AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Jeg har urinsyregikt og har derfor lagt om til vegetarisk kosthold. tåler heller ikke gjær,blomkål, asparges, brokkoli,linser kikerter, erter ol Det gjelder å holde meg til purinfatttig kost og det blir derfor utfordrende å lage velsmakende og gode retter, Så jeg lurer på om noen har noen tips til gode vegetarretter uten kikerter erter o , l? Egg og kylling og da gjerne med indisk krydder ser jeg ut til å tåle svært bra,så det blir iblant til å ut og spise indisk men dette blir jo svært dyrt i lengden. Hjemme går det i knekkerbrød som jeg overlesser med varierende grønnsaker og mager Kesam. Melon og hvitløk har jeg funnet ut smaker veldig godt isammen. Rettene til daglig skal helst ikke være for fete. Anonymous poster hash: f2f60...5e8
venus_ Skrevet 10. november 2014 #2 Skrevet 10. november 2014 Er ikke det lite purin i fisk? Jeg ville spist en del av det. For inspirasjon til vegetarretter se feks veganmisjonen.com
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #3 Skrevet 10. november 2014 Er ikke det lite purin i fisk? Jeg ville spist en del av det. For inspirasjon til vegetarretter se feks veganmisjonen.com Trodde det var mye puriner i fisk. Iallefall i makrell sardiner og ansjos.. Noen som vet hvilken fisk som inneholder minst puriner? Ts Anonymous poster hash: f2f60...5e8
leonie Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Se gjerne på disse sidene/bloggene (bare å søke på google) Veganmisjonen Vegetarbloggen Veganeren Mjuuugly Veggisbloggen Siljes reise Veganmannen Green bonanza Happytarianer Green attraction Oh she glows Thug kitchen Her er også en side med linker til danske vegetariske/veganske blogger (masse godt) http://madmedmedfoelelse.dk/veganske-madblogs/ 4
Holme Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 Torsk kan du spise! Med måte altså ... Matvarer du kan spise inntil 200 gram av (til sammen per dag)- Torsk- Hummer - Oksekjøtt - Svin- Kylling/kalkun/annen fugl- RekerDu kan se på denne siden: http://www.balderklinikken.no/artikler/197/article/item/null/urinsyregikt-hva-skal-du-spise
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå