bush babe Skrevet 12. november 2014 #21 Del Skrevet 12. november 2014 ok, kanskje ikke leggetiden nødvendigvis MÅ være klokka 7 alerede ved 4 mnd. Men om man vil ha babyen til å sovne tidligere på kvelden, hjelper det ikke at alt det spennende skjer på natta/kvelden. Etter klokka sju bør man jo slå av lyset og snakke med lav stemme, nettop for å gjøre forskjell på natt og dag? Dere kan da ikke mene at en 4 mnd. gammel baby skal få bestemme alt selv? Joda, hu koser seg ute til seint. Hva skjer når hu skal begynne i bhg og enda ikke har faste rutiner? Jo jeg har faktisk barn selv Hun sovna klokka 7 ved 3 mnd. alder og sov natten gjennom ved 5 mnd alder, fra 7 på kvelden -7 neste morgen. Anonymous poster hash: 10db6...e71 Nå blir jeg nesten sjokkert over hva du skriver! Tror du en baby på fire mnd bestemmer at den skal være sent oppe? Og hva mener du med at barnet må ha faste rutiner når det begynner i bhg? Og så fint for deg at din baby sov hele natten fra 5 mnd´rs alder, da må jo alle andre babyer gjøre det samme La nå de foreldrene som ikke må tidlig opp nyte ett liv som kanskje er annerledes enn dit, det betyr ikke at du er flinkere. Babyen har helt sikkert ikke bestemt at det skal skje noe om kvelden, men foreldrene nyter at de har et rolig barn, og gpr ut og hygger seg- heldige vil jeg si. Ingen barn må ha faste rutiner bare fordi de begynner i bhg, jeg jobber turnus, så av og til må vi opp før syv, av og til kan vi sove lenge, deilig er det! Og det er ihvertfall langt unna barnemishandling, høres neste ut som om du er et troll sånn som du skriver! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 12. november 2014 #22 Del Skrevet 12. november 2014 Var aldri senere hjemme enn klokka 5. Utenom en julaften. Nå er vi helst hjemme før halv 7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #23 Del Skrevet 12. november 2014 Så lenge den ikke hyler og skriker, og mor skal fram med melkebaren til stadig ved bordet på en penere restaurant, har jeg ikke noe i mot det. Unger som låter som sirener med mødre som ikke klarer å amme litt diskret kan holde seg hjemme. Man MÅ ikke sitte og lufttørke på penere restauranter, eller nærmest kaste puppene rundt... Anonymous poster hash: eb476...5cf Er man riktig så heldig, så har babyen en skikkelig tømming med "odør" som du/ jeg ved nabobordet er tvungen til å sitte og lukte på... Nei, hold ungene hjemme fra restauranter på kveldstid. La oss som vil gå ut å slappe av en kveld med god mat slippe ungegnål, flyvende pupper og odøren av grisebinge. Anonymous poster hash: 085d3...f8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bush babe Skrevet 12. november 2014 #24 Del Skrevet 12. november 2014 Og personalet reagerte ikke? Nei, vet du hva, skulle jeg hatt amming nesten rett oppi biffen min, hadde jeg reist meg og gått - med beskjed om hvorfor jeg gikk å at enten restauranten fikk ta tapet eller kreve pengene på maten jeg hadde påbegynt av damen med ungen. Anonymous poster hash: 085d3...f8b Herregud, hvis du er så ømfindlig på hva du ser ute blandt folk, syns jeg synd på deg! Maten kunne du fått i en doogie-bag uten en eneste krone av hverken restaurant eller ammende dame!! Se en annen vei hvis det er ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #25 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg mistenker at de samme som klager på at man ikke får sove, er de samme som har med barna ut til alle døgnets timer, jeg Stakkars barna skjønner jo ingenting av natt og dag. "All morroa skjer jo på kvelden! Hvorfor ikke våkne opp nå, rope på mamma. så kanskje jeg får litt action. hadde vært gøy å dra på cafe nå!" Anonymous poster hash: 10db6...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #26 Del Skrevet 12. november 2014 Ungen er ikke mitt problem, men foreldrenes. Jeg antar at jeg og andre gjester hadde hatt fri passasje og slapp å snuble, gå labyrint forbi vognen - som sikkert står strategisk plassert ved bordet. Ja, også håper jeg på å slippe å måtte ha amming ved nabobordet når jeg er på restaurant på kveldstid. Noe annet er hvis jeg hadde gått på et typisk barnevennlig sted, da må jeg innrette meg deretter. Anonymous poster hash: 085d3...f8b Og personalet reagerte ikke? Nei, vet du hva, skulle jeg hatt amming nesten rett oppi biffen min, hadde jeg reist meg og gått - med beskjed om hvorfor jeg gikk å at enten restauranten fikk ta tapet eller kreve pengene på maten jeg hadde påbegynt av damen med ungen. Anonymous poster hash: 085d3...f8b Dersom du ikke takler dette kan du ikke spise ute. Småbarnsforeldre har like stor rett til å spise ute som du har, så fremt ungen ikke plager andre gjester. Mye skriking kommer innunder her. Amming gjør ikke det. Barnet skal vel ha mat det også? Hvorfor kan du spise og ikke barnet? Anonymous poster hash: b4702...779 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #27 Del Skrevet 12. november 2014 Er man riktig så heldig, så har babyen en skikkelig tømming med "odør" som du/ jeg ved nabobordet er tvungen til å sitte og lukte på... Nei, hold ungene hjemme fra restauranter på kveldstid. La oss som vil gå ut å slappe av en kveld med god mat slippe ungegnål, flyvende pupper og odøren av grisebinge. Anonymous poster hash: 085d3...f8b Har du hørt om bleieskift? Anonymous poster hash: b4702...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 12. november 2014 #28 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg mistenker at de samme som klager på at man ikke får sove, er de samme som har med barna ut til alle døgnets timer, jeg Stakkars barna skjønner jo ingenting av natt og dag. "All morroa skjer jo på kvelden! Hvorfor ikke våkne opp nå, rope på mamma. så kanskje jeg får litt action. hadde vært gøy å dra på cafe nå!"Anonymous poster hash: 10db6...e71 Forven latterlig konklusjon. Jeg har hatt barn som har sovet gjennom natten fra ca 2mmd alder, som aldri har slutt med søvnen, men som alikevel har vært med på masse (også på kvelden) og som ikke har blitt tvunget inn i noen rutiner før vi måtte... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #29 Del Skrevet 12. november 2014 Babyer hast ikke samme døgnrytme som små barn. De har mange lurer i løpet av et døgn. Når barnet er 3 år og ikke lenger sover på dagen er kl. 18.30 Fin leggetid. Men det er forskjellige foreldre og forskjellige kulturer. Så lenge barnet får nok søvn, trygghet og kjærlighet kan det godt legge seg når som helst. Anonymous poster hash: b6d25...fc6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #30 Del Skrevet 12. november 2014 Dersom du ikke takler dette kan du ikke spise ute. Småbarnsforeldre har like stor rett til å spise ute som du har, så fremt ungen ikke plager andre gjester. Mye skriking kommer innunder her. Amming gjør ikke det. Barnet skal vel ha mat det også? Hvorfor kan du spise og ikke barnet? Anonymous poster hash: b4702...779 Barn har da ingen verdens ting å gjøre på en restaurant på kveldstid. Er derfor jeg går på kvelden for da burde alle små barn ligge hjemme i sengen sin og sove søtt - ikke dras rundt på restauranter. Å når skal forresten vi som ikke har små barn få kose oss på restaurant uten ungegnål, amming, vogner i veien, bæsjebleier osv? Barnevognmafian har jo okkupert restauranter og kafeer på dagtid sånn at det er umulig å sitte og kose seg der da. Skal de ha kveldene også nå? Hva med å innrette seg etter det å ha små barn? Holde seg hjemme på kvelden rett og slett... Anonymous poster hash: 085d3...f8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #31 Del Skrevet 12. november 2014 Nå blir jeg nesten sjokkert over hva du skriver! Tror du en baby på fire mnd bestemmer at den skal være sent oppe? Og hva mener du med at barnet må ha faste rutiner når det begynner i bhg? Og så fint for deg at din baby sov hele natten fra 5 mnd´rs alder, da må jo alle andre babyer gjøre det samme La nå de foreldrene som ikke må tidlig opp nyte ett liv som kanskje er annerledes enn dit, det betyr ikke at du er flinkere. Babyen har helt sikkert ikke bestemt at det skal skje noe om kvelden, men foreldrene nyter at de har et rolig barn, og gpr ut og hygger seg- heldige vil jeg si. Ingen barn må ha faste rutiner bare fordi de begynner i bhg, jeg jobber turnus, så av og til må vi opp før syv, av og til kan vi sove lenge, deilig er det! Og det er ihvertfall langt unna barnemishandling, høres neste ut som om du er et troll sånn som du skriver! Nei jeg tror ikke barn bestemmer det rett ut. Men når folk sier at om barnet er glad og fornøyd er det greit.. Det blir jo som å la babyen "bestemme" selv.. Jeg mener med faste rutiner og bhg at: Når hverdagslivet begynner, må man jo opp tidlig, kan ikke sende barna i barnehagen klokken ett. Derfor er det jo en god ting å jobbe med rutinene i god tid. Man MÅ jo ikke selvølgelig men synes litt synd i babyer som egentlig har behov for rutiner og trygge omgivelser. Som blir holdt våkne og er på steder med høy musikk. Og om babyen synes det er gøy og ikke plages, er det jo også ille og lite smart da babyen kanskje starter å tro at moroa skjer på kveldstid. På morgenen er jo alle så morgengretne fordi vi har sovet dårlig! Anonymous poster hash: 10db6...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 12. november 2014 #32 Del Skrevet 12. november 2014 Altså, en liten baby på 4 måneder er ute med mammaen sin kl. 21 om kvelden og hun ammer på en restaurant... Nei dette var virkelig ille, håper du ringte vg og fortalte hva slags opptrinn du var så uheldig å bli vitne til Har virkelig ikke folk bedre ting å irritere seg over enn det. Hvis du skulle være redd for å måtte se en flik av en pupp så er det bare å slutte å glo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #33 Del Skrevet 12. november 2014 Dersom du ikke takler dette kan du ikke spise ute. Småbarnsforeldre har like stor rett til å spise ute som du har, så fremt ungen ikke plager andre gjester. Mye skriking kommer innunder her. Amming gjør ikke det. Barnet skal vel ha mat det også? Hvorfor kan du spise og ikke barnet? Anonymous poster hash: b4702...779 Det er fult mulig å amme uten at det virker som om melkebaren din er tilbehør til naboens biff... Selv om noen kvinner ikke takler den biten, og trur at alle har lyst å ha full innsyn til puppestellet over en god biff. Det er mulig å bruke sjal, spørre om en litt mer skjermet plassering, bruke ammekrok om de har det og stappe puppa inn igjen etter amming, og ikke sitte med de der på utstilling for alle som er i nærheten... Anonymous poster hash: eb476...5cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #34 Del Skrevet 12. november 2014 Barn har da ingen verdens ting å gjøre på en restaurant på kveldstid. Er derfor jeg går på kvelden for da burde alle små barn ligge hjemme i sengen sin og sove søtt - ikke dras rundt på restauranter. Å når skal forresten vi som ikke har små barn få kose oss på restaurant uten ungegnål, amming, vogner i veien, bæsjebleier osv? Barnevognmafian har jo okkupert restauranter og kafeer på dagtid sånn at det er umulig å sitte og kose seg der da. Skal de ha kveldene også nå? Hva med å innrette seg etter det å ha små barn? Holde seg hjemme på kvelden rett og slett... Anonymous poster hash: 085d3...f8b Her ligger vel egentlig kjernen. Hva med å innrette seg etter at man har små barn! Restarant med høy musikk er for voksne og ikke småbarn. De har det best hjemme. Og du som småbarnsforelder bør faktisk svelge noen kameler, gjør det beste for barnet ditt. Anonymous poster hash: 10db6...e71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 12. november 2014 #35 Del Skrevet 12. november 2014 Nei jeg tror ikke barn bestemmer det rett ut. Men når folk sier at om barnet er glad og fornøyd er det greit.. Det blir jo som å la babyen "bestemme" selv.. Jeg mener med faste rutiner og bhg at: Når hverdagslivet begynner, må man jo opp tidlig, kan ikke sende barna i barnehagen klokken ett. Derfor er det jo en god ting å jobbe med rutinene i god tid. Man MÅ jo ikke selvølgelig men synes litt synd i babyer som egentlig har behov for rutiner og trygge omgivelser. Som blir holdt våkne og er på steder med høy musikk. Og om babyen synes det er gøy og ikke plages, er det jo også ille og lite smart da babyen kanskje starter å tro at moroa skjer på kveldstid. På morgenen er jo alle så morgengretne fordi vi har sovet dårlig!Anonymous poster hash: 10db6...e71 Da kan jeg fortelle deg at det har gått helt fint å komme inn i rutiner. Ikke at vi nå heller trenger å dra de opp grytidlig nå heller (5 og 2 år). De er glade i å legge seg på kvelden, og ikke noe tull. Men takk for at du er bekymrer på andres vegne, men det er nok bortkastet energi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 12. november 2014 #36 Del Skrevet 12. november 2014 Restarant med høy musikk er for voksne og ikke småbarn. De har det best hjemme. Og du som småbarnsforelder bør faktisk svelge noen kameler, gjør det beste for barnet ditt.Anonymous poster hash: 10db6...e71 Nå har jeg tilgode å spise på en god restaurant med høy musikk, men du mener kanskje Mac Donalds? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #37 Del Skrevet 12. november 2014 ok, kanskje ikke leggetiden nødvendigvis MÅ være klokka 7 alerede ved 4 mnd. Men om man vil ha babyen til å sovne tidligere på kvelden, hjelper det ikke at alt det spennende skjer på natta/kvelden. Etter klokka sju bør man jo slå av lyset og snakke med lav stemme, nettop for å gjøre forskjell på natt og dag? Dere kan da ikke mene at en 4 mnd. gammel baby skal få bestemme alt selv? Joda, hu koser seg ute til seint. Hva skjer når hu skal begynne i bhg og enda ikke har faste rutiner? Jo jeg har faktisk barn selv Hun sovna klokka 7 ved 3 mnd. alder og sov natten gjennom ved 5 mnd alder, fra 7 på kvelden -7 neste morgen.Anonymous poster hash: 10db6...e71 Herregud da menneske, dette et da veldig individuelt. Sitter ikke i 4 timer i mørket med tv av bare for å vise att det er natta kl 7 når ungen uansett ikke tar kveld før 23! Min regulerte det helt selv og gav tegn til att hun ville legge seg tidligere og tidligere. Jeg jobber også bare fra 12-16 etter permisjon så jeg ser ingen grunn til att hun MÅ legge seg 7 for å stå opp 5-6 heller. Anonymous poster hash: 449bc...cc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #38 Del Skrevet 12. november 2014 Barn har da ingen verdens ting å gjøre på en restaurant på kveldstid. Er derfor jeg går på kvelden for da burde alle små barn ligge hjemme i sengen sin og sove søtt - ikke dras rundt på restauranter. Å når skal forresten vi som ikke har små barn få kose oss på restaurant uten ungegnål, amming, vogner i veien, bæsjebleier osv? Barnevognmafian har jo okkupert restauranter og kafeer på dagtid sånn at det er umulig å sitte og kose seg der da. Skal de ha kveldene også nå? Hva med å innrette seg etter det å ha små barn? Holde seg hjemme på kvelden rett og slett... Anonymous poster hash: 085d3...f8b Så du mener at man skal gi opp alt av sosialt liv når en får barn? Jeg regner med at du kun er ute etter å provosere. Det er utenkelig at noen faktisk kan mene det du skriver. Dersom dette opptar stunden du har på restaurant kan jo heller du holde deg hjemme og kose deg der. Her ligger vel egentlig kjernen. Hva med å innrette seg etter at man har små barn! Restarant med høy musikk er for voksne og ikke småbarn. De har det best hjemme. Og du som småbarnsforelder bør faktisk svelge noen kameler, gjør det beste for barnet ditt. Anonymous poster hash: 10db6...e71 En 4 mnd gammel baby bryr seg ikke om man er hjemme eller på en restaurant. Dersom babyen vil sove kan han eller hun gjøre det i vognen. Det er akkurat det samme. Dersom babyen vil sitte på fanget, kan han eller hun også gjøre det, så lenge det ikke blir mye skriking. Idiotisk utsagn at en skal holde seg hjemme på kveldstid siden dette er det beste for barnet. Barnet kunne ikke ha brydd seg mindre om han eller hun sover i vognen eller i sengen sin. Anonymous poster hash: b4702...779 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #39 Del Skrevet 12. november 2014 Så du mener at man skal gi opp alt av sosialt liv når en får barn? Jeg regner med at du kun er ute etter å provosere. Det er utenkelig at noen faktisk kan mene det du skriver. Dersom dette opptar stunden du har på restaurant kan jo heller du holde deg hjemme og kose deg der. En 4 mnd gammel baby bryr seg ikke om man er hjemme eller på en restaurant. Dersom babyen vil sove kan han eller hun gjøre det i vognen. Det er akkurat det samme. Dersom babyen vil sitte på fanget, kan han eller hun også gjøre det, så lenge det ikke blir mye skriking. Idiotisk utsagn at en skal holde seg hjemme på kveldstid siden dette er det beste for barnet. Barnet kunne ikke ha brydd seg mindre om han eller hun sover i vognen eller i sengen sin. Anonymous poster hash: b4702...779 så du mener barn ikke trenger rutiner? Anonymous poster hash: 10db6...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #40 Del Skrevet 12. november 2014 En ting er sikkert; du har ikke barn! Ingen 4 mnd gammel baby har leggerutiner, det funker ikke slik når de er så unge. Her går det i mat, sövn og aktivitet etter baby, ikke foreldre! Anonymous poster hash: 8611c...0a3 Bare for å nevne det: Mitt barn sov fra 19-07 fra 3,5 mnd, og den rutinen fulgte til barnet var i skolealder. Noen av oss klarer faktisk å få rutiner...Anonymous poster hash: 955bb...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå