Gå til innhold

Ny oppstart på cerazette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har startet opp på cerazette igjen etter et års opphold. Forrige gang hadde jeg ikke mensen på 5 år, men nå har jeg hatt det sammenhengende i ca.3 uker og det virker som det bare blir mer. Veldig slitsomt!

Er det noen som har startet opp igjen og fått et annet resultat enn forrige gang? Hadde jo håpet å få samme resultat som sist da jeg er veldig plaget med smerter under menstruasjonen:/

Anonymous poster hash: 682b2...bfc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det samme, bare med Microgynon. Jeg blør mindre og har mindre smerter enn før jeg begynte (8 år siden), men er så hormonell før og under menstruasjon at jeg ikke orker det. Blir nesten depressiv og suicidal. Dette gjør jeg i samarbeid med endokron-lege

Anonymous poster hash: e83d4...05c
Skrevet

Hei!

Jeg har startet opp på cerazette igjen etter et års opphold. Forrige gang hadde jeg ikke mensen på 5 år, men nå har jeg hatt det sammenhengende i ca.3 uker og det virker som det bare blir mer. Veldig slitsomt!

Er det noen som har startet opp igjen og fått et annet resultat enn forrige gang? Hadde jo håpet å få samme resultat som sist da jeg er veldig plaget med smerter under menstruasjonen:/

Jeg lurer litt på det samme - om man får annen effekt andre gangen altså. Men i motsetning til deg så blødde jeg sammenhengende i månedsvis på de pillene. Måtte sluttet da jeg fikk jernmangel og hele pakken.

Men er jo interessant at man kan reagere så pass ulikt andre gangen, sånn som du gjør. Personlig er jeg litt skeptisk til å prøve de igjen altså.... jeg hadde utelukkende dårlig erfaring. Men har lest på nettet at blødningene gir seg etter et par måneder hos veldig mange, og at man liksom skal "holde ut". Jeg holdt ut altfor lenge i hvert fall...

Skrevet

Jeg er på min fjerde uke med disse pillene nå.

Uke nr 1: Ekstreme smerter, og mens.

Uke 2-3: Mensfri

Slutten av uke 3: Mens starter

Uke 4: Mens

Det er veldig lite, men det er der... og plager. Møkkapiller. Har ellers ikke merket noe til andre bivirkninger.

Anonymous poster hash: 48668...da3
Skrevet

Jeg er på min fjerde uke med disse pillene nå.

Uke nr 1: Ekstreme smerter, og mens.

Uke 2-3: Mensfri

Slutten av uke 3: Mens starter

Uke 4: Mens

Det er veldig lite, men det er der... og plager. Møkkapiller. Har ellers ikke merket noe til andre bivirkninger.

Anonymous poster hash: 48668...da3

Etter noen måneder begynte jeg å miste masse hår... men kan ha vært i sammenheng med en ganske stressende periode også. Men mistenker at det var pillene. Vær på vakt. :P Jeg sluttet så snart jeg merket det, og da stanset det etter noen uker. Men ja... nei... de pillene der altså.

Skrevet

Ts:

Ja, syns det er litt rart hvis man får en totalt annen reaksjon ved ny oppstart i og med at jeg ikke så snurten av mensen på fem år sist.

Skal fortsette litt lenger på dem da, men orker ikke hvis det skal være sånn i flere måneder! Da kommer jeg til å bli blodfattig.. :P

Hadde ikke noen bivirkninger forrige gang jeg gikk på de, så var veldig fornøyd! Største bonusen er jo at jeg slapp unna mensen og de fæle smertene!

Kan ikke gå på vanlig p-piller fordi jeg har en liten økt fare for blodpropp, så jeg får se om kroppen min snart blir venner med cerazette:)

Skrevet

Jeg var omvendt av deg. Fikk først mensen konstant, sluttet og begynte igjen, mistet mensen.

Skrevet

Ts:

Æsj, da kan det jo hende jeg er av de uheldige denne gangen da:p får prøve å holde ut litt lenger og se om det gir seg snart da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...