Gå til innhold

All inclusive på Gran Canaria?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ønsker oss en liten sydentur til gran canaria i vinter. Jeg har hørt/lest at maten ikke er det helt store, og ser at flere av hotellene har all inclusive som alternativ? Er det noen som har erfaring med dette fra kanariøyene? Gjerne også anbefal hotell om du har det. Vi skal ikke ha med barn, og skal være der i 8 dager. Vi er nokså glad i god mat, og lurer på om det også er verdt det rent økonomisk?

(Ser at man betaler 2000-3000 ekstra pr person for all inclusive).

Anonymous poster hash: 101c7...f77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt dette sist vinter i Tauritodalen. Men vil ikke gjenta det. Maten er ofte den samme til frokost, lunch og middag.

Frokost er ok. Når du er kjent lærer du hvor middagsmaten er ok, både mht. Til smak tilberedningstid.

Valentino i Patalawaca er veldig ok. Der spiser vi minst en gang pr. Uke.

Spørs jo og på hvilke budsjetr du reiser på, og hvor du tenker å bo, gografisk.

Den Norske Klubben og på Kirken treffer du folk du kan spørre om råd og hjelp med alt. Går du på markedet i Arguineguin en tirsdag så er omtrent alle Norske der. Sett deg ned utenfor kafen til klubben og snakk med folk om hvor de anbefaler å spise.

Går du ut til Sementen så er der en veldig populær lokal spiseplass med særs god mat.

Anonymous poster hash: ed455...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har hørt noe om et kjøpesenter i playa del ingles, som vi i alle fall måtte styre unna. stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det heter Jumbo og er egentlig ment for homofile, hvis jeg forstod riktig.

Anonymous poster hash: f3de8...533
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere ikke reiser med barn ser jeg ikke helt meningen med all inclusive. det er lettvindt, men blir litt kjedelig å spise på det samme hotellet hvert måltid? NÅr jeg reiser synes jeg i vertfall at litt av sjarmen er å gå ut på kveldene for å finne et koselig sted å spise :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere ikke reiser med barn ser jeg ikke helt meningen med all inclusive. det er lettvindt, men blir litt kjedelig å spise på det samme hotellet hvert måltid? NÅr jeg reiser synes jeg i vertfall at litt av sjarmen er å gå ut på kveldene for å finne et koselig sted å spise :)

Ja, det ville jeg også tenkt vanligvis. Men ettersom maten på gc har rykte på seg for å være dårlig, så lurer jeg på om det er smartere med all inclusive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det kommer veldig an på hvilket hotell dere velger og hvor hen på Gran Canaria dere reiser til. Har selv lite erfaring om Gran Canaria, men har hørt av flere at det finnes mange gode restauranter. Gårn an å google områdetet dere kunne tenkt dere å dra til for å lese litt om andres inntrykk av restaurantene der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville jeg også tenkt vanligvis. Men ettersom maten på gc har rykte på seg for å være dårlig, så lurer jeg på om det er smartere med all inclusive?

Jeg var på GC i fjor, og maten var helt fantastisk på hotellet vi bodde på! Nydelige, friske råvarer, variert meny, stor utvalg og dyktige kokker. Helt herlig :)

Jeg kom hjem fra Tenerife i går, og synes det var myyyyyye finere der enn på GC, men det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på GC i fjor, og maten var helt fantastisk på hotellet vi bodde på! Nydelige, friske råvarer, variert meny, stor utvalg og dyktige kokker. Helt herlig :)

Jeg kom hjem fra Tenerife i går, og synes det var myyyyyye finere der enn på GC, men det er en helt annen sak.

Det kan være Tenerife, Mallorca, Lanzarote også. Vil ha det godt og varmt, og med kort flytid. Så da ble det liksom GC ganske kjapt :)

Skal sjekke ut Arguineguin, og linken der. Har vært en del i Hellas, og der synes jeg at det er flust av gode restauranter, men angående GC har jeg blitt skremt med at det er pom frittes, og kjøttboller i brun saus over alt! Gidder ikke dra til syden for å spise på IKEA, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være Tenerife, Mallorca, Lanzarote også. Vil ha det godt og varmt, og med kort flytid. Så da ble det liksom GC ganske kjapt :)

Skal sjekke ut Arguineguin, og linken der. Har vært en del i Hellas, og der synes jeg at det er flust av gode restauranter, men angående GC har jeg blitt skremt med at det er pom frittes, og kjøttboller i brun saus over alt! Gidder ikke dra til syden for å spise på IKEA, liksom..

Maten på mange restauranter på GC er dårlig, fordi hele øya er preget av at de tror skandinaverne vil ha skandinavisk mat og kultur på ferie. De har utslettet det spanske/kanariske for å tekkes turister, og det har slått helt feil ut, synes jeg. Maten på hotellet jeg bodde på på GC var fantastisk, dog.

På Tenerife var det god mat på de fleste restauranter, ikke noe pommes frites og kjøttboller der. I tillegg har de bevart sin egen kultur og identitet i mye større grad enn på GC. Det likte jeg, og kommer nok til å velge Tenerife over GC any day hvis jeg drar til Kanariøyene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt all inclusive om jeg ikke reiste med barn.

Har bodd på Gran canaria, og de har da god mat noen steder ihvertfall.

I Patalavaca (som er i nærheten av Arguineguin) så ligger det en asiatisk restaurant.Husker dessverre ikke hva restauranten heter, men den ligger ihvertfall i bygget Doñana.

Ved stranden i Patalavaca ligger det en liten dansk restaurant, Freya. De har sinnsykt god tapas der. Anbefales.

Anonymous poster hash: c44dc...a5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt all inclusive om jeg ikke reiste med barn.

Har bodd på Gran canaria, og de har da god mat noen steder ihvertfall.

I Patalavaca (som er i nærheten av Arguineguin) så ligger det en asiatisk restaurant.Husker dessverre ikke hva restauranten heter, men den ligger ihvertfall i bygget Doñana.

Ved stranden i Patalavaca ligger det en liten dansk restaurant, Freya. De har sinnsykt god tapas der. Anbefales.

Anonymous poster hash: c44dc...a5e

Tapas høres godt ut!! Er litt sånn mat, og sangria vi er på jakt etter. Autentisk mat, og ikke noe IKEA kokkeri. (Ikea kan smake godt, men ikke når man skal kose seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke navnet akkurat nå, men en meget god grill restaurant i Arguineguin. Steker maten på kull, veldig godt!

Synes maten generelt var god på gc (ulike steder, vi reiste mye rundt, ikke store øya. Kan kjøre rundt på en dag!) At jeg synes øya er for turistisk og ikke så interessant, er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke navnet akkurat nå, men en meget god grill restaurant i Arguineguin. Steker maten på kull, veldig godt!

Synes maten generelt var god på gc (ulike steder, vi reiste mye rundt, ikke store øya. Kan kjøre rundt på en dag!) At jeg synes øya er for turistisk og ikke så interessant, er en annen sak.

Ville du heller anbefalt f.eks mallorca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du heller anbefalt f.eks mallorca?

Har ikke vært der, så vet ikke. Men tror ikke noen av de øyene er noe JEG liker. Andre elsker jo gc.... for mye turister, for mye tilpasset turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Har hørt noe om et kjøpesenter i playa del ingles, som vi i alle fall måtte styre unna. stemmer det? Anonymous poster hash: 101c7...f77

Jumbosenteret, ikke noe å trakte etter. Men det er ikke ment for homofile!

Skal du ha stabilt klima holder du deg mellom lille koselige Playa del Cura og Arguineguin. I Playa Del Ingles og lengre nord er det mer vind og kaldere.

Skal du på shopping så finn bakgater i playa eller gå i Puerto Rico, der er de samme varene billigere enn på markedene og på Jumbo. Det er mye det samme som går igjen, i alle butikkene.

Vær obs på at dersom du reiser med barnevogn på buss, så må barnevogna i bagasjerommet under bussen. Buss er ellers lett å reise med, billig og presis.

Kjenner du noen du kan leie privat hos så er dette også en grei måte å bo. Kan du få leie på Valle Marina så er det et veldig greit sted å bo.

Ønsker dere å gå i fjellet så er det både turstier og grusveier. Kart kjøper du i den Norske klubben.

Følg med på canariposten.no/canariajournalen.com? Når du er der nede. Det kommer i perioder "portugisiske krigsskip"/brennmaneter som gjør at strendene stenges. Respekter de røde flaggene på strendene. Stranden i Puerto Rico er ok for barn. Amadores er bare oppskrytt, var der en gang og det var mer enn nok for oss.

Hvor gamle er barna som skal være med?

Anonymous poster hash: ed455...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ville IKKE bodd i Puerto Rico om jeg skulle til GC! Makan til harry sted skal man lete lenge etter. Mallorca er koselig, det også. Fine hoteller, fine strender og bra mat. Kortere flytur også, men ikke sommervær på høst/vinter, slik det er på Kanariøyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på GC i sommer og angret veldig på at vi hadde betalt ekstra for all inclusive. Det var utrolig dårlig mat på hotellet. Så vi gikk alltid ut og spiste lunsj/middag. Men det kan godt hende at vi var uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på GC i sommer og angret veldig på at vi hadde betalt ekstra for all inclusive. Det var utrolig dårlig mat på hotellet. Så vi gikk alltid ut og spiste lunsj/middag. Men det kan godt hende at vi var uheldig.

Hvilket hotell var dette? Ønsker ikke å gjøre samme bommert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...