Gå til innhold

Syke barn - hvordan får dere det til?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker, on 11 Nov 2014 - 12:54, said:snapback.png

Jeg er småbarns mamma med to sønner på 4 og 6 og. Jeg har pr dags dato ikke brukt opp sykedagene i løpet av et år. De er syke 1-2 ganger i året, og med det strekker disse dagene mer enn nok til.

Anonymous poster hash: 62b10...5fd

Takk, det høres jo fint ut for deg, men jeg lette mer etter tips når man faktisk har barn som er mye syke.

Anonymous poster hash: 1c567...054

haha, godt svart :) Ikke veldig godt råd å fortelle om hvor lett det har vært for seg med to barn som bare er syke 1-2 ganger i året :jolie:

Det første året eller to kan sykedagene være for få, så etterhvert bruker man ikke opp halvparten engang, heldigvis. Egentlig burde det vært flere sykedager første året, så færre og færre fram til det er slutt. For det er stor forskjell ofte når barna blir litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er småbarns mamma med to sønner på 4 og 6 og. Jeg har pr dags dato ikke brukt opp sykedagene i løpet av et år. De er syke 1-2 ganger i året, og med det strekker disse dagene mer enn nok til.

Så fint for deg. Herregud! Det går an å sette seg inn i andres situasjon. Det kryr av dumme mennesker på KG!

Anonymous poster hash: 4c937...d05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar fri uten lønn, det et greit for arbeidsgiver for både meg og mannen. Prøver å jobbe inn så mye som mulig så det skal fungere økonomisk. Det er de første årene i barnehage som er verst, det kommer seg etterhvert. Nå har vi mulighet til å jobbe hjemmefra så om eldste er syk (1 klasse) er hun mer selvgående enn små søsknene og da får vi faktisk jobbet hjemme med sykt barn.

Anonymous poster hash: b5707...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen sykedager dette året, har vel kanskje brukt 5 dager på disse tre årene hun har gått i bhg. Skjønner vi er heldige. Ammet henne lenge, mulig det har noe å si.

Anonymous poster hash: 7d52b...caf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen sykedager dette året, har vel kanskje brukt 5 dager på disse tre årene hun har gått i bhg. Skjønner vi er heldige. Ammet henne lenge, mulig det har noe å si.

Tror ikke det har så mye å si nei. Jeg kjenner folk som ammet barna sine lenge som har mye syke barn. og folk som har blitt fostra opp på MME og er sjeldent syke. For en ubegripelig påstand.

Anonymous poster hash: 4c937...d05

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange slike dager har man pr barn i løpet av et år? 12? Dersom det er 10-12 dager, så er det nokså mange, og med mindre barnet ditt har unormalt dårlig helse (som er unntak), så ser jeg ingen grunn til at barnet ditt skal være syk så mye. Jeg vet ikke når dere betegner barna som syke, men ved normal forkjølelse, så er ikke det sykdom. Får sikkert noen hissige foreldre som svarer nå, men jeg forstår ikke hvordan disse dagene kan bli brukt opp (med mindre det er noe spesielt). Anonymous poster hash: 62b10...5fd

Har du selv barn? Her fikk guttungen feber i noen dager, så må han være hjemme da i 2 dager og jammen kom feber tilbake kvelden før bhg. Gikk 8 dager bare på feber. Så en omgangsyke og vannkopper. Ja, telle dager kan du jo gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en svært fleksibel jobb der jeg kan jobbe inn tapt arbeidstid på kveldstid eller jobbe hjemmefra mens det syke barnet ser tv.

Har blitt forbløffende effektiv av å være alene med 3 barn, men synes oppriktig synd på alle som bruker opp dagene og ikke har like fleksibel jobb som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer fremdeles min yngste. Hun har vært mye syk både før barnehagestart og nå etter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull.

Jeg var mye syk som ung, og ble ammet til 1,5 år. Etter flere undersøkelser ble det påvist mandler og polypper som måtte fjernes. Det har ingenting med amming å gjøre. Etter at dette ble fjernet hadde jeg 1-2 sykedager i året.

Det har også noe å si hvor sosialt barnet er. Enkelte liker seg for seg selv i en krok, og har utfordringer med å nærme seg andre barn. Mens andre er kontaktsøkende og sosiale. Da blir man selvfølgelig lettere smittet.

Anonymous poster hash: d72b3...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har førstemann vært syk 3-4 dager til sammen siden bhg-start for tre år siden. Lillebror har vært syk omtrent en uke hver måned siden bhg-oppstart for 6 mnd siden. Først var det ørebetennelse. Neste måned var det halsbetennelse. Så var det bronkitt. Så kom omgangssyken. Så var det noen dager med feber og slapphet. Så noen uker senere kom det utslett... Barn er forskjellige!

Anonymous poster hash: 84f1d...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri vert i nærheten av å bruke opp sykedagene til barna. Har 15 dager of forelder (3 barn). Og har vel brukt 3 dager til no i år. *bank i bordet*. No er ungene skolebarn da og merker at de er myyye mindre syk enn da de var mindre. Jeg var "heldigvis" student når minsten begynte i b.hagen. Kunne somregel ta henne med på skolen, men hvis hun hadde feks. Omgangssyke så gikk jo ikke det.

Skjønner at det kan være vanskelig å å det til å gå rundt. Det høres jo ut som om deres barn har fått "alt" av barnesykdommer og virus i år :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare en, som ikke har vært spesielt mye syk, men jammen var det greit at mannen har hatt en fleksibel jobb med mulighet for hjemmekontor! Han har stort sett tatt alle sykedager da han lettere kan unnværes fra jobb, samt feriedager som var til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...