Gå til innhold

Tørre og såre lepper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå som det har begynt å bli kaldt sliter jeg med tørre lepper som sprekker i munnvikene. Det gjør veldig vondt og føler meg heller ikke særlig delikat. Har prøvd litt forskjellig av standard leppepomader, men føler at jeg blir "avhengig" av dem, og de hjelper heller ikke på sprekkene. Noen som vet om et bra produkt som hjelper?

Anonymous poster hash: b3bba...108
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vazelin, lypsyl.

Anonymous poster hash: fcab9...f86
Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet (endret)

Vaselin, labello, lypsyl, carmex or de standardene som finnes i butikken inneholder masse mineralolje som bare vil tørke ut leppene enda mer jo mer du bruker dem. Kjøp heller en som er basert på honning, bivoks eller kokos på apoteket eller en hudpleiesalong. Burts bees og eos er mine favoritter.

Endret av Lindiana
  • Liker 2
Gjest constance90
Skrevet

Man har jo en tedens å bli avhengig av slike produkter.

Støtter Tardis, drikk masse vann og unngå å slikke deg på leppene

Skrevet

Lypsil er iallfall det verste du bruker, da blir leppene dine avhengig og den er full av vann. Jeg har prøvd mye forskjellig og mine to favoritter er Biotherm sin leppepomade stick og 8 hour cream av Elisabeth Arden, ikke sticken men boksen som du tar med fingrene ;)

Anonymous poster hash: a5831...7d8
Skrevet

Når jeg har veldig tørre lepper så bruker jeg Mentolathum! Den grønne salven fra apoteket. Fungerer utrolig bra, leppene blir silkemyke og den lindrer sår og sprekker. Anbefales :)

Skrevet

Nuxe sin leppepomade er veldig god, den er uten mineraloljer.

Anonymous poster hash: f4035...7b9
Skrevet

Mineralolje (lypsyl, vaselin etc.) fungerer som beskyttelse når du er i kald og tørr luft. Som pleie bruker du noe annet :)

Anonymous poster hash: 2511e...d54
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...