AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Jeg har slitt med angst og til tider depresjon siden jeg var 15 år( er nå snart 40), Men depresjonen klarer jeg og holde i sjakk det er angsten som er verst. Jeg har prøvd det meste, lavkarbo kosthold, kosthold uten melk og gluten. Kosttilskudd, Eksponering, spiser korrekt at blodsukkeret holder seg stabilt, medisiner ( går ikke på medisiner nå, ønsker å mestre dette uten medisiner). Prøver å være sosial, presse meg selv men føler at jeg får tilbake fall og angsten blir verre. Jeg er så lei av dette styrer livet mitt. Har også lest flere selvhjelpsbøker. Også prøvd å "gitt litt mer faen". Som barn og ungdom så likte jeg å trene, jeg trente mye. Har også hørt at jeg er en av de personene folk hadde trodd at jeg hadde nådd langt om jeg hadde forsatt med treningen. Min angst strartet da jeg sluttet å trene ( kom snikende ) . Jeg lurer også på om jeg kan være østrogen dominase for det var i den tiden jeg fikk mensen mine problemer startet og jeg sluttet å trene( Og jeg har lest meg opp hva østrogendominase er ) Jeg har jo trent av og til i perioder opp igjennom årene. Nå har jeg begynt å trene igjen og mer fast bestemt enn noen gang at trening kan gjøre underverker. ( Det er jo bevist at trening er bra mot psyken ) Noen av dere som har trent dere friske? Eller blitt bedre ( lettet angsten av trening ) . Eller gjort andre endringer i livet som har hjulpet mot angsten? Anonymous poster hash: 2fb84...973
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Kan også nevne at jeg har hatt en veldig fin barndom og gode foreldre, Så min angst pg depresjon skylder ikke det. Det kom snikende i 15 - 16 års alderen, men forstod ikke før jeg var 18 hva angst egentlig var. Det var ett år og to jeg var angst fri og det var det året jeg trente veldig mye ( var ca 20- 21 da ). Også da jeg var gravid og etter fødselen, men så kom den snikende igjen og ble mye verre. Anonymous poster hash: 2fb84...973
FrkHermansen Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Du bruker ikke p-piller heller? Det er alltid det første som slår meg ang depresjon. Jeg sleit så veldig med det selv helt til jeg kuttet ut pilla.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 har du gått med depresjon så lenge så oppsøk psykolog. MBCT kan også være nyttig. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 0489f...631
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Jeg fikk tilbakefall etter å ikke ha hatt angst på 5 år når jeg begynte å trene. Anonymous poster hash: f4b90...539
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå