Gå til innhold

Avstemning om ikke-vestlig innvandring

20 stemmer

1. 1. Ønsker du mindre ikke-vestlig innvandring

• Ja - Er kvinne
      11
    • Nei - Er kvinne
      1
    • Ja - Er mann
      6
    • Nei - Er mann
      2
    • Vet ikke
      0
  2. 2. Ønsker du et minimum av ikke vestlig innvandring?

• Ja - Er kvinne
      8
    • Nei - Er kvinne
      4
    • Ja - Er Mann
      6
    • Nei - Er mann
      2
    • Vet ikke
      0
  3. 3. Hvorfor ønsker du ikke slik innvandring? (Se diskrepsjon nedenfor)

• A
      7
    • B
      5
    • C
      5
    • Er ikke mot en slik innvandring
      3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Avstemning om ikke vestlig innvandring.

Her er hva bokstavene står for:

A: Jeg er redd for at nordmenn og da særlig de som er ulike oss kulturelt og etnisk skal bli et lavt antall av landets befolkning. Det kan føre med seg reduksjon i velferd i form av fred og lav kriminalitetsrate og økonomisk velferd hos innbyggerne. Ikke mindre er jeg nervøs for samarbeid innenfor disse gruppene som kommer hit, der de priviligerer seg over den mindre samlede befolkningen (nordmenn og europeere) i form av rasisme.

B: Jeg synes det er synd at arven etter våre forfedre og alt de har skapt skal gå til andre folkegrupper gjennom innvandring og høye fødselsrater. Det er feil at våre forfedres land skal gå til andre.

C: Jeg føler mye av det ovennevnte er en god beskrivelse, men jeg tenker mer på barna og deres velferd. Derfor synes jeg ikke noe godt om denne trenden.

Så hva tenker dere? :) FrP har jo forsøkt nå å stramme inn på innvandringen. Det samme gjør Cameron i Storbritannia.

Anonymous poster hash: effd7...fea
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

A: Jeg er redd for at nordmenn og da særlig de som er ulike oss kulturelt og etnisk skal bli et lavt antall av landets befolkning. Det kan føre med seg reduksjon i velferd i form av fred og lav kriminalitetsrate og økonomisk velferd hos innbyggerne. Ikke mindre er jeg nervøs for samarbeid innenfor disse gruppene som kommer hit, der de priviligerer seg over den mindre samlede befolkningen (nordmenn og europeere) i form av rasisme.

B: Jeg synes det er synd at arven etter våre forfedre og alt de har skapt skal gå til andre folkegrupper gjennom innvandring og høye fødselsrater. Det er feil at våre forfedres land skal gå til andre.

C: Jeg føler mye av det ovennevnte er en god beskrivelse, men jeg tenker mer på barna og deres velferd. Derfor synes jeg ikke noe godt om denne trenden.

Så hva tenker dere? :) FrP har jo forsøkt nå å stramme inn på innvandringen. Det samme gjør Cameron i Storbritannia.

Ovenstående er bare rør og vrøvl!!

Jeg stemmer på sterk og rikelig medisinering, alternativt kraftig børst, inntatt hver halve time!!

• Liker 1
Skrevet

På A skulle det stått: Jeg er redd for at nordmenn, og da serlig dersom det skulle være folk veldig ulikt oss kulturelt og etnisk som ble mange, skal bli et lavt antall av landets befolkning. Og så høy kriminalitetsrate.

Må snart lære meg å lese gjennom hva jeg skriver før jeg poster det som anonym :S

Skrevet

Ovenstående er bare rør og vrøvl!!

Jeg stemmer på sterk og rikelig medisinering, alternativt kraftig børst, inntatt hver halve time!!

Det står redd for, husk det. Du kan ikke kritisere meg for litt angst for fremtiden vel, og det er jo ikke helt urealistisk. Når ville ikke du tilsett et medlem av din familie før en annen?

Skrevet

Hva er greia med dette egentlig?

Se hva folk mener :)

Skrevet

"Ikke-vestlig innvandring" blir et for lite spesifikt begrep til at jeg kan si enten eller. Høyt utdannede indere, kinesere og srilankere er hjertelig velkomne. De begår mindre kriminalitet enn selv etniske nordmenn, tar høyere utdannelse enn etniske nordmenn og har høyere valgdeltakelse enn etniske nordmenn, alle gode indikatorer på tilpasningsevne og at man fungerer godt i samfunnet. Vi skal ikke ta inn folk vi ikke har jobb og ressurser til, men disse gruppene står på plussiden i regnskapet både økonomisk og sosialt.

Så har man også stor innvandring fra enkelte land, f.eks. Marokko og Pakistan, som er langt mer problematisk. De er heller ikke flyktninger, de aller fleste av dem. Lav deltakelse i arbeidslivet, mye kriminalitet og jevnt over langt dårligere integrering. Der er jeg naturligvis langt mer skeptisk. For all del, jeg kjenner svært flinke og integrerte marokkanere og pakistanere, men grupper som ikke er flyktninger og også ligger langt under landsgjennomsnittet på viktige statistikker er jo ikke nødvendigvis all verdens berikelse. Den naturlige sammenligningen er hvordan de gjør det sammenlignet med a) nordmenn og b) andre innvandrergrupper, ikke at "flertallet ikke gjør noe galt".

Siste gruppen er asylsøkere. Disse er åpenbart høyt oppe på flere negative statistikker, men det er jo heller ikke så rart. Man kan selvsagt forsøke å gradvis skru ned antall flyktninger man tar imot, men dette er heller ikke innvandring som er ment å skulle "gå i pluss", så det blir en annen vurdering.

Anonymous poster hash: 06d26...d3d
  • Liker 1
Skrevet

Det var ikke svar som passet for meg sånn egentlig.

Jeg er ikke direkte negativ til innvandring, men jeg ønsker et minimum slik det er nå. Det jeg synes er problemet, er integreringen og segregeringen. Jeg synes egentlig vi burde hjelpe flere fra Syria for eksempel og la asylbarna få bli, men det nytter jo ikke hvis de får opphold og ikke blir integrert. Jeg synes vi bør være flinkere til å fordele innvandrere rundt om i lokalsamfunnene. Ser f.eks den somaliske familien jeg leier ut til. De bor på et lite sted og har blitt veldig godt integrerte og er nå en ressurs, egentlig ganske kort tid etter at de kom.

Anonymous poster hash: 352f5...275
Skrevet

Så var man i gang igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...