Gå til innhold

Er det kreft? Kløe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er livredd. Er ei jente på 25 som de siste 6 mnd har hatt kløe på venstre bryst. Ingenting som tyder på at noe er galt annet enn stikking og kløe. Klør også på hele venstre side, arm, hånd, bein mage. Det blir verre når jeg stresser, jeg har slitt med kronisk stress og de symptomene merker jeg ved stress, altså kløe. Har noen opplevd noe lignende? Er veldig redd det er kreft. :( skal til lege på onsdag.

Anonymous poster hash: e1c44...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt symptom ved stress. Snakk med legen din hvordan du skal få bukt på stresset ditt når du skal dit på onsdag

Anonymous poster hash: b9219...1f6
Skrevet

Har siden jeg har vært barn vært redd for kreft. Nå klør jeg i venstre bryst når jeg stresser, og med en gang jeg klør blir jeg minna om kreften. Jeg har store pupper, hvis jeg operere de mindre, blir jeg da mindre utsatt for kreft?

TS

Skrevet

Hvorfor bruke hele livet på å bekymre seg for å få kreft?

Anonymous poster hash: c4fa1...14d

Skrevet

Det høres ut som en selvoppfyllende profeti. Du er engstelig for kreft, og muligens andre alvorlige sykdommer.

For å sitere Lovis, mora til Ronja i filmen Ronja Røverdatter, etter at Skalle-Pär har dødd og Mattis ikke takler det: Vi fødes og vi dør, sånn har det alltid vært.

Noen mennesker holder seg sunne og friske til langt oppi åra, andre blir syke og dør unge selv om de har levd sunt. For det store flertallet er det imidlertid en sammenheng mellom sunn livsstil og livslengde.

Derfor synes jeg følgende leveregler er veldig gode å forholde seg til:

- Vi vet ikke om vi noengang blir alvorlig syke, heldigvis. Derfor er det bare å takke for hver dag man våkner opp og føler seg frisk og rask, og leve livet.

- Unngå de mest unødvendige faktorene som forkorter livet som røyk, store mengde alkohol og narkotika.

- Om du så skulle få kreft om 10-15 år, hva skal det tjene til å engste seg for det nå? Da bare ødelegger du livet du kunne hatt mens du er frisk.

Det høres ut som du trenger en psykolog mer enn en kreftlege for å få hjelp til å finne mentale teknikker for å snu tankemønsteret ditt.

• Liker 2
Skrevet

Bare få det sjekket så er du sikker på at alt er bra.

Anonymous poster hash: 6933e...933

Skrevet

Har siden jeg har vært barn vært redd for kreft. Nå klør jeg i venstre bryst når jeg stresser, og med en gang jeg klør blir jeg minna om kreften. Jeg har store pupper, hvis jeg operere de mindre, blir jeg da mindre utsatt for kreft?

TS

Nei, risikoen for kreft blir ikke mindre selv om du reduserer brystene dine. Brystene består av fett og kjertelvev. Om du reduserer brystene er det kun fettet som blir fjernet. Vil du eliminere risikoen for brystkreft, eller ned til 1-3% må du fjerne brystene helt. Dette gjøres kun om du har BRCA1 eller 2 genet

Anonymous poster hash: b9219...1f6

Skrevet

Kløe er ingen symptom på brystkreft så for meg høres det ikke ut som kreft. Ut fra det du beskriver høres det ut for meg som at dette ligger i psyken og angsten for å få kreft. Hvis kløen og stikkingen vedvarer kan du ta en tur til lege og sjekke ut.

Anonymous poster hash: acf76...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...