Gå til innhold

Vi er uansvarlige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger tips.

Vi har utgifter på 16 000 i mnd, inntekter er i underkant av 50 000. Likevel er vi blakk rundt månedsskifte. Eller, vi blir aldri helt blakk men bruker som regel det vi har ført over på sparekontoene de siste dagene mens vi venter på lønn.

Noen gode tips? utenom å kjøpe mat èn gang i uka og å sette opp budsjett, for det gjør vi allerede.



Anonymous poster hash: 38f02...237
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil hoppe til den raske konklusjonen at dere bruker mye cash. Hvis ikke hadde dere logget dere på nettbanken og begynt å gå igjennom hva dere bruker penger på.

Så den enkle begynnelsen er å begynne føre regnskap. Det å faktisk stå og tenke på at hvis jeg kjøper dette, må jeg føre kvitteringen på dataen når jeg kommer hjem, kutter mye tull.

Ellers begynne å se på HVA dere handler når derer handler den ene dagen. Balanser det opp med hvor mye søppel dere har.

Det var høy splid på budsjettet deres. Dessuten ser det ikke ut som det virker; poenget med budsjett er å få pengebruk under kontroll ved å få strukturert den; hvis ikke budsjettet deres går med underskudd, skal ikke regnskapet deres gjøre det heller, så dere må inn å finne ut hva som er galt med budsjettet. Men for å kunne gjøre det, bør dere ha litt mere korrekte regnskapsdata...

Endret av Druid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at vi kjøpe mye dritt. Når vi har vært flinke hele mnd. ender vi alltid opp med å kjøpe noe dyrt (denne mnd. ny telefon), så føler vi oss skikkelig dum når vi ser på budsjettet og hvor mye vi kunne spart/gjeld vi kunne kvittet oss med.

Skal prøve å føre et regnskap.



Anonymous poster hash: 38f02...237
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - vi gjør det. Liker å ha pengeboka full av penger, ha ha.



Anonymous poster hash: 38f02...237
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg en notatbok og skriv ned alt dere kjøper gjennom en måned, dvs. AAAALT! En colaflaske, en tur på do på Oslo City etc. også går dere gjennom det neste måned og ser på om dere trenger alt som dere kjøper.

Endret av Poirot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...