Gå til innhold

vask av klær med oppkast

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snuppa på 2 år kastet opp i kveld. Utover hele seg (bomull og Ulltøy ) vrengte alt av,og rett i maskinen. Bomull på 60 grader, ull på 30 grader ullprogram. Lukter fremdeles oppkast etter vask......tips for å få de rene? Aldri opplevd det før. Hatt omgangssyke tidligere i huset...

Anonymous poster hash: 260ff...1cb

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Jeg ville skylt plaggene først, det har sikkert satt seg rester i maskinen som gjør at det lukter.

Prøv en gang til hvertfall

• Liker 2
Skrevet

Har du Biotex? Legg det i bløt i dette til i morgen. (Ikke ulltøyet). Har du ikke biotex prøv med Zalo eller annen oppvaskemiddel la det ligge helt nedsunkent i vann, over natta. Sett det så i vaskemaskina en runde til imorgen.

Ulla er det verre med. Ull skal normalt ikke ligge i vann, da blør det farge og vil bli ekkel i ulla. Du kan prøve å la ulla ligge i Milo vann noen timer og se, men du vil vel legge deg snart?

Tørker klær med lukt i setter lukta seg enda mer.

Det beste ville vært å skylle av oppkastet først også maskinvaske, men gjort er gjort.

Ikke tilsett skyllemiddel eller eddik .da binder restene av magesyre og gammel halvfordøyd mat seg enda mer til tøyet.

Anonymous poster hash: a8daa...7a6

Skrevet

Fryser klærne først (hiver klærne i en pose og legger i fryser'n eller ut i snøen). Rister så av oppkast, lettere når det er frossent, og vasker med litt eddik i vaskevannet

Anonymous poster hash: dc805...95a

Skrevet

Fryser klærne først (hiver klærne i en pose og legger i fryser'n eller ut i snøen). Rister så av oppkast, lettere når det er frossent, og vasker med litt eddik i vaskevannet Anonymous poster hash: dc805...95a

Hun har jo alt vasket klærne en gang så der er ikke mer oppkast igjen!

Eddik trodde jeg vikrleig vi var ferdig med å ha i vaskemaskina etter de trådene med de som har fått ødelagt vaskemaskinene sine pga. Eddikbruk.

Anonymous poster hash: a8daa...7a6

Skrevet

Hun har jo alt vasket klærne en gang så der er ikke mer oppkast igjen!

Eddik trodde jeg vikrleig vi var ferdig med å ha i vaskemaskina etter de trådene med de som har fått ødelagt vaskemaskinene sine pga. Eddikbruk.Anonymous poster hash: a8daa...7a6

Opplever en stor fasinasjon for mennesker som bruker den kollektive 'vi' , men for å svare 'vi bruker fortsatt eddik i nøden'

Anonymous poster hash: dc805...95a

Skrevet

Vi bruker fortsatt eddik i nøden vi også, vaskemaskinen er like hel :)

Ts, jeg skyller først, så vasker jeg gjerne et par ganger for å være sikker..

Skrevet

Snuppa på 2 år kastet opp i kveld. Utover hele seg (bomull og Ulltøy ) vrengte alt av,og rett i maskinen. Bomull på 60 grader, ull på 30 grader ullprogram. Lukter fremdeles oppkast etter vask......tips for å få de rene? Aldri opplevd det før. Hatt omgangssyke tidligere i huset...

Anonymous poster hash: 260ff...1cb

Zalo og evt potetmel.

Anonymous poster hash: 1dd6e...2ba

Skrevet

Jeg pleier å legge det i en bøtte med varmt vann og vaskemiddel i en stund (gjerne ute eller på boden der det sirkulerer litt i luften), deretter vasker jeg det på 95 grader. Jeg ville nok kastet klær som ikke tåler 95 grader etter å ha kastet opp på de evt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...