B.A. Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Ja jeg lurer på hvor ofte du defragmenterer? Og gjerne også hvor ofte du kjører Ccleaner..
-Jiinxs- Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 (endret) Aldri. Eller en gang på 90 tallet. Edit: Det står litt info om det her. Om man føler at pcen er treg så finnes det andre måter å fikse det på. Endret 11. november 2014 av -Leon- 2
Yme Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 (endret) Maskinene mine gjør det av seg selv, så jeg merker ikke noe til det. De gjør det 1 gang i uka. Endret 11. november 2014 av Yme 2
Spaghetti Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Har SSD, så defragmenterer ikke harddisken da. CC cleaner har jeg aldri brukt. Bruker ikke antivirus osv.
Gjest Peanut Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 (endret) Bruker ikke antivirus osv. Jeg defragmenterer når harddisken begynner å bli full. Ellers kjører jeg CCleaner etter endt pc-bruk for dagen- dvs én gang om dagen. Endret 12. november 2014 av Peanut
Minya Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Defrag er egentlig ganske unødvendig med de moderne operativsystemene. Win7 ordner vel en egen defrag i ny og ne om du setter den til det, da kjører den enten i bakgrunnen eller utelukkende når pc'en ikke er i bruk, men på. Det var derimot ganske vanlig under både win95 og win98-perioden, både pga operativsystemene og pga typen harddisk som var standard den gangen. SSD, som er en mye vanligere standard i dag, har ikke like stort behov for defrag. Virusscan er ikke nødvendig så ofte om du har brukbar brannmur, eller bare bruker sunn fornuft på nettet.
Yme Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 Det var derimot ganske vanlig under både win95 og win98-perioden, både pga operativsystemene og pga typen harddisk som var standard den gangen. SSD, som er en mye vanligere standard i dag, har ikke like stort behov for defrag.Man skal ikke defragmentere SSDer i det hele tatt. En SSD har begrenset levetid, og levetiden den har, synker hver eneste gang den må jobbe med informasjonen som ligger på disken. Siden den henter informasjon på en helt annen måte enn HDDer, trenger den ikke at informasjonen er lagret "inntil" hverandre, og defragmentering er dermed bare unødvendig flytting av potensielt ganske mange filer, og disken vil bli fortere sliten og dø. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå