Gå til innhold

Slipper baksmell!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjor fikk jeg solid baksmell fordi jeg plutselig endte opp med å jobbe mye mer enn planlagt og tjente 100000 mer enn jeg skulle. Da jeg skulle endre skatt ble jeg syk og fikk ikke betalt noe særlig skatt ettersom jeg kun har tilkallingsjobb. I år har jeg tjent enda mer, men var smart nok til å endre skatteprosenten og får tilbake over 25000!

Hva gjør dere andre med veldig ustabil inntekt?

Planen var ikke å betale sååå mye skatt, men ble syk i år og så da ble det lite jobb de periodene jeg vanligvis jobber mye.

Anonymous poster hash: 43a11...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor fikk jeg solid baksmell fordi jeg plutselig endte opp med å jobbe mye mer enn planlagt og tjente 100000 mer enn jeg skulle. Da jeg skulle endre skatt ble jeg syk og fikk ikke betalt noe særlig skatt ettersom jeg kun har tilkallingsjobb. I år har jeg tjent enda mer, men var smart nok til å endre skatteprosenten og får tilbake over 25000!

Hva gjør dere andre med veldig ustabil inntekt?

Planen var ikke å betale sååå mye skatt, men ble syk i år og så da ble det lite jobb de periodene jeg vanligvis jobber mye.

Anonymous poster hash: 43a11...a4e

Man sparer jo bare en del av inntekten slik at man har penger til å betale baksmellen. Det er forøvrig mer lønnsomt enn å betale mye skatt gjennom året.

Anonymous poster hash: 16e0c...20c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter et excelark hvor jeg plotter inn inntekter og hvor mye jeg har betalt i skatt. I fjor bommet beregningene på restskatt med 100kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe problem å få betalt restskatten, men fint å slippe.

Jeg får prøve å begynne med excelark. Jeg jobber to forskjellige steder og har fått lønnsslipper på ulike adresser. Lønnen varierer fra 0 til 55 000 per måned så blir mye kaos. Til neste år blir lønnen jevnere håper jeg så blir det lettere.

Vet at det å spare med å betale formye skatt ikke er lønnsomt, men samtidig vet jeg at de pengene mest sannsynlig hadde blitt brukt på tull og ikke spart. Jeg sparer 5500 i måneden så er flink til å spare sånn ellers.

Det får bli excelark og så får jeg passe på å endre adresse slik at jeg får lønnsslipp

Anonymous poster hash: 43a11...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter et excelark hvor jeg plotter inn inntekter og hvor mye jeg har betalt i skatt. I fjor bommet beregningene på restskatt med 100kr :)

Hva er poenget med å bruke tid på dette? Du tjener jo ingenting på det.

Anonymous poster hash: 73787...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å bruke tid på dette? Du tjener jo ingenting på det.

Anonymous poster hash: 73787...674

Jeg pleier å bevisst betale for lite i skatt for å så regne ut hva restskatt vil bli. Så betaler jeg da innen fristen 31. Mai hvert år. Når man gjør det, så slipper man renter på restskatt. Samtidig som man har tjent renter på å ha pengene selv.

Altså, excelarket mitt sa jeg ville få en restskatt på rundt 40.000,- betalte så inn det beløpet til kemneren, og fikk regning på 100,-. Eventuelle renter er da kun beregnet på de 100,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...