AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Hei. Først vil jeg si at jeg ellers er en frisk og aktiv jente som aldri har hatt noen problemer før, ikke de store i allefall. Nå har jeg problemer som går utover mitt sosiale liv, jobb og selvfølelse. Det skjedde første gang i januar i år. Jeg fikk plutselig problem med at jeg måtte tisse hele tiden, og det kom lite av gangen. Dette varte ca 5-6 dager så gikk det over. Så skjedde det igjen i slutten av mars, og jeg trodde det kunne være urinveisinfeksjon. Leverte inn en urinprøve på legekontoret, men fikk beskjed med legen at det ikke var UVI. Han mente at jeg hadde litt overaktiv blære, men at det kom til å gå over. Det gjorde det etter ca 1 1/2 uke. Nå har problemet kommet igjen, men nå har jeg hatt det i over 2 måneder. I dag tok det kaken da jeg tisset meg ut. Jeg begynte å gråte og nå har jeg fått nok. Tenk at jeg tisset meg ut fordi jeg ikke klarte å holde meg. Jeg må passe på at jeg ikke drikker noen timer før jeg legger meg, visst ikke må jeg på do om natten. Noe jeg ALDRI har opplevd før. Dette går så mye utover mitt sosiale liv. Jeg kan ikke drikke alkohol, for det renner rett igjennom meg. Føler et konstant press, og det er helt jævlig. Når jeg springer på do kommer det som regel bare noen dråper. Hva skal jeg gjøre? Jeg føler ikke legen vil ta meg alvorlig.. Jeg kan ikke tro at dette er normalt for en jente på 23 år. Har tatt helt over livet mitt. Jeg kan utelukke både graviditet og UVI. Kan det hende jeg bare har overaktiv blære? Og i såfall, finnes det medisiner eller annen hjelp som kan lindre eller få slutt på dette her? Anonymous poster hash: 488a3...9b6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Jente 21 her. har det på samme måte. Går på do helt utrolig mange ganger selv om jeg ikke alltid må tisse.(Men det føles sånn) Slitsomt.. Anonymous poster hash: 9f748...028
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Jente 21 her. har det på samme måte. Går på do helt utrolig mange ganger selv om jeg ikke alltid må tisse.(Men det føles sånn) Slitsomt.. Anonymous poster hash: 9f748...028 Ja, ikke sant. Utrulig slitsomt. Har du slite med det lenge? Anonymous poster hash: 488a3...9b6
dillyduzit Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Nå føler jeg veldig med dere. Det finnes medisiner mot overaktiv blære og det er mulig å få hjelp mot dette. Prøv også å eliminere mat som gjør blæren irritert (tomat, sjokolade etc). Selv om det virker veldig deprimerende nå, så vil det gå over. Jeg hadde det i ca 3 år, fikk medisiner og er pr i dag nesten frisk. Jeg har mine dårlige dager, men da er det ikke mer enn 10 turer. Jeg tar forsatt medisiner når jeg føler for det etter anbefaling fra legen. Om dere føler dere ikke kan snakke med noen om dette, er jeg alltid tilgjengelig på PM.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #6 Skrevet 15. november 2014 Tror jeg kommer til å bestille legetime snart. Orker ikke mer av dette. Håper han tar meg seriøst nå. Hva kommer legen egentlig å gjøre visst legen tar meg seriøst? Vil legen ta prøver og undersøke? TS Anonymous poster hash: 488a3...9b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå