Gå til innhold

fibermylargi/leddgikt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har leddgikt eller fibermylargi her. Sliter så veldig om dagen. Prøvd og snakket med lege for, men fikk da Bedskje å slanke meg så ville ting bli bedre. Men gått ned 78 kilo nå og sliter fortsatt med ledd og muskel smerter. Stiv og vondt i fingre, hofter, kne, skuldre, nakke, ankler osv. Føler meg av og til hoven, og får verkende/brennende smerter. Glemsk/konsentrasjons vansker. Ofte nummen og kald både på føttene og fingrer/hender. Mye svimmel, hodepine, har synsforstyrrelser, sliter med øresus. Glemer for ord. Kan ta 1-3 timer før jeg sovner om natten. Når jeg først sovner våkner jeg 1 gang i timen for å gå på do. Skjer hvertfall 5-6 ganger løpet av natta (kommer an på når jeg legger meg) men er ofte på do før jeg sovner også. Og ofte på dopå dagen. Føler meg alltid trøtt og sliten, kan ligge til 14-15 om dagen. (Men Gjør sjelden det) for må opp og spise litt mat og. Men mange ganger jeg må legge meg igjen etter jeg har spist. Skal til lege om 14 dager, men tenkte og høre om noen her kjenner igjen symptomene.

Slitsomt å gå slik, er leddgikt i familien, så burde vel kanskje få det sjekket. Men gruer meg, prøvd som Sakt og snakke med en lege før og fått Bedskje og slanke meg El at smertene sitter kun i hode. Nylige nå, men kvier meg til og gå til lege. Vært hos henne en gang og tatt opp en del, sett også med nyrestein, karnøster i lever, prolaps i ryggen og sliter veldig med nakken. Leger som jeg har hat før sa kun at smertene sitter i hode, men fant ut til slutt at det gjorde det ikke. Holdt på og ta opp dette med musklene osv sist, men tørte redd og slett ikke, redd for at hun også mener andet sitter kun i hode. Men så vondt mange ganger at jeg har lyst og hyle. Vanskelig og åpne drikke flaske feks. Sliter også med høyt prolaktin og godartet svulst i hypofysen. :( så lei smerter osv :( har nok arvet litt av min far. Han har Vært mye syk. Leddgikt ligger på mor sin side. Men nyrestein ligger på far sin side, pluss gallestein (som jeg fjernet for 2 år siden) vil gjerne snart bli frisk uten smerter,. Men vil hvertfall prøve og finne ut hvorfor jeg har muskel og ledd smerte. Siden jeg har gått ned å mange kilo kan det ikke være på grun av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke være at du har fått vondt av å være så overvektig?

Kan høres ut som leddgikt hvis ikke det er derfor, men jeg har ikke kompetanse på hvordan overvekt påvirker ledd.

Anonymous poster hash: f53b0...9ff
  • Liker 1
Skrevet

Dette høres ut som et mangefasettert problem. Vær nøye med at du bestiller en dobbeltime hos legen, minst! På det vanlige kvarteret har ikke legen sjans å begynne å ta tak i alt dette.

Hva veier du nå?

Angående toalettproblemene bør du kanskje få en utredning på hormoner og nyrer, for å se om det er noen medisiner som kan hjelpe.

Kanskje det kan hjelpe å gå til psykolog bare for å få pratet skikkelig med noen om alt dette?

For øvrig er denne fin: http://www.youtube.com/watch?v=4b8oB757DKc

Anonymous poster hash: c1fc2...2b8
Skrevet

Sliter jo og med fingre osv så det kan ikke ha noe med det og Gjøre. Blitt mye værre nå, men ingen anelse selv. Men litt rart det og.

Skrevet

Har snakket med psykolog :) veier 80 kilo i dag

Skrevet

Har legen din noen gang undersøkt deg for leddgikt eller fibermylargi? Siden legen mener merkene du har sitter kun i hode?

Fikk også høre det av legen min da jeg hadde det akkurat slik som deg. Men fikk tilsluttet undersøkt meg og fikk bekreftet at jeg hadde leddgikt. Så stå på ditt få deg undersøkt. Ser også du sliter med andre ting, som legen mente at og satt i hode. Godt du fikk bekreftet at det ikke gjorde det. Sier mye om legen du hadde.

Bare be legen undersøke deg, symptomene stemmer hvertfall med leddgikt. Men kan jo også være andre ting.

Skjønner du er redd fo å snakke med lege, så lenge du er blitt behandlet på denne måten før. Men dumt å gå for lenge med plagene. Dem må bare ta deg på alvor. Legene er veldig flinke til og skylde på vekta feks. så klart kan det slite på kne osv, men så lenge du sliter med fingre osv så er det nok mer som ligger bak. :)

Nyrestein og det er vel sjekket at du har, vis jeg skjønner deg rett?

Anonymous poster hash: 1d348...e39

Skrevet

Det skrives forresten FIBROMYALGI

Anonymous poster hash: f53b0...9ff
  • Liker 1
Skrevet

Nyrestein og karnøster og prolaps i ryggen pluss godartet svulst i hypofysen er undersøkt og funnet ut at jeg har ja. Ikke blitt undersøkt ang muskel og ledd plagene nei. Så da får vi se, kjett når legen påstår at det sitter kun i hode. Ikke orker og undersøke en gang. Men har ny lege nå som jeg har Vært til en gang. Så da får vi se. Gruer meg veldig.

Skrevet

Den viktigste årsaken kom til slutt, nesten. Når du har tumorer/svulster på hypofysen så er det ikke uvanlig med de plagene du sliter, særlig hyppige toalettbesøk. "Væskebalansesystemet" i kroppen er knyttet til hypofysen. Og har du en variant av hypofysesvikt så får du problemer med tretthet, ledd osv.

Du har vært imponerende dyktig mht. Vektredusjon, det skal du være stolt av.

Se om du orker å vente til du har legetimen din om ikke så ringer du og får en hastetime. Lag deg en huskelapp på alle symptomene dine og vis evt. Lappen til legen. Da blir det lettere for legen å se alt i sammenheng. Opplys og om tumorene på Hypofysen. Jeg har mulige hypofysetumorer og er unde tett oppfølging og har fått beskjed om å være obs på de symptomene du nevner særlig ofte toalettbesøk. Er usikker på om du skal vente i to uker på å oppsøke lege....

Anonymous poster hash: aadf3...58d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...