Gå til innhold

Hvor mye har du i forbruksgjeld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hadde rundt 40 000 på det værste. Det værste var at alt bare var forbruk. Jeg spiste, drakk og shoppet for 40 000 kr jeg ikke hadde! Jeg var student og var sammen med en kar som tjente bra, han dro opp forbruket mitt (ja da vet det er lin egen feil) men det er ikke så lett å alltid være bremsen i forholdet. Nå har jeg betalt ned rubb og rake, og har for til og med en buffer på 20 000 som stadig vokser :)

Anonymous poster hash: 2ec25...d9b

Oi så bra! Klapp på skulderen 😊det jeg sliter med er å holde på motivasjonen til å fortsette å nedbetale - blir så lei så ryker jeg på en smell igjen! Levde du stramt en periode eller nedbetalte du over lang tid?

Anonymous poster hash: 85a61...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er! Nå inspirerte du meg skikkelig her :) Hvor mye betalte du pr mnd ca til du hadde betalt ned alt? Jeg har tenkt å betale 3-5000 pr mnd og ca 10.000 før jul. OG spare litt på sparekonto i tillegg!

Anonymous poster hash: de499...fe2

Jeg kuttet hardt ned på absolutt alt, betalte ned med 7 000 i mnd. ville heller leve skikkelig sparsomt en liten tid enn å dra pinen ut i lang tid... Hørtes ut som du har en god plan. Det letter veldig å ha en god plan, da virker det mindre uoverkommelig...

Lykke til!

Anonymous poster hash: 2ec25...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så bra! Klapp på skulderen det jeg sliter med er å holde på motivasjonen til å fortsette å nedbetale - blir så lei så ryker jeg på en smell igjen! Levde du stramt en periode eller nedbetalte du over lang tid?

Anonymous poster hash: 85a61...52e

Jeg betalte det ned ganske kjapt, den var så spykisk tung den gjelden at jeg orket ikke å dra det ut... Prioriterte knallhardt. For meg var planen i seg selv veldig motiverende, gikk litt sånn sport i hvor billig jeg kunne lage middag etc... Men altså det er knallhardt altså, men sett deg små delmål, og gled deg over fremgangen...

Lykke til!

Anonymous poster hash: 2ec25...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 15000 ca fordelt på 2 kredittkort.

Grunnen er diverse problemer med inntekt etter jeg flyttet tilbake til Norge etter utenlandsopphold + at jeg har vært litt for glad i å shoppe ting jeg ikke nødvendigvis har råd til.

Hadde 30000 før sommeren så er veldig fornøyd med hvor mye jeg har betalt ned:) Håper å få tilbakebetalt alt innen våren 2015.



Anonymous poster hash: 8b46c...dd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du må komme her og tro du er så mye bedre enn oss som har gjeld da... Gni det inn lissom!

Anonymous poster hash: de499...fe2

Ja "lissom", du avslørte meg. Det var akkurat dét jeg prøvde på. :regn:

Kom med forslag til hvordan unngå forbruksgjeld. Om det å ville komme med forebyggende forslag svei får så være.

Lykke til til de som holder på å betale ned! :)

Endret av Cerasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja "lissom", du avslørte meg. Det var akkurat dét jeg prøvde på. :regn:

Kom med forslag til hvordan unngå forbruksgjeld. Om det å ville komme med forebyggende forslag svei får så være.

Lykke til til de som holder på å betale ned! :)

Men vi er fullstendig klar over at det ikke er LURT eller særlig økonomisk å ta opp slike lån skjønneru. Vi er ikke retards. Det går an å gi råd uten at du trenger se ned på folk..

Jeg fikk meg en støkk da jeg så hvor mye jeg bruker hver måned på dritt fra Deli de Luca og lunch på jobb. Mye å spare bare der! I tillegg har jeg solgt noe på finn og skal gjøre alt jeg kan for å bli gjeldsfri til sommeren. Da vil jeg kun ha igjen studielån + boliglån men det gjør ingenting :)

Blir inspirert av å lese om alle flinke folk som har kvittet seg med gjelda, det er utrolig bra gjort!

Anonymous poster hash: de499...fe2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20.000 på mastercard. Blanding av å måtte bruke av det for å klare meg fordi jeg har AAP og å kjøpe ting som skulle spleises på men aldri fikk igjen penger for. Sure penger ettersom "ikke alt er mitt". Nå er i hvertfall kortet klippet, og fokuset er nedbetaling ASAP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 15000 ca fordelt på 2 kredittkort.

Grunnen er diverse problemer med inntekt etter jeg flyttet tilbake til Norge etter utenlandsopphold + at jeg har vært litt for glad i å shoppe ting jeg ikke nødvendigvis har råd til.

Hadde 30000 før sommeren så er veldig fornøyd med hvor mye jeg har betalt ned:) Håper å få tilbakebetalt alt innen våren 2015.

Anonymous poster hash: 8b46c...dd6

Det klarer du fint:) heia heia!

Anonymous poster hash: 67a32...313

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde 25 000 i mastercard, pluss 80 000 i skolepenger til BI. Det betalte jeg ned på 1 år.

Feriepenger, skattepengene gikk med, i tillegg til halve lønnen. (jobbet deltid ved siden av studiene)

Nå er jeg gjeldfri, men har ikke fått en veldig stor buffer enda. Jobber med saken!

Følelsen når man er ferdig å betale? Den er PRICELESS;)

Lykke til, dere som holder på å betale ned. Mange gode tips til studentmenyer som ikke koster all verden på nettet, og havregryn er veldig billig frokost! omelett er også billig og genialt;)



Anonymous poster hash: 67a32...313
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 150.000 i inkasso, gjeld og forbrukslån på det verste. Betalte det ned på ett år der jeg bare jobbet og ikke kjøpte noe ufornuftig. Skal aldri sette meg i den situasjonen igjen!

Nå har jeg et kort på 10.000 som det vel står 4000 på nå. Betaler det ned og bruker det litt om hverandre. Men har nå økonomi til å ha det, og det hadde jeg ikke den gangen.



Anonymous poster hash: 5d338...b31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen fan av konseptet.

Med en økonomisk buffer slipper du å bruke forbrukslån/kredittkort ved uforutsette utgifter som f.eks. at bilen må på verksted, eller hvis vaskemaskinen ryker.

Den eneste valide grunnen jeg kan komme på til å bruke kredittkort o.l., er hvis du med 100% sikkerhet kan si at du får råd til å gjøre opp for deg før rentene begynner å løpe.

Jeg har dermed 0,- i kredittkortgjeld og forbrukslån.

Samme her.

Jeg bruker kun kredittkort om jeg skal reise eller bestille på nett, og betaler alltid i tide. Har 0 i kredittkortgjeld, forbrukslån, studielån og boliglån.

(Vil sies at jeg er en sånn som får f.n.a.t.t. av tanken på å bruke mye penger så å bruke maksgrensen på masterkortet mitt har aldri skjedd. :sjenert: Jeg bruker generelt lite penger, og sparer der jeg kan).

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen 16 tusen av et lån på 75 tusen. På tross av en bilrep. på 12 tusen blir jeg ferdig med lånet på nøyaktig 2 år i det stedet for 3 (2 år uten sommerferie).

Never again.

Anonymous poster hash: 5aedb...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vel 14000kr kredittkort og har 45000 i forbrukslån.

Har nedbetalt kortene på 2 måneder (okt og nov) og klarer å raske sammen 17000kr i løpet av november og desember for ekstra nedbetaling på lånet. Har jobbet vanvittig mye ekstra disse 2 + mye fremtidig i desember, og kuttet ut mye av forbruk.

Kjipt å se at 31000kr ikke går på sparekontoen da :(

Med dette tempoet er jeg ferdig rundt juni.

Anonymous poster hash: bfbe9...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har 120000 i forbrukslån og 35000 i kredittkortgjeld.



Anonymous poster hash: a1211...3f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at du har insett at dette ikke er en bra måte å takle depresjon på :) stå på! jeg har vært der selv.

Tusen takk for støtten! Dette er noe jeg skammer meg så mye over at de færreste vet om det, og hos foreldre møter jeg bare fnysing og risting på hodet. Ikke noe kjekt. :trist:

Anonymous poster hash: cc597...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere råd til forbruksgjeld, så har dere råd til å spare.

At dere tør.

Tll dere som vurdere dettte.....har du råd til å spare ? Ne? Da har du heller ikke penger å betale lånet med



Anonymous poster hash: 5b23a...10b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere råd til forbruksgjeld, så har dere råd til å spare.

At dere tør.

Tll dere som vurdere dettte.....har du råd til å spare ? Ne? Da har du heller ikke penger å betale lånet med

Anonymous poster hash: 5b23a...10b

Igjen, hva er poenget med å være så besserwisser? Og se ned på folk fordi vi har forbruksgjeld? Har du hatt en vanskelig oppvekst eller noe?

Jeg syns det er inspirerende jeg, å lese om at folk har tatt tak i økonomien sin. Det inspirerer hvertfall meg og sikkert fler å lese at det er mulig!

Og JA vi vet at det er dumt med forbrukslån men gjort er gjort!

Anonymous poster hash: de499...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 30.000 i kredittkortgjeld og betale siste avdraget i går. For en vanvittig deilig følelse!!!

Jeg var så heldig å få låne hele beløpet av en venn, slapp renter og betale 3000 pr måned :-)

Jeg skal aldri sette meg i den situasjonen jgjen,

Anonymous poster hash: 281ba...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag betale jeg klarna- 2 jævelposter borte fra budsjettet og ikke noe mer netthandel på miinto på meg! Nå tar jeg fatt masteren og heldigvis er det halv skatt i november! Et år til på vann og brød også endelig har jeg en sunn økonomi!!😊utrolig lettelse for hvert avdrag men går sent med høye renter..

Anonymous poster hash: 85a61...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...