Gå til innhold

Tips til vegetariske retter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har urinsyregikt og har derfor lagt om til vegetarisk kosthold. tåler heller ikke gjær,blomkål, asparges, brokkoli,linser kikerter, erter ol

Det gjelder å holde meg til purinfatttig kost og det blir derfor utfordrende å lage velsmakende og gode retter,

Så jeg lurer på om noen har noen tips til gode vegetarretter uten kikerter erter o , l?

Egg og kylling og da gjerne med indisk krydder ser jeg ut til å tåle svært bra,så det blir iblant til å ut og spise indisk men dette blir jo svært dyrt i lengden.

Hjemme går det i knekkerbrød som jeg overlesser med varierende grønnsaker og mager Kesam. Melon og hvitløk har jeg funnet ut smaker veldig godt isammen. :)

Rettene til daglig skal helst ikke være for fete.

Anonymous poster hash: f2f60...5e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det lite purin i fisk? Jeg ville spist en del av det. For inspirasjon til vegetarretter se feks veganmisjonen.com

Skrevet

Er ikke det lite purin i fisk? Jeg ville spist en del av det. For inspirasjon til vegetarretter se feks veganmisjonen.com

Trodde det var mye puriner i fisk. Iallefall i makrell sardiner og ansjos..

Noen som vet hvilken fisk som inneholder minst puriner?

Ts

Anonymous poster hash: f2f60...5e8

Skrevet

Se gjerne på disse sidene/bloggene (bare å søke på google)

Veganmisjonen

Vegetarbloggen

Veganeren

Mjuuugly

Veggisbloggen

Siljes reise

Veganmannen

Green bonanza

Happytarianer

Green attraction

Oh she glows

Thug kitchen

Her er også en side med linker til danske vegetariske/veganske blogger (masse godt) http://madmedmedfoelelse.dk/veganske-madblogs/

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...