til småbarnsfamiliene :sarkasme:

For småbarnsfamilier eier jo ikke nåla i veggen :sarkasme:

Anonymous poster hash: 7f6ae...dd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så mange som ikke takler å være på restaurant på grunn av at foreldre har med en baby på 4 mnd. Så det er ikke et spesielt stort tap. Så, ikke tenk noe spesielt mer på restaurantbransjen, og hold deg heller hjemme. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer på 4 mnd, nei. Barn over en viss alder, ja.

De sitter neppe på restaurant hver kveld. Rutiner er noe som kommer med tiden. Ikke alle babyer klarer å ha rutiner ved 4 mnd

Og om barna skal få rutiner når de blir eldre, bør man en eller annen gang starte å gjøre forskjell på natt og dag..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette "barnemishandling"? Babyen er rolig, smiler til alle og mor tar en matbit og en te, men de er ute litt etter leggetid klokka sju. Babyen viser ingen tegn til misnøye og mor er oppmerksom. Det er lavt støynivå, rolig atmosfære men kanskje litt høy musikk.

Hva synes du?

Det er da helt greit. Mine unger har ikke hatt leggetid kl 19 når de var så små. Når de nærmet seg året, ja, men ikke ved 4 mnd. Og for litt større unger er det heller ikke noe problem dersom de kan sove lenge neste morgen.

Hadde det derimot vært en unge i skolealder (altså 6-7 år) kvelden før en skoledag så ville jeg tenkt at den ungen nok vil være lite opplagt på skolen dagen etter... Og sendt en medlidende tanke til læreren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å nevne det: Mitt barn sov fra 19-07 fra 3,5 mnd, og den rutinen fulgte til barnet var i skolealder. Noen av oss klarer faktisk å få rutiner...

Anonymous poster hash: 955bb...70b

Men hva er poenget med å få inn rutiner så tidlig som mulig? Jeg vil nødig stå opp kl 7 når jeg ikke trenger det, og det gjorde jeg ikke så lenge jeg var hjemme i permisjon. I alle ferier og langfri drøyer vi legging og sover lenge- kjempe deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen er 4 mnd. La oss si at den skal begynne i barnehagen når den er 12 mnd. Man kan altså gange alderen med 3 for å få alderen ved barnehagestart.

La oss si at du, TS, er 30 år. Har du samme rutiner nå som du har tenkt å ha når du er 90 år? Eller tenker du at du har god tid hvis du har tenkt å endre noe på livet ditt innen da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og om barna skal få rutiner når de blir eldre, bør man en eller annen gang starte å gjøre forskjell på natt og dag..

Jeg jobber bare fra 12-16 etter permisjon. Hun legger seg mellom 8-9 og sover til 7-8. Prøvde en mnd å legge kl 7 som virker som det eneste riktige i norge og da våknet hun 5-6. Jada jeg prøvde det over tid og hun sov uansett ikke lengre! Ser ikke poenget når vi ikke leverer i barnehagen før 10-11. Og vi har god tid etter jobb til å kose oss. Skjønner de som uansett må tidlig opp men for oss passer dette mye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber bare fra 12-16 etter permisjon. Hun legger seg mellom 8-9 og sover til 7-8. Prøvde en mnd å legge kl 7 som virker som det eneste riktige i norge og da våknet hun 5-6. Jada jeg prøvde det over tid og hun sov uansett ikke lengre! Ser ikke poenget når vi ikke leverer i barnehagen før 10-11. Og vi har god tid etter jobb til å kose oss. Skjønner de som uansett må tidlig opp men for oss passer dette mye bedre

Ja, om du har som mål at babyen skal kunne legge seg i 8-9 tiden til bhg-start. Er det ingen lur ide å lære babyen at i 8-9 tiden er det mye lys, høy musikk og masse mennesker som kommer bort for å hilse på, venninner som tuller, kiler og styrer. Jeg sier ikke at småbarnsforeldre skal holde seg hjemme døgnet rundt. Men at det er for barnas beste, og for andre voksnes beste (som vil nyte utelivet) at babyfamiliene kan spise middagen sin til en rimelig tid- ettermiddagstid. Utelivet på kveldene er ikke akkurat tilpasset babyene. Selvom de kanskje synes det er gøy er ikke babyene heller tilpasset utelivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt idiotisk å si at alle barn må legges kl 19 om man har rutiner som tillater noe annet. Poenget er jo bare at barna skal legges så tidligbat de får mulighet til å våkne av seg selv og ikke må vekke dem kl 07 fordi man skal på jobb, når barnet ble lagt kl 20.30 kvelden før.

Vi legger kl 20, og barnet sover da til ca 07.30 noe som passer supert med vår arbeidstid. Dette med legging kl 19 er jo bare viktig for de familier som skal stå opp innen kl 07 for å levere i barnehage og dra på jobb.

Anonymous poster hash: dde10...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer det å bli folk av syd-europeiske barn som gjerne er eldre, og som ofte er våkne og ute med foreldrene sine til langt på kvelden dersom dette var et problem....

Anonymous poster hash: e0db7...977
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...