AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Jeg har vært plaget med depresjoner i mange år og de kommer alltid tilbake. I høst flyttet jeg, og det gikk fint, men nå begynner jeg å falle tilbake i gamle tankemønstre. Jeg ble henvist av min gamle psykolog i den gamle byen min til dps i denne byen, men jeg har ennå ikke fått plass. Jeg går bare og venter på å høre mer. Jeg merker at ting bare blir vanskeligere og vanskeligere, hva skal jeg gjøre mens jeg venter? Jeg har ikke fastlege i byen og heller ikke noen andre jeg kan prate med... Anonymous poster hash: d3fa0...a84
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Når vi ikke vet hvor i landet du befinner deg er det litt vanskelig å rådgi deg, men stedig legevakt skal du kunne søke hjelp hos.Anonymous poster hash: 96793...e3a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Når vi ikke vet hvor i landet du befinner deg er det litt vanskelig å rådgi deg, men stedig legevakt skal du kunne søke hjelp hos.Anonymous poster hash: 96793...e3a Bor i midt-norge. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre eller hva jeg skal si. Legevakta kan jo sikkert ikke hjelpe meg med noen ting som helst, en gang på legevakta hjelper ikke noen ting. Så frustrerende at det skal så fryktelig mange måneder å få hjelp fra dps. Jeg vil jo helst ikke gjøre noe drastisk for å få hjelp fortere... Anonymous poster hash: d3fa0...a84
Gjest Gjest_Erica Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Hva med å skaffe deg en fastlege?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Hva med å skaffe deg en fastlege? Ja, burde sikkert det. Men hva skal jeg si? Jeg er jo allerede henvist, så er redd jeg kaster bort legens tid. Jeg trenger egentlig å lette på trykket, men har ingen å prate med. Anonymous poster hash: d3fa0...a84
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 Du skal si akkurat det samme som du har skrevet her inne om hvordan du har det. Drastiske ting er dumt å gjøre for å få hjelp. Legevqkta kan hjelpe deg videre til qndre der du kan få hjelp mens du venter dpsen. Eller de kan purre på dps, slik at dps forstår at du trenger hjelp nå og ikke om 5 uker. Kjenner ikke til om der er andre akutttilbud i Trøndelagsfylkene. Kan du ringe d2n fastlegen du har og be om at han ringer deg tilbake fordi du trenger hjelp og er for langt unna til å komme fysisk på kontoret? Anonymous poster hash: 96793...e3a
Gjest Gjest_Erica Skrevet 11. november 2014 #7 Skrevet 11. november 2014 AnonymBruker, on 11 Nov 2014 - 20:34, said: Ja, burde sikkert det. Men hva skal jeg si? Jeg er jo allerede henvist, så er redd jeg kaster bort legens tid. Jeg trenger egentlig å lette på trykket, men har ingen å prate med. Anonymous poster hash: d3fa0...a84 Du kan jo be om en dobbelttime hos fastlegen og få snakket med h*n mens du venter... Jah, så var han langt unna Flere kommuner har noe som kalles "Livskrisehjelpen" hvor du kan ringe å få snakke med noen. Du har jo også hjelpetelefoner, som Kirkens SOS og Mental Helse. Kanskje det kan lette litt på trykket å bare få lufte tankene med noen andre? Kirkens SOS har også en chattetjeneste hverdager 18.30-22.30, om du ikke liker telefoner. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 Ta kontakt med fastlegen og si det haster. Eventuelt ring DPS'et eller be noen i familien din ringe. Har de en mulighet så vil en del kunne plassere deg lenger fram i køen. Er det krise går du på legevakten. Anonymous poster hash: 64842...18d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå