Rapitap Skrevet 20. juli 2004 #1 Skrevet 20. juli 2004 Til dere som vet eller jobber i barnehage selv. Kan jeg spørre hva dere tjener i måneden? Er det rom for overtid og isåfall hva tjener dere da? :-)
magnhild Skrevet 20. juli 2004 #2 Skrevet 20. juli 2004 Mannen min tjener 270000 i året, utbetat ca 16000 i mnd. Overtid vet jeg ikke, han tar det ut som avspasering. Og han er ped.leder i barnehage
Rapitap Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2004 Ikke dårligt. Men hva med personer uten slik eller noen relevant bakgrunn i det hele tatt, hva med de? Får de jobb i barnehager at all? Og hva tjener de mon tro?
magnhild Skrevet 20. juli 2004 #4 Skrevet 20. juli 2004 Jobber er det nok av!! I alle fall som assistent. Men kanskje de foretrekker litt voksne eller noen som har startet utdanning weller noe sånt noe? Jeg vet ikke helt jeg. Tror lønnen ligger på ca 215000. Vet ikke helt. Det er i privat da. De ligger 20000-25000 over kommunal. Men etter som jeg har skjønt så er det ganske greit å få vikarstillinger som assistent i barnehgar...
Chiquita Skrevet 20. juli 2004 #5 Skrevet 20. juli 2004 Jobber er det nok av!! ... Men etter som jeg har skjønt så er det ganske greit å få vikarstillinger som assistent i barnehgar... Kommer jo helt ann på hvor i landet du bor da... Men du snakker jo for Bergen (tror jeg, siden du bor der) Her i Trøndelag hvor jeg bor, er det veldig få stillinger å oppdrive - både som assistenter, og som "ledere"... *lister meg ut av tråden igjen*
Rapitap Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2004 Interessant. Noen opplyste sjeler fra Bergen her? :-)
magnhild Skrevet 20. juli 2004 #7 Skrevet 20. juli 2004 Hm... Kanskje det er bare i Bergen? I alle fall så har mannen sittet og vært skikkelig sinna fordi det bare fantest stillinger som assistent, og ikke som ped.leder, som har er utdannet til. Det er i alle fall lettere å få jobb som assistent... Du kan jo skjekke både Finn og Aetat...
Gjest Coolaid Skrevet 21. juli 2004 #9 Skrevet 21. juli 2004 Bergen her! Ikke la deg lure til å tro at det er mange assistentstillinger ledig i Bergen....... Veldig mye av det som er utlyst, er utlyst fordi reglene på arbeidsplassen sier det. Men i realiteten er det ofte interne annsettelser i de faste stillingene. Det vil si at gjerne en person som har jobbet i ulike vikariat over lengre tid, blir annsatt til faste stillinger. Dette skjer hele tiden, privat og komunalt. Det er vanskligere å få fast jobb i komunal sektor enn privat...... Lønna som ufaglært assistent er ikke noe å rope hurra for, etter noen år i yrket tjener man 179000 i året.... Men kommer selvfølgelig ann på ansinitet og utdannelse som man har fra før av.
Gjest MrsL Skrevet 22. juli 2004 #10 Skrevet 22. juli 2004 Assistent lønn er ca. 190.000,- - 250.000,- alt etter ansiennitet og videreutdannelse
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #11 Skrevet 23. juli 2004 I kommunen er minstelønna for en ufaglært med null ansiennitet 196000 nå.
LilleSol Skrevet 24. juli 2004 #12 Skrevet 24. juli 2004 Assistentene i barnehagen hos oss har vel 190000 i året tror jeg.. Ikke noe å bli rik av akkurat :-?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå