AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Hvorfor har du denne gjelden og har du en plan for hvordan du kan bli kvitt den? Altså tråden for tips og sparing for oss som har havnet i luksusfellen! Anonymous poster hash: 85a61...52e
Rachelzane Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 (endret) .. Endret 18. mars 2015 av Rachelzane 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Hvorfor har du denne gjelden og har du en plan for hvordan du kan bli kvitt den? Altså tråden for tips og sparing for oss som har havnet i luksusfellen! Anonymous poster hash: 85a61...52e 6000kr på MasterCard. Skal betale tilbake når jeg får jobb.Anonymous poster hash: 9334d...40e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 0,-. Holder meg langt unna forbrukslån. Har boliglån og studielån. Anonymous poster hash: 9e5ab...5bc 4
Cerasus Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 (endret) Er ingen fan av konseptet. Med en økonomisk buffer slipper du å bruke forbrukslån/kredittkort ved uforutsette utgifter som f.eks. at bilen må på verksted, eller hvis vaskemaskinen ryker. Med vett i hodet og litt tålmodighet klarer du å vente med å shoppe til du får lønn. - Og har du ikke råd til det når lønna først kommer, da har du heller ikke råd til å betale for deg med kredittkort. Den eneste valide grunnen jeg kan komme på til å bruke kredittkort o.l., er hvis du med 100% sikkerhet kan si at du får råd til å gjøre opp for deg før rentene begynner å løpe. Jeg har dermed 0,- i kredittkortgjeld og forbrukslån. Endret 11. november 2014 av Cerasus 2
Gjest HappyWaffle Skrevet 11. november 2014 #7 Skrevet 11. november 2014 gjelder lånekassen? (80.000 i så fall som ikke nedbetales for øyeblikket) i tilleg har jeg 2 kredittkort på 5000 og 15000 (det på 5000 hadde siste innbetaling nå i nov ) kortet på 15000 betales ned ved at det trekkes direkte fra lønn (1500 pr mnd). banken- 20.000 (betaler 700 pr mnd) forbruksgjeld; folkia 3900 (500 pr mnd) trustbuddy 9000 (700 pr mnd) et eller anna til klarna 5500 (500 pr mnd) betaler etter evne. fra april til nå har jeg nedbetalt gjeld for nesten 30.000. trenger vel ikke si hvor ferie og skattepengene gikk men DEILIG å bli kvitt det. blir mer og mer motivert for hver regning som er borte fra livet mitt. som moren min sa til meg, det var bedre at jeg gikk på denne smellen nå mens jeg var ung, enn å gjøre det når jeg var godt voksen med familie skulle ønske jeg slapp dette, men jeg har selv rotet meg inn i det, å må pent betale for meg flyttet fra bygda til oslo da jeg fikk tilbud om 100% stilling i motsetning til de ca 15 timene jeg hadde i uka fra før det er tøffe tak, å mange ganger har jeg lyst til å rømme fra landet, men det kommer man nok ikke så langt med. jeg har satt opp et eget system på excel hvor jeg har oversikt over all gjeld, til hvem med kid, konto, sum, nebetalingssum osv. alt er fargekodet, lilla er ferdig nedbetalt, da ser jeg at jeg har igjen mindre og mindre å betale
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 Hvorfor svarer de med 0 i forbrukslån? Æsj.. Jeg har 45 tusen, og jeg vet ikke hvor hodet mitt har vært! Planen er og ikke unne meg noen ting det neste året..ikke et eneste kafé besøk på meg, og røyken stumpet jeg for en uke siden! Bør klare 2000 pr mnd med de kuttene samtidig går halv skatt i desember inn på nedbetaling- så kjipe gaver til familien 😁Anonymous poster hash: 85a61...52e 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #9 Skrevet 11. november 2014 I forbindelse med samlivsbrudd måtte jeg ta ut ca 40 000 på kredittkort for å kjøpe en bil og betale depositum på en liten kjellerleilighet. Dette betalte jeg så fort jeg kunne og var helt kvitt det innen et år. Utenom dette har jeg aldri hatt forbruksgjeld.Anonymous poster hash: 6d7d4...dac
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #10 Skrevet 11. november 2014 ca 40 000. Shopping er et stort problem for meg og jeg har brukt shopping for å døyve en depresjon. Kan vel trygt si at det ikke hjalp. Så nå er det full stopp på shopping for meg, og fokus på nedbetaling av gjeld heller. Anonymous poster hash: cc597...557
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #11 Skrevet 11. november 2014 ca 40 000. Shopping er et stort problem for meg og jeg har brukt shopping for å døyve en depresjon. Kan vel trygt si at det ikke hjalp. Så nå er det full stopp på shopping for meg, og fokus på nedbetaling av gjeld heller. Anonymous poster hash: cc597...557 Jeg også.. Reine shoppingdronninga, nå er der fokus på nedbetaling!Anonymous poster hash: 85a61...52e
Gjest HappyWaffle Skrevet 11. november 2014 #12 Skrevet 11. november 2014 ca 40 000. Shopping er et stort problem for meg og jeg har brukt shopping for å døyve en depresjon. Kan vel trygt si at det ikke hjalp. Så nå er det full stopp på shopping for meg, og fokus på nedbetaling av gjeld heller. Anonymous poster hash: cc597...557 så bra at du har insett at dette ikke er en bra måte å takle depresjon på stå på! jeg har vært der selv.
Gjest Skrevet 11. november 2014 #13 Skrevet 11. november 2014 38.000. Mastercard etter periode med NAV og mellom jobber! Betaler med sakte men sikkert, begynner skole til våren og regner med å få betalt ned alt innen neste år!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #14 Skrevet 11. november 2014 Kjøper bensin med kredittkort for å få rabatt på drivstoffet. Ca. 1200 kr. Betales inn når jeg får lønn om noen dager. Vil ikke betale renter. Innfrir alltid før rentene begynner å løpe, løpsk.Anonymous poster hash: 7bc70...371 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #15 Skrevet 11. november 2014 Kjøper bensin med kredittkort for å få rabatt på drivstoffet. Ca. 1200 kr. Betales inn når jeg får lønn om noen dager. Vil ikke betale renter. Innfrir alltid før rentene begynner å løpe, løpsk.Anonymous poster hash: 7bc70...371 Det er vel nøkkelordet- rentene er skyhøye! Jeg betaler og betaler men det går jo så seint fordi jeg betjener like mye renter som nedbetaling... Full skjerpings !Anonymous poster hash: 85a61...52e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #16 Skrevet 11. november 2014 Jeg har 45.000 kr i forbrukslån og kredittkort. Gikk på en smell etter en USA-tur i sommer. Nå er det slutt på shopping, uteliv og tull på Deli de Luca. Håper jeg kan nedbetale 10.000 kr før jul Anonymous poster hash: de499...fe2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #17 Skrevet 11. november 2014 Er ingen fan av konseptet. Med en økonomisk buffer slipper du å bruke forbrukslån/kredittkort ved uforutsette utgifter som f.eks. at bilen må på verksted, eller hvis vaskemaskinen ryker. Med vett i hodet og litt tålmodighet klarer du å vente med å shoppe til du får lønn. - Og har du ikke råd til det når lønna først kommer, da har du heller ikke råd til å betale for deg med kredittkort. Den eneste valide grunnen jeg kan komme på til å bruke kredittkort o.l., er hvis du med 100% sikkerhet kan si at du får råd til å gjøre opp for deg før rentene begynner å løpe. Jeg har dermed 0,- i kredittkortgjeld og forbrukslån. Fint at du må komme her og tro du er så mye bedre enn oss som har gjeld da... Gni det inn lissom! Anonymous poster hash: de499...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #18 Skrevet 11. november 2014 hadde rundt 40 000 på det værste. Det værste var at alt bare var forbruk. Jeg spiste, drakk og shoppet for 40 000 kr jeg ikke hadde! Jeg var student og var sammen med en kar som tjente bra, han dro opp forbruket mitt (ja da vet det er lin egen feil) men det er ikke så lett å alltid være bremsen i forholdet. Nå har jeg betalt ned rubb og rake, og har for til og med en buffer på 20 000 som stadig vokser Anonymous poster hash: 2ec25...d9b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #19 Skrevet 11. november 2014 hadde rundt 40 000 på det værste. Det værste var at alt bare var forbruk. Jeg spiste, drakk og shoppet for 40 000 kr jeg ikke hadde! Jeg var student og var sammen med en kar som tjente bra, han dro opp forbruket mitt (ja da vet det er lin egen feil) men det er ikke så lett å alltid være bremsen i forholdet. Nå har jeg betalt ned rubb og rake, og har for til og med en buffer på 20 000 som stadig vokser Anonymous poster hash: 2ec25...d9b Så flink du er! Nå inspirerte du meg skikkelig her Hvor mye betalte du pr mnd ca til du hadde betalt ned alt? Jeg har tenkt å betale 3-5000 pr mnd og ca 10.000 før jul. OG spare litt på sparekonto i tillegg! Anonymous poster hash: de499...fe2
Puny Skrevet 11. november 2014 #20 Skrevet 11. november 2014 Er ingen fan av konseptet. Med en økonomisk buffer slipper du å bruke forbrukslån/kredittkort ved uforutsette utgifter som f.eks. at bilen må på verksted, eller hvis vaskemaskinen ryker. Med vett i hodet og litt tålmodighet klarer du å vente med å shoppe til du får lønn. - Og har du ikke råd til det når lønna først kommer, da har du heller ikke råd til å betale for deg med kredittkort. Den eneste valide grunnen jeg kan komme på til å bruke kredittkort o.l., er hvis du med 100% sikkerhet kan si at du får råd til å gjøre opp for deg før rentene begynner å løpe. Jeg har dermed 0,- i kredittkortgjeld og forbrukslån. hmmm... leste du den tråden med hun stakkars dama som hadde fått nesten 300 000 i uforutsette utgifter med bad og vetrinærregning? de færreste har 300 000 i buffer. Ting kan skje, det er ikke all forbrukslån som går til shopping 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå